Rijetko koji automobil može oduševiti poput Peugeota 3008. Testirani model je originalan u svakom pogledu, a luksuzan poput automobila iz najviših klasa
Jednostavno fascinantan auto godine: Peugeot 3008 na testu
Ovo nije običan SUV kakvi nam posljednjih godina redovito dolaze u još neviđenoj poplavi povišenih “terenskih” noviteta.
Peugeot se odlučio na drukčiji pristup i potpuno pogodio. Automobil je već postao HR Auto 2017, a najveći je favorit i na europskom izboru za auto godine.
No što nas je toliko oduševilo na ovom autu? Prije svega taj drukčiji pristup, što je posebno vidljivo na testnome modelu. Najskuplji, najbrži i najluksuzniji 3008 izgleda osjetno drukčije od tipične SUV konkurencije, no ne može se reći da je zbog toga ekstravagantan. Jednostavno je lijep i privlačan. Jedini ekstravagantniji detalj je dvobojna karoserija, koja se dodatno naplaćuje. Ona izaziva “wow efekt”, no definitivno nije za svačiji ukus.
Unutrašnjost izgleda jednako spektakularno. Digitalni instrumenti koji se mogu prilagođavati na desetke načina izgledaju odlično, a serijski su već od osnovne razine opreme, što je pohvalno. Volan je neobično i futuristički malen, što je nužno jer su instrumenti smješteni iznad njega, ručica automatskog mjenjača izgleda “svemirski”, tipke od poliranog aluminija elegantno, a umetci od srebrno obojenog pravog drva hrasta nimalo neukusno ili pretjerano. Luksuz je na razini auta od milijun kuna.
Vrhunska sjedala imaju funkciju masaže i grijanja, odlično ozvučenje francuske audiofilske marke Focal oduševljava, a tu je i funkcija pomoću koje jednim pritiskom tipke zaintrigirate gotovo sva osjetila u tijelu. Naime, odabirom programa mijenja se ambijentalno osvjetljenje, ponašanje automobila odnosno dinamika vožnje, program masaže sjedala, pa čak i miris koji osjećate jer 3008 u kabinu raspršuje tri različita parfema.
Uz sve to 3008 se odlično vozi, pogotovo sa 180 KS snažnim dizelom. Ubrzanja su sportska, držanje u zavoju besprijekorno, a udobnost na najvišoj razini. S obzirom na kompaktne dimenzije, vrlo je prostran. Jedini veći minus je to što nema pogon na sve kotače, što bi se od ovako naprednog SUV-a očekivalo. Cijena je vrlo visoka, no testni model je najskuplji 3008 na cjeniku i uz to ima 85.000 kn dodatne opreme. Osnovni dizel sa 120 KS sa solidnom opremom stoji manje od 200.000 kn, što je na razini konkurencije.
dimenzije: 445x184x162 cm
obujam: 1997 ccm
snaga: 133 kW/180 KS
ubrzanje (0-100km/h): 8,9 s
najveća brzina: 207 km/h
potrošnja: 4,8 l /100 km
cijena: 384.978 kn (testni model) 299.450 kn (bez doplata)