Obavijesti

Tech

Komentari 21

Mali šarmer slavi 66. rođendan: U Fići se ljubilo, slavilo, a on je postao i simbol otpora u ratu

Mali šarmer slavi 66. rođendan: U Fići se ljubilo, slavilo, a on je postao i simbol otpora u ratu
9

Mali Fićo bio je omiljeno vozilo tadašnje radničke klase. Trošio je malo, lako se održavao, a godinama su ga nadograđivali. Danas su česti skupovi u čast automobila kojem raste vrijednost na oglasnicima

U bivšoj Jugoslaviji u Kragujevcu radničkoj klasi su prije 66 godina predstavili prvi licencni model Fiata - Zastava 600/750.

POGLEDAJTE VIDEO

Pokretanje videa...

01:36

Popularni Fićo postao je nezamjenjivo prijevozno sredstvo. Kragujevačka Crvena zastava od tog 18. listopada 1955. do 18. studenog 1985. godine proizvela je 923.487 primjeraka Fićeka.

Vlatko i Martina htjeli su nešto slatko za svoju svadbu: 'Došao sam joj u Fići da mi kaže - da'
Vlatko i Martina htjeli su nešto slatko za svoju svadbu: 'Došao sam joj u Fići da mi kaže - da'

- Auto nije bio toliko popularan zbog svojih performansi jer nije ni bio osobito udoban, nego zbog činjenice da je bio jeftin i dostupan radničkoj klasi. Bio je malen i mogao se parkirati bilo gdje, a o njegovoj popularnosti svjedoči činjenica da se moralo čekati i do tri mjeseca kad bi ga se naručilo u salonu - ispričao nam je 2018. predsjednik Fićo fan kluba iz Zagreba Zdenko Šaban.

Tadašnji Fićo, nastavio je, u rangu je današnjeg Opela ili Renaulta. Oko 1968. godine za kupnju novoga Fiće radnik je trebao izdvojiti 18 prosječnih plaća, a vozili su ga u mnogim službama, od pomoći na cesti do tadašnje milicije.

Fiću je s ulica polako istisnula Zastava 101, a poslije nje stigao je Yugo.

MUP o policajcima koji su gurali Fiću: Uporaba sile bez primjedbi
MUP o policajcima koji su gurali Fiću: Uporaba sile bez primjedbi

1956. - Bilo ga je lako i brzo popraviti

Njegov maleni motor bio je bučan. Kontrolna ploča imala je indikator brzine, ulja i vode, a bilo ga je lako popraviti. Malo je trošio i bio je pouzdan.

 

1960. - Službeni automobil organa reda

U autić su stala tri odrasla čovjeka, pa je ‘murija’ uvijek dolazila s nekoliko fićeka.

 

1991. - Crveni autić ostao je simbol otporu JNA

U lipnju 1991. tenk JNA pregazio je crvenog Fiću koji mu je priječio prolaz osječkim cestama. U spomen na ‘žrtvu’ Fićo je postao spomenik Domovinskom ratu.

1997. - Tom Hanks se zaljubio u njega

Bio je prvi automobil Olivera Dragojevića i Tereze Kesovije. U njega se zaljubio i američki glumac Tom Hanks.

 

1999. - Turisti se uvijek fotkaju s njim

Na zagrebačkom Gornjem gradu često je bio parkiran Fićo pun plišanih životinja. Postao je nezaobilazna turistička atrakcija.

 

2013. - Električni Fićo bio mu je maturalni rad

Renato Mršić (21) s otoka Krka udahnuo je Zastavi nov život. Za potrebe maturalnog rada, ugradio mu je električni pogon. Osvojio je zlatnu medalju na sajmu Inova.

Kristina Štedul Fabac/Pixsell

 

2014. - Velečasni s Fićom spašava duše

Svećenik Dragutin Goričanec svojim autom pomaže beskućnicima i prostitutkama. Bez njega bi mu bilo vjerojatno teško raditi i spašavati duše.

internet

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 21
Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi
FELJTON: ČERNOBILSKE TAJNE

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi

PRVI DIO Zagrebački Radio 101 prvi je u Jugoslaviji objavio informaciju o nuklearnoj katastrofi u Černobilu. Znanstvenica Alica Bauman danima je na televiziji obavještavala javnost o posljedicama
Hit torbe iz obiteljske radnje: Mama i kći naprave ih u dan, a aktovke planu čim su gotove!
MODA IZ SINJA

Hit torbe iz obiteljske radnje: Mama i kći naprave ih u dan, a aktovke planu čim su gotove!

Katine torbice doista odskaču u moru ponuđenih po izlozima trgovačkih centara, svaka je autentična, eko friendly i ručno rađena. A te ruke koje ih izrađuju su ruke njezine mame, gospođe Sanke, 61-godišnje frajerice
Vlasnik Sljemena i direktor Design Weeka: 'Želim oživjeti staru tvornicu kofera Sljeme'
INTERVJU: DANIEL TOMIČIĆ

Vlasnik Sljemena i direktor Design Weeka: 'Želim oživjeti staru tvornicu kofera Sljeme'

Kolekcionar starih kofera pričao nam je o dizajnu, sajmu umjetnina i dizajnu automobila te, svojoj najvećoj strasti, brendu Sljeme čija povijest počinje prije više od stotinu godina