Obavijesti

Tech

Komentari 0

Mali digitalni umjetnici kreirali su fantastične projekte: Ovo su najbolji Generacija Now radovi

Mali digitalni umjetnici kreirali su fantastične projekte: Ovo su najbolji Generacija Now radovi
3

U kategoriji od prvog do četvrtog razreda najbolji je projekt robotski slikar „Kotačko; u kategoriji od petog do osmog razreda Hobotic 2.0,elektronički didaktički uređaj, a najbolji rad u srednjih škola je interaktivna e-Vaza

Odabrani su pobjednici ovogodišnjeg programa Generacija NOW kojeg provodi Hrvatski Telekom u suradnji s Institutom za razvoj i inovativnost mladih (IRIM). Kroz ovogodišnji natječaj, Hrvatski Telekom u suradnji dugogodišnjim partnerom, Institutom za razvoj i inovativnost mladih (IRIM), uložio je 700.000 kuna u daljnji razvoj STEMa u Hrvatskoj. 

Tema ovogodišnjeg natječaja odvijala se na temu „Digitalna umjetnost“, a uključivala je projekte koji spajaju umjetnost i tehnologije 21. stoljeća, moderne trendove i digitalizaciju. Na kreativni natječaj mogle su se prijaviti sve obrazovne i neprofitne institucije koje promiču bavljenje STEM-om. Ukupno, ove je školske godine u projektu aktivno sudjelovalo 169 ustanova.

Prema odluci stručnog žirija, u kategoriji od prvog do četvrtog razreda osnovne škole najbolji je projekt robotski slikar „Kotačko; u kategoriji od petog do osmog razreda Hobotic 2.0,elektronički didaktički uređaj, a najbolji rad u kategoriji srednjih škola je interaktivna e-Vaza. 

Projekt „Kotačko“ je robotski slikar koji umjesto kistovima slika kotačima različitih reljefnih uzoraka. Podržava ručno upravljanje korištenjem joysticka i automatsko upravljanje putem tableta.

Hobotic 2.0 je elektronički didaktički uređaj koji ima osam ticala tiskanih s 3D printerom koja su upravljana servomotorima kroz jednostavan, ali precizan sustav poluga. S osam servomotora moguće je svirati preko jedne oktave i to samo bijele tipke.

Interaktivna e-Vaza je dekorativni predmet za uljepšavanje prostora cvijećem. Putem „Blynk“ aplikacije e-Vazu možete pretvoriti u funkcionalni VU-metar, lampu, noćno svjetlo za čitanje, svjetlosnu pozadinu, termometar i vlagometar gdje temperaturu ili vlagu zraka prikazujemo kao „svjetlosni stupac“. e-Vaza je modelirana programom Fusion 360 i printana na 3D printeru te zalivena je epoxy smolom.

„Program Generacija NOW iz godine u godinu privlači velik broj ustanova te smo ponosni što je ove godine sudjelovalo 169 ustanova iz svih dijelova Hrvatske, od čega se programu priključilo 60 novih te nas veseli ponovno svjedočiti potencijalu naših najmlađih.“, poručio je Igor Vukasović, direktor Odjela za korporativne komunikacije u Hrvatskom Telekomu i predsjednik žirija.

Svi sudionici imali su organizirano individualno mentorstvo koje su provodili edukatori Instituta za razvoj i inovativnost mladih (IRIM), dok je Hrvatski Telekom, kao i do sada, sudionicima donirao najmoderniju opremu, omogućio besplatan pristup internetu s besplatnim podatkovnim prometom te ih financijski podržao.

„Generacija NOW je najveća primjena tehnologije Interneta stvari u području obrazovanja u Hrvatskoj. Kroz prethodnih šest godina suradnje s Hrvatskim Telekomom educirali smo više od 450 mentora iz 360 edukativnih ustanova kako bi svoje učenike mogli podučiti korištenju modernih digitalnih tehnologija, a sve s ciljem unapređenja kompetencija učenika u području digitalne tehnologije, rješavanja problema, timskog rada i prezentacijskih vještina. Ono što nam je posebno drago je što su iz godine u godinu projekta Generacija NOW, radovi učenika sve kompleksniji i zanimljiviji.“, izjavio je Paolo Zenzerović, voditelj poslovanja IRIM-a.

Za ocjenjivanje svih projektnih radova ove je godine bilo zaduženo stručno Povjerenstvo u kojem su se, između ostalih, nalazili i stručnjaci iz obrazovnih institucija, kao i poduzetnici koji su i sami zagovornici STEM edukacije i razvoja digitalnih vještina.

Natječajem Generacija NOW uspješno je educirano više od 2.700 djece i mladih diljem Hrvatske, a u njemu je sudjelovalo više od 360 obrazovnih institucija. Hrvatski Telekom investira značajna sredstva u STEM obrazovanje. U razvoj digitalnih vještina učenika i mentora do sada je ukupno uložio više od četiri milijuna kuna, čime je pomoću najmodernijih oblika edukacije utjecao na razvoj kreativnosti i inovativnosti mladih.

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u