Obavijesti

Tech

Komentari 234

Jaguar za vjenčanje: Kako su u Rimcu preradili legendarni auto

Jaguar za vjenčanje: Kako su u Rimcu preradili legendarni auto
22

Jaguarov E-Type često su proglasili najljepšim automobilom na svijetu, a automobil iz 1968. preradili su na električni pogon za što je bila zadužena tvrtka Rimac Automobili. Auto je vozio princ Harry nakon vjenčanja

Princ Harry i Meghan Markle odvezli su se nakon vjenčanja iz dvorca Windsor u obližnji Frogmore House u britanskom klasiku, plavom Jaguaru E-Type bez krova. No ovaj Jaguar E-Type ima i oznaku Zero u nazivu, jer se radi o automobilu koji je prerađen kako bi imao električni pogon.

POGLEDAJTE VIDEO SPECIJAL:

Pokretanje videa...

01:01

Na toj preradi automobila iz 1968. godine radila je i tvrtka Rimac Automobili, čime se Mate Rimac pohvalio na Facebooku. 

VIDI OVO! Ovih deset stvari morate znati o kraljevskom vjenčanju. 

Preradom Jaguara nastao je zasigurno jedan od najljepših električnih automobila na svijetu. Brži i lakši od originala, E-Type Zero je dobio električni pogon snage 220 kW. To mu omogućuje da do 100 km/h ubrza za samo 5,5 sekundi. 

Iz Rimac Automobila kratko su rekli da im ugovor brani da govore što su sve radili na ovome automobilu, a čak se i u početku tajilo da su oni radili na Jaguaru. No, Mike Goodbun iz Jaguara u intervjuu je krajem prošle godine rekao kako je ova prerada spojila najbolje od njihovog iskustva s klasičnim automobilima te Rimčeva iskustva s električnim sustavima. 

U Rimac Automobili su razvili bateriju koja je otprilike jednakih dimenzija i težine kao i originalni motor. Sam elektromotor smjestili su iza baterije na mjesto gdje se u E-Typeu standardno nalazila mjenjačka kutija. Takav je auto 46 kilograma lakši od prethodnika, a ima i solidan doseg od 270 kilometara.

Ako se potencijalnom vlasniku neke buduće prerade ipak više sviđa zvuk klasičnog motora, može ga ponovno ugraditi jer prerada nije nepovratna. Naime, zbog prerade uopće nisu mijenjali karoseriju. Osim motora i baterije, auto je dobio i nove digitalne instrumente, ekran osjetljiv na dodir te LED svjetla, no sve je dizajnirano u stilu originala. 

Jaguar je neko vrijeme proveo i u Hrvatskoj kako bi na njemu radili inženjeri, a posao nije bio ograničen samo na motor i bateriju, već i druge sustave. 

Inače, iz Jaguara su rekli kako je cilj kompanije bio da ovom preradom slavnog klasika pokažu da oldtimeri mogu biti spremni i za budućnost te su njime htjeli ispitati kako reagiraju potencijalni kupci. 

Radili bateriju za Aston Martin

6
| Foto: Aston Martin

Jaguar nije jedina britanska kompanija za koju su radili Rimac Automobili. Početkom prošle godine objavili su i kako rade bateriju za hibridni superauto Aston Martin AM-RB 001.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 234
Nvidia jaše na valu umjetne inteligencije: U trećem kvartalu gotovo su udvostručili prihode
35 MILIJARDI ZA TRI MJESECA

Nvidia jaše na valu umjetne inteligencije: U trećem kvartalu gotovo su udvostručili prihode

U razdoblju od srpnja do rujna Nvidijin prihod iznosio je 35,1 milijardu dolara i bio je gotovo dvostruko veći nego lani, pokazuju poslovni rezultati, objavljeni u četvrtak.
Prirodna rješenja za smrad iz usta: Evo kako vratiti svježinu
MNOGI SU UZROCI

Prirodna rješenja za smrad iz usta: Evo kako vratiti svježinu

Peršin, zeleni čaj, jabučni ocat i mnoge druge namirnice mogu vam pomoći da se riješite smrada iz usta, dok redovita higijena održava vaš dah svježim i ugodnim
Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'
STRADAO PRIJE 24 GODINE

Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'

Matija Ljubek u karijeri je osvojio više od 300 medalja. Iz Belišća otisnuo se u svijet i osvojio četiri olimpijske medalje. Bio je možda i najveći hrvatski sportaš svih vremena. Bio je naša olimpijska senzacija, stradao je od metka s 46 godina...