Jaguarov E-Type često su proglasili najljepšim automobilom na svijetu, a automobil iz 1968. preradili su na električni pogon za što je bila zadužena tvrtka Rimac Automobili. Auto je vozio princ Harry nakon vjenčanja
Jaguar za vjenčanje: Kako su u Rimcu preradili legendarni auto
Princ Harry i Meghan Markle odvezli su se nakon vjenčanja iz dvorca Windsor u obližnji Frogmore House u britanskom klasiku, plavom Jaguaru E-Type bez krova. No ovaj Jaguar E-Type ima i oznaku Zero u nazivu, jer se radi o automobilu koji je prerađen kako bi imao električni pogon.
POGLEDAJTE VIDEO SPECIJAL:
Pokretanje videa...
Na toj preradi automobila iz 1968. godine radila je i tvrtka Rimac Automobili, čime se Mate Rimac pohvalio na Facebooku.
VIDI OVO! Ovih deset stvari morate znati o kraljevskom vjenčanju.
Preradom Jaguara nastao je zasigurno jedan od najljepših električnih automobila na svijetu. Brži i lakši od originala, E-Type Zero je dobio električni pogon snage 220 kW. To mu omogućuje da do 100 km/h ubrza za samo 5,5 sekundi.
Iz Rimac Automobila kratko su rekli da im ugovor brani da govore što su sve radili na ovome automobilu, a čak se i u početku tajilo da su oni radili na Jaguaru. No, Mike Goodbun iz Jaguara u intervjuu je krajem prošle godine rekao kako je ova prerada spojila najbolje od njihovog iskustva s klasičnim automobilima te Rimčeva iskustva s električnim sustavima.
U Rimac Automobili su razvili bateriju koja je otprilike jednakih dimenzija i težine kao i originalni motor. Sam elektromotor smjestili su iza baterije na mjesto gdje se u E-Typeu standardno nalazila mjenjačka kutija. Takav je auto 46 kilograma lakši od prethodnika, a ima i solidan doseg od 270 kilometara.
Ako se potencijalnom vlasniku neke buduće prerade ipak više sviđa zvuk klasičnog motora, može ga ponovno ugraditi jer prerada nije nepovratna. Naime, zbog prerade uopće nisu mijenjali karoseriju. Osim motora i baterije, auto je dobio i nove digitalne instrumente, ekran osjetljiv na dodir te LED svjetla, no sve je dizajnirano u stilu originala.
Jaguar je neko vrijeme proveo i u Hrvatskoj kako bi na njemu radili inženjeri, a posao nije bio ograničen samo na motor i bateriju, već i druge sustave.
Inače, iz Jaguara su rekli kako je cilj kompanije bio da ovom preradom slavnog klasika pokažu da oldtimeri mogu biti spremni i za budućnost te su njime htjeli ispitati kako reagiraju potencijalni kupci.
Radili bateriju za Aston Martin
Jaguar nije jedina britanska kompanija za koju su radili Rimac Automobili. Početkom prošle godine objavili su i kako rade bateriju za hibridni superauto Aston Martin AM-RB 001.