Međimurac Ignac Šardi (61) je sustav ugradio u Tatru iz 1931. godine. Ima 40 konjskih snaga i s jednim punjenjem može prijeći impresivnih 100 kilometara
'Juri' do 70 kilometara na sat: Ignacov (61) auto vozi na drva
Moj auto ne treba struju, naftu ili benzin. Gorivo imam kod svake šume, rekao nam je Ignac Šardi (61), poduzetnik i strojobravar te osnivač muzeja oldtimera iz međimurske Selnice.
Uz pomoć prijatelja iz Slovenije izradio je sustav auta na drva (drvni plin) i ugradio ga u svoju češku Tatru T54 iz 1931.
- Ideja za auto na drva nastala je prije dvije godine. U katalogu Tatri vidio sam ovakav model na drva i odlučio konstruirati svoj - kaže Ignac.
Preko prijatelja saznao je za Slovenca Franca Belšaka koji je izradio sličan pogonski sustav i ugradio ga na traktor. On mu je izašao u susret i uputio ga u tajne sustava. Nakon godine planiranja Ignac je nacrtao i razradio plan.
Za pomoć u izradi obratio se tvrtki Centrometal koja inače proizvodi peći.
- Kad sam došao i pokazao što radim, samo su se smješkali. Nisu vjerovali u uspjeh, no izašli su mi u susret - govori Ignac.
Izradili su ga kroz mjesec dana. Sustav težak više od 245 kilograma ugradili su u Tatru s benzinskim motorom.
- Auto ima 40 konjskih snaga, a na otvorenom može do 70 kilometara na sat - kaže Šardi.
Potrošnja? Jedno punjenje kotla na 100 kilometara
S jednim punjenjem kotla može prijeći oko 100 kilometara.
Za njegov proizvod najviše su zainteresirani poljoprivrednici jer bi im višestruko smanjio troškove za gorivo. Zato dolaze iz Slovenije i Austrije te su ga spremni otkupiti. Cijena sustava bez ugradnje je oko 38.000 kuna, a kako bi ga promovirao i izrađivao, Šardi se nada domaćim i EU fondovima.
- Prošao sam puno izložbi i sajmova i nitko nema nešto takvo - ponosan je Šardi i dodaje da su nešto ovakvo izrađivali između 1. i 2. svjetskog rata. Tatra će biti izložena u njegovu muzeju u Selnici. Kroz mjesto će je provozati nekoliko puta na godinu, a s njom planira ići i na susrete oldtimera. Šardi je s kolegama 2012. otvorio muzej. Ima više od 200 starih auta, motora, bicikala, šivaćih mašina, vatrogasne opreme i alata. Ulaz u muzej čuva stari plavi ZET-ov tramvaj iz 1954., a jedan auto posudili su Nijemci za snimanje filma “Max Schmeling”.
Ako se redovito čisti sustav, može potrajati 50 godina
Kad se zapale drva u kotlu, proizvodi se plin. On prolazi kroz filtre te se hladi. Zatim dolazi do motora gdje se miješa sa zrakom, izgara i pokreće automobil. Treba ga čistiti od smole jednom na tjedan, a ako ga se redovito održava, neće se pokvariti barem 50 godina, tvrdi vlasnik. Prednost takvog auta je što ne zagađuje okoliš.