Obavijesti

Tech

Komentari 1

Medijska (ne)pismenost: Svaki četvrti đak žrtva cyberbullinga

Medijska (ne)pismenost: Svaki četvrti đak žrtva cyberbullinga
6

Istraživanje IPSOS pulsa, napravljeno uoči Dana medijske pismenosti koji počinju u utorak, pokazalo je i da je samo 8 posto građana imalo priliku učiti vještine kritičkog sagledavanja medijskog sadržaja

Više od 43 posto roditelja zabrinuto je za djecu zbog korištenja YouTubea, a najviše ih, čak 73%, brine laka dostupnost nasilnih i neprimjerenih sadržaja za djecu.

Rezultati su to istraživanja koje je agencija IPSOS puls provela za Agenciju za elektroničke medije i UNICEF. Tisuću ispitanika starijih od 15 godina, metodom osobnih intervjua ispitivali su kako bi, ususret Danima medijske pismenosti, istražili kakva je medijska pismenost hrvatskih građana.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

01:57

Drugi Dani medijske pismenosti traju od 8. do 12. travnja, a u sklopu manifestacije na konferenciji za medije u zagrebačkoj Školi za grafiku, dizajn i medijsku produkciju najavljeno je čak 180 događanja, od radionica, tribina, do edukacija s roditeljima.

- Prvi travanj prigodni je datum za prezentaciju ove manifestacije jer smo nekad na ovaj dan pažljivije čitali novine. Takva pažnja danas, u doba interneta i društvenih mreža, potrebna nam je svakodnevno - naglasio je Robert Tomljenović, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije.

Istraživanje IPSOS pulsa pokazalo je i da je samo 8 posto ispitanika imalo priliku učiti vještine kritičkog sagledavanja medijskog sadržaja.

Zagreb: Najavljeni 2. Dani medijske pismenosti

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak istaknula je da se tu ipak ne radi o mlađim i visokoobrazovanim ispitanicima.

- Novi kurikulumi doprinose medijskom opismenjavanju kroz razne predmete i međukurikularne teme. Kad krenemo s novim kurikulumima, ovaj broj će značajno porasti - kazala je ministrica.

Ustvrdila je kako je dodatno obrazovanje o medijima danas potrebnije nego ikada.

- Nije dovoljno biti samo oprezan. Kad, primjerice, vidite rezultate istraživanja sa 105 ispitanika, trebate se zapitati radi li se o reprezentativnom uzorku - objasnila je Divjak.

Istraživači su dokazali i da je gotovo svako četvrto dijete doživjelo nasilje ili govor mržnje na internetu, a gotovo trećina roditelja rijetko ili nikad s djecom ne razgovara o medijima. Ipak, majke to čine češće nego očevi.

Zagreb: Najavljeni 2. Dani medijske pismenosti

Ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek smatra da se platforme za dijeljenje online sadržaja ne smiju smatrati medijima.

- Kod medija imamo urednike i zakone koji kažu što se ne smije objavljivati, dok to kod online platformi nemamo - kaže ministrica.

Učenik Dan Stanić istaknuo je pak da je obrazovanje o medijskim vještinama potrebnije starijoj populaciji.

- Mogu bolje prepoznati lažne vijesti od nekih starijih ljudi jer oni nažalost baš nisu upoznati s tehnologijom - ustvrdio je Stanić.

Zagreb: Najavljeni 2. Dani medijske pismenosti

Zaključio da bi starije generacije putem medija, ali i kroz knjižnice i druge ustanove, mogli steći potrebno iskustvo koje bi im pomoglo u prepoznavanju lažnih vijesti.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 1
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u