Od četvrtka u 21 sat kada je bilo službeno predstavljanje, počela je i prodaja preko webshopa. U cijeli projekt potrošeno je oko 6 milijuna eura, a cijena bicikla kreće se od 6.500 do 7.500 eura.
Rimčev bicikl mjeri rad srca, ima internet, snima kamerom...
POGLEDAJTE JAVLJANJE UŽIVO:
Rimac predstavlja novi električni bicikl: ‘Na njemu smo radili tri godine, potpuno je različit od drugih, stalno je spojen na internet’ Reporterka: Ines Švagelj
Posted by 24sata on Friday, 15 March 2019
Tri godine nakon predstavljanja posljednjeg električnog bicikla i gotovo šest godina nakon prvog modela kojim su oduševili svijet, Mate Rimac i ekipa iz Greyp Bikesa predstavili s novi Greyp G6 u prostorijama Hrvatskog društva likovnih umjetnika u Zagrebu.
G6 razvijen je oko pogona, na njemu je hrpa senzora te je stalno povezan s internetom. Na jedinstven su način tako spojili biciklističke i digitalne komponente, razvili mobilnu aplikaciju te na taj način stvaraju, kako kažu, potpuno novo korisničko iskustvo. Težit će manje od 25 kilograma, a postizat će veću brzinu.
Razvoj nove linije električnih bicikala započeo je idejom da se ne kreira jedan u nizu električnih bicikala, već da se iskoriste nevjerojatne mogućnosti elektrifikacije, povezivosti, 'gamificationa' te uz dodatak iznimne kreativnosti stvori jedinstveni proizvod.
- Trebalo je 4 godine intenzivnog istraživanja, razvoja i testiranja kako bismo razvili proizvod koji predstavljamo javnosti. Odlike sustava i same tehnološke platforme, važnije su od samog proizvoda. Za razliku od tradicionalnih biciklističkih kompanija, umjesto opremanja bicikla električnim pogonom, mi smo bicikl razvili oko pogona, senzorike i stalnog pristupa internetu. Vjerujem da smo na jedinstven način spojili biciklističke i digitalne komponente, integrirali senzoriku i kamere, umrežili bicikle, razvili mobilnu aplikaciju i na taj način stvorili potpuno novo iskustvo vožnje bicikla. U ovaj projekt smo uložili četiri godine razvoja i vjerujemo da je ovo prekretnica za našu firmu, a ako možemo zanemariti skromnost na trenutak, prekretnica za biciklističku industriju - izjavio je Mate Rimac.
Jedna od glavnih odlika novog bicikla uloga je pametnog telefona koji postaje glavno korisničko sučelje. G6 na temelju informacija dobivenih iz niza ugrađenih senzora direktno sudjeluje u donošenju odluka koje utječu na ponašanje bicikla, a time i samu vožnju, a u nekim slučajevima i sam može donijeti odluku. Primjerice, na temelju broja otkucaja srca vozača; G6 sam prilagođava nivo asistencije motora, a G-senzor detektira opasne situacije i započinje proceduru slanja poziva u pomoć.
Tako će npr. taj uređaj pratiti otkucaje vašeg srca te ukoliko su niži od zadanog, bicikl će sam povećati napor. Ukoliko su otkucaji srca viši od očekivanog, bicikl će smanjiti napor pedaliranja.
Niz podataka koji se prate i bilježe, poput prikaza utrošene energije vozača, ali isto tako i one električne, pružat će uvid u stanje bicikla i u navike korisnika, a sve s ciljem unaprjeđenja korisničkog iskustva i još boljeg doživljaja. G6 je, za razliku od svog prethodnika, pedelec model što znači da vozač pri pedaliranju ima asistenciju električnog motora, ali čim prestane pedalirati i asistencija motora prestaje.
Povezivost omogućava slanje naredbi biciklu ili pak dohvaćanje snimaka s integriranih kamera na biciklu, čak i kad bicikl i korisnik nisu na istoj lokaciji. Kamere s funkcijom neprekidnog snimanja bilježe svaku situaciju, a video snimke i fotografije moguće je podijeliti u realnom vremenu na društvenim mrežama.
- Sve je zapravo počelo prije 4 ili 5 godina kad smo se nas par prijatelja vozili i krenuli smo pedalirati s punim baterijama. Kad bi stali odmoriti, među sobom smo se stalno propitivali koliko ti imaš baterije? Ustvari to nam je pokazalo tko je manje, a tko više pedalirao. Imali smo šalu da tko je najmanje pedalirao, tj. tko ima najmanje baterije taj mora platiti pivu. Zato sam pomislio da mora postojati neki bolji način za provjeriti to nego da se stalno ispitujemo koliko imamo baterije. I eto, od te ideje i natjecanja s prijateljima došlo je do ovakvog proizvoda - rekao nam je Rimac.
Najveća brzina koju Greyp G6 može postići je 45 kilometara na sat.
- Svaki Greyp G6 imat će ugrađenu eSIM karticu te time i besplatni, neograničeni internet sve do 2022. godine - objasnio je Rimac.
Od četvrtka u 21 sat kada je bilo službeno predstavljanje, počela je i prodaja preko webshopa. U cijeli projekt potrošeno je oko 6 milijuna eura, a cijena bicikla kreće se od 6.500 do 7.500 eura. Rimac kaže kako se za izvoz najviše fokusiraju na njemačko govorno područje, dakle na Austriju, Švicarsku i Njemačku.