Obavijesti

Tech

Komentari 6

Mercedes EQB: Najbolja vrijednost za novac kada su u pitanju električni Mercedesi

Mercedes EQB: Najbolja vrijednost za novac kada su u pitanju električni Mercedesi
14

Ovo je SUV koji nije pretežno šminker već kod njega prevaladavaju praktične vrijednosti. To je tip auta koji je danas dosta rijedak.

 Mercedes je na jako dobrom putu da svim modelima u svojoj ponudi ponudi električnu alternativu. Ostalo im je za popuniti samo "par slova" njihove abecede. EQB je jedan od aktualnih Mercedesovih automobila na struju i zapravo predstavlja električnu varijantu SUV-a GLB.

Kao i svi Mercedesovi električni modeli i EQB  se uvelike razlikuje od svojeg klasičnog pandana na benzin ili dizel. No osnova je i dalje GLB od kojeg je preuzet oblik i s kojim EQB dijeli iznimnu prostranost, praktičnost, preglednost, varijabilnost i mogućnost ugradnje trećeg reda sjedala. GLB smo već testirali i auto nas je oduševio time što nije samo šminkerski SUV već ima zaista mnogo mjesta i praktičnih detalja i sve to lijepo kombinira sa svim prestižom koji očekujete od Mercedesa. Ukratko, slično je i s EQB-om. 

Iza modernog izgleda i prednjeg dijela koji je tipičan za sve EQB modele krije se izuzetno luksuzan udoban ali i praktičan automobil. Mjesta u unutrašnjosti ima mnogo više nego biste to očekivali od automobila koji je dugačak 468 centimetara. Posebno je raskošan drugi red sjedala. Prtljažnik je u EQB nešto skromniji nego u GLB-u (zbog baterije u podnici), no 495 litara više je nego dovoljno. Kada preklopite sjedala na raspolaganju imate 1710 litara, no još dojmljivija je dužina utovarnog prostora. Kad maksimalno pomaknete i nakosite suvozačevo sjedalo iza njega će stati i predmeti dugački čak 2,5 metara!

Sav taj prostor koji je na razini monovolumena u EQB-u je kombiniran tipičnim Mercedesovim luksuzom i prepoznatljivom visokom tehnologijom s dva velika zaslona u unutrašnjosti i obiljem funkcija na njima. MBUX infotainment sustav je u testnom automobilu opremljen funkcijom proširene stvarnosti što nas se posebno dojmilo kada smo koristili vrhunsku navigaciju. Tu je i head-up zaslon s mnogo prikaza. 

Kvaliteta materijala i izrade je na razini koju očekujete od Mercedesa - najvišoj i teško biste rekli da je ovo jedan od najskromnijih i najjeftinijih modela potpuno električnih Mercedesa. Sve to u kombinaciji s vrhunskim dizajnom punim zanimljivih detalja i vrlo atraktivnim ambijentalnim osvjetljenjem ostavlja vrhunski dojam. U kabini EQB-a smo se zaista osjećali profinjeno. 

Pogon testiranog modela EQB 250 je osnovni, no realno više od toga rijetko kome treba. Sa 190 KS EQB se na papiru doima skromno u odnosu na neke (pre)snažne moderne električne automobile, pogotovo kad uzmemo u obzir da se ta snaga mora boriti s 2,1 tonom mase. Ipak, u praksi snage ne nedostaje. To se vidi i po ubrzanjima koja su odlična. Nema se što zamjeriti autu koji do 100 km/h stiže za manje od devet sekundi, a još bolji osjećaj je prilikom međuubrzanja. Maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h. 

Baterija ima kapacitet od 66,5 kWh i to na papiru također možda djeluje malo za ovoliki auto. No na testu se baterija pokazala i više nego dostatnom. U gradu smo ostvarivali potrošnju uz koju bismo s jednim punjenjem baterije bez problema mogli prevaliti 420 kilometara. U kombiniranoj vožnji se doseg spustio na 370 kilometara. I sve to uz sasvim normalan, ne previše umjeren stil vožnje. Uz dinamičan, agresivan stil vožnje doseg nam je iznosio oko 300 kilometara. Odlično s obzirom na kapacitet baterije i dokaz da je EQB vrlo mali potrošač energije. 

Velike pohvale zaslužuje i ovjes. U Mercedesu su ga vrhunski "ispeglali" pa se GLB zavojima vozi mnogo dinamičnije nego što biste to pomislili. Realno, u vožnji se zaista može uživati. U pogledu udobnosti je još bolji. Vrlo dobro filtrira neravnine na lošim cestama. Plus za udobnost je i nedostatak buke motora i vrhunska zvučna izolacija tako da ni na maksimalnih 160 km/h nije potrebno povisiti ton glasa kako biste se normalno razgovarali u kabini. 

Mercedes EQB je odličan električni automobil, a kada ga usporedimo s drugim Mercedesima s klasičnim motorima ni cijena od 59.008 eura za luksuzno opremljeni testni model nije pretjerana. Realno, nije skoro ništa skuplji od dizelskog GLB-a 220 d s jednakom snagom i opremom. Zbog toga ali i njegove praktičnosti EQB je po nama najbolja vrijednost za novac kada su u pitanju električni Mercedesi. SUV koji nije pretežno šminker već kod njega prevladavaju praktične vrijednosti. Tip auta koji je danas dosta rijedak.

 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2110 kg
dimenzije: 468 x 183 x 167 cm
snaga: 140 kW/190 KS
baterija: 66,5 kWh 
0-100 km/h: 8,9 s
najveća brzina: 160 km/h
doseg kombinirano: 473 - 433 km
potrošnja: 17,8 - 16,3 kWh/100 km
cijena:  59.008 € (testni model), 51.280 € (osnovni EQB 250)

Važnija oprema testirani Mercedes EQB 250

AMG 20” alunaplatci, Night paket, Advanced Paket, head-up zaslon, kožom presvučena sjedala s električnim namještanjem, grijana  sjedala, automatska klima, kamera za parkiranje, MBUX s proširenom stvarnosti, 3D navigacija, digitalni instrumenti 12,3", dodirni zaslon 11,9"... 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 6
Jakirović za 24sata prvi put nakon odlaska iz Maksimira: Ja sam vratio Kulenovića u Dinamo
EKSKLUZIVNO

Jakirović za 24sata prvi put nakon odlaska iz Maksimira: Ja sam vratio Kulenovića u Dinamo

Nekad moraš imati i sreće. Sudac u Bratislavi nije svirao penal za Slovan, a da je glavni sudac bio onaj iz VAR sobe, Slovan bi dobio penal. Bayern je protiv nas dobio penal za 'benigniji' kontakt...
Ana iz Duge Rese: Imala sam 107 kg pa skinula 44, evo kako
ŽIVOTNI ZAOKRET

Ana iz Duge Rese: Imala sam 107 kg pa skinula 44, evo kako

Ana Marčec iz Duge Rese, prije 15-ak godina borila se s viškom kg i nekoliko dijagnoza, potražila je pomoć u nutricionizmu i alternativnoj medicini, a danas joj je to i posao