Obavijesti

Tech

Komentari 57

Kona N je jako bezobrazan i nevjerojatno zabavan Hyundai. Još jedan šamar konkurenciji...

Kona N je jako bezobrazan i nevjerojatno zabavan Hyundai. Još jedan šamar konkurenciji...
29

'Bebi plava' boja trebala bi biti nježna boja. No Hyundai nas je već dobro naučio suprotnom. Vidite li auto ove boje u retrovizoru bolje mu se maknite s puta. Kona N je još jedan odličan 'bebi plavi' Hyundai

Od kada su se uključili u svjetsko reli prvenstvo WRC, Hyundai se ozbiljno 'zaigrao' sa sportskim modelima i danas ima vjerojatno najbolju i najširu ponudu hot hatch modela na svijetu. Prvo je stigao Hyundai i30 N koji nas je 'izuo iz cipela', zatim je uslijedio samo malo umjereniji i20 N, da bi nedugo nakon toga stigla i Kona N. Hyundaijevi N modeli su uspješni, ljubitelji sportskih auta ih vole pa je nakon klasičnog kompaktna i sportskog auta gradske klase na red stigao i mali SUV. Kako se Kona ponaša u N ruhu isprobali smo na testu. 

Kona N izgleda agresivno da agresivnije ne može. Prepuna je raznih spojlera i aerodinamičkih dodataka i detalja žarko crvene boje koji odmah šalju poruku. Šalju je i crvena kliješta na velikim diskovima kočnica, no najjaču poruku šalju dvije ogromne okrugle ispušne cijevi koje strše iz stražnjeg difuzora.

Ta poruka još je snažnija kada je auto upaljen. Kao i i30 N koji nas je jednostavno oduševio svojim zvukom i Kona N može biti 'bezobrazni huligan' koji glasno riče iz ispuha, a povremeno i zapuca iz njega. Zvuk ispuha teško je opisati pa ga bolje poslušajte u ovom videu:

Pokretanje videa...

Hyundai Kona N zvuk VIDEO

No, nije sve u zvuku ima nešto i u snazi. Kona N ima dvolitreni benzinski turbo motor koji razvija 280 KS! Ogromna snaga za mali SUV i jasno je da su rezultati spektakularni. Ubrzanje do 100 km/h traje 5,5 sekundi,a maksimalna brzina je ograničena na 240 km/h.

Kome sve to nije dosta tu je i dodatna crvena tipka na volanu kojom se uključuje N Grin Shift. Posebna mapa rada motora i mjenjača čini rad mjenjača s dvostrukom spojkom i odaziv papučice gasa još agresivnijima, a motoru daje dodatnih 10 KS snage i 40 Nm okretnog momenta. Ova funkcija traje maksimalno 20 sekundi i nakon toga treba pričekati 40 sekundi kako biste je koristili ponovo. Sve da bi se spriječilo pregrijavanje motora i mjenjača.

No Kona N nije samo za 'utrke ubrzanja' i 'natjecanja u glasnoći ispuha'. Ovo je zaista ozbiljan auto kad su u pitanju ostali segmenti sportske vožnje. Malo viša, 'SUV-ovska' pozicija sjedenja na početku vas malo obeshrabri, no već u prvom zavoju shvatite da je Kona N istinski sportski auto. Naginjanja karoserije praktično nema, držanje zavoja je savršeno, a pretjerate li Kona će vas upozoriti podupravljanjem koje je tipično za automobile s prednjim pogonom. No za to trebate jako pretjerati jer Kona N se u usporedbi s običnom Konom (koja je također vrlo dobar vozački auto) vozi nevjerojatno bolje, kao po tračnicama. 

Mjenjač je automatski s dvostrukom spojkom i osam stupnjeva prijenosa. Iako smo mu pristupili sa skepsom (i30N smo vozili s ručnim mjenjačem i u pravilu preferiramo ručne mjenjače na ovakvim tipovima auta), ne kvari užitak u vožnji, a kada se naviknete na njegov rad i otkrijete neke njegove tajne zapravo čini užitak još većim. Tako je pri sportskoj vožnji dovoljno samo držati lijevu polugu za ručno mijenjanje brzina i one će se mijenjati najbrže što je to moguće. Vrlo korisno pri ekstremnom kočenju prije zavoja u sportskoj vožnji. Mjenjač je povezan i s launch control sustavom koji će vam omogućiti da se iz mjesta 'ispalite ' što je brže moguće. Pohvale zaslužuje i upravljač koji je izuzetno izravan i 'komunikativan' te vrhunske kočnice. 

No nije sve u sportskoj vožnji. Još jedna velika odlika Hyundaijevih 'bebi plavih' modela je njihova nevjerojatna svestranost. Sve što smo ranije opisali o vožnji i zvuku vrijedi za slučaj da ste odabrali 'N' način rada automobila. Osim njega Kona N ima još četiri načina rada: ekološki, normalni, sportski (mnogo umjereniji od N) i prilagođeni način (gdje sami birate kombinaciju postavka sustava).

Prebacite li u normalni način rada auto potpuno mijenja karakter. Ispuh postaje mnogo tiši, nema više pucanja, ovjes postaje mnogo mekši, volan i mjenjač nježniji isto kao i papučica gasa. Auto se potpuno transformira i postaje 'normalan svakodnevni auto' koji iznenađuje kako je udoban i uglađen u vožnji. Doslovno Kona N se od 'divljaka' koji vam 'izbija bubrege' pretvori u auto koji je iznadprosječno udoban i na lošijim cestama. Čak i preko 'ležećih policajaca'. Ta dvostruka ličnost, s jedne strane 'huligan', s druge 'uglađeni gospodin' možda je i najveća prednost ovog automobila. 

Za koga je Kona N? Zapravo za sve koji uživaju u vožnji no žele da njihov auto bude SUV i da bude upotrebljiv u svakodnevnom životu. Jer ovo je nevjerojatno zabavan sportski auto koji može biti i vrlo komforan. To što je oblikom SUV zaboravite, u sportskoj vožnji nikada nećete imati taj dojam.  

I da, dolazi i u drugim bojama. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1585 kg
dimenzije: 422 x 180 x 157 cm
obujam: 1998 ccm
snaga: 206 kW/ 280 KS  
0-100 km/h: 5,5 s
najveća brzina: 240 km/h
potrošnja: 8,5 l/100 km
cijena: 324.085 kn (testni model), 319.990 kn (osnovna Kona N)

 
Važnija oprema Hyundai Kona N

19" alunaplatci, prednji i stražnji senzori za parkiranje, kamera za parkiranje, automatski klima uuređaj,  grijana i hlađena prednja sportska sjedala presvučena kombinacijom kože i bruđšene kože, grijani upravljač, LED svjetla, dodirni zaslon 10,25", navigacija, Krell premium audio,  digitalni instrumenti 10,25"...

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 57
Ovo je prva fotografija neke zvijezde izvan naše galaksije
ASTRONOMSKI USPJEH

Ovo je prva fotografija neke zvijezde izvan naše galaksije

Astronomi su snimili prvu fotografiju zvijezde izvan naše galaksije koja je udaljena 160.000 svjetlosnih godina od Zemlje. Nalazi se unutar Velikog Magellanova oblaka, jedne od malih galaksija oko Mliječne staze
UŽIVO Pokrovac: Imate 2600 MW koji se ne mogu realizirati. To je par Peljeških mostova
BOLJA ENERGIJA

UŽIVO Pokrovac: Imate 2600 MW koji se ne mogu realizirati. To je par Peljeških mostova

na današnjoj konferenciji Bolja energija. Na primjerima domaćih uspješnih gradova vidjet ćemo kakav je naš zeleni potencijal, a uz vodeće stručnjake, inovativne poduzetnike i kreatore energetske politike dobit ćemo i odgovor na pitanje kakva je solarna budućnost pred nama.
Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'
NAPUSTILA SHOW NAKON 12 TJEDANA

Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'

Tonka je na posljednjem vaganju imala 179,3 kilograma, izgubila je 3,2 kilograma, što je 1,8% tjelesne mase.