Obavijesti

Tech

Komentari 2

Istraživanje: U Hrvatskoj 28 posto mladih u zadnjih godinu dana koristilo piratski sadržaj

Istraživanje: U Hrvatskoj 28 posto mladih u zadnjih godinu dana koristilo piratski sadržaj

U Hrvatskoj su najčešće pristupali filmovima, njih 77 posto, potom TV serijama i emisijama 68 posto, glazbi 48 posto, softveru 45 posto, sportskim događajima uživo 34 posto, videoigrama 41 posto te e-knjigama 21 posto.

U Hrvatskoj 56 posto osoba u dobi od 15 do 24 godine nije pristupilo piratskom sadržaju u proteklih godinu dana, dok je 28 posto namjerno pristupalo takvom sadržaju, pokazuje najnovije istraživanje Ureda EU za intelektualno vlasništvo (EUIPO).

Od onih koji su namjerno pristupali sadržaju iz nezakonitih izvora, u Hrvatskoj su najčešće pristupali filmovima, njih 77 posto, potom TV serijama i emisijama 68 posto, glazbi 48 posto, softveru 45 posto, sportskim događajima uživo 34 posto, videoigrama 41 posto te e-knjigama 21 posto.

Nadalje, u Hrvatskoj je 31 posto ispitanika namjerno kupilo barem jedan krivotvorenih proizvod u proteklih godinu dana. Najčešće su pritom kupovani odjeća i dodaci, 12 posto, potom elektronički uređaji, 8 posto, obuća, 7 posto te higijenski, kozmetički, parfumerijski i proizvodi za osobnu njegu, 5 posto, pokazuje istraživanje.

Istraživanje EUIPO-a pokazalo je i da je više od polovine Europljana (52 posto) u dobi od 15 do 24 godine koji su sudjelovali u anketi izjavilo da su tijekom posljednje godine putem interneta kupilo barem jedan krivotvoreni proizvod, namjerno ili slučajno, dok je trećina ispitanika, njih 33 posto, izjavila da je pristupila digitalnom sadržaju iz nezakonitih izvora.

U pogledu ispitanika koji su to učinili namjerno, njih 37 posto kupilo je krivotvoreni proizvod, dok je njih 21 posto upotrebljavalo, igralo, preuzelo ili streamalo sadržaj iz nezakonitih izvora. Najveći je postotak zabilježen u Grčkoj (62 posto), a najniži u Češkoj (24 posto).

Krivotvoreni proizvodi koje mladi u EU najčešće namjerno kupuju su odjeća i modni dodatci (17 posto), obuća (14 posto) elektronički uređaji (13 posto) te higijenski proizvodi, kozmetika, proizvodi za osobnu njegu i parfemi (12 posto).

U pogledu digitalnog sadržaja, mlađe generacije sve više pristupaju sadržaju iz zakonitih izvora pa je tako 60 posto ispitanika izjavilo da tijekom posljednje godine nisu upotrebljavali, igrali, preuzeli ili streamali sadržaj iz nezakonitih izvora.

Rezultati istraživanja su pokazali i da 21 posto mladih potrošača (svaki peti) priznaje da su tijekom posljednjih 12 mjeseci svjesno pristupili piratskom sadržaju.

Njih 12 posto pristupilo je piratskom sadržaju slučajno, dok njih 7 posto ne zna je li to učinilo. Glavne vrste piratskog sadržaja bili su filmovi (61 posto) i televizijske serije (52 posto), zatim glazba (36 posto), a većinom su se upotrebljavale namjenske mrežne stranice, aplikacije i kanali društvenih mreža.

U priopćenju se prenosi izjava izvršnog direktora EUIPO-a Christiana Archambeau-a kako u vrijeme kada e-trgovina i digitalna potrošnja bilježe značajan rast, "povećanje udjela namjerne i nenamjerne kupovine krivotvorenih proizvoda predstavlja zabrinjavajući trend".

"Što se tiče piratstva, njegova se učestalost ne smanjuje, iako mladi potrošači u sve većoj mjeri radije biraju sadržaj iz zakonitih izvora", istaknuo je.

Napominje kako nova analiza pruža vrijedan alat koji će dionicima, tvorcima politika, kao i edukatorima i organizacijama civilnog društva pomoći u osmišljavanju inicijativa za podizanje razine osviještenosti kako bi mladim građanima i potrošačima pomogli u donošenju informiranih izbora.

Istraživanje je pokazalo i kako su cijena i dostupnost i dalje glavni razlozi za kupovinu krivotvorenih proizvoda i za digitalno piratstvo, ali utjecaj vršnjaka i društveni utjecaj postaju sve važniji.

Također, kibernetičke prijetnje, prijevare i učinak na okoliš neki su od najvažnijih čimbenika koji odvraćaju mlade od krivotvorina i piratstva.

Kvantitativna analiza za 2022. provedena je na uzorku od ukupno 22.021 mlade osobe u dobi od 15 do 24 godine u 27 država članica EU-a u razdoblju između 7. i 28. veljače ove godine, navodi se u priopćenju.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 2
FOTO Ovaj LG projektor  je u isto vrijeme i zvučnik i svjetiljka
INOVACIJE NA CES-U

FOTO Ovaj LG projektor je u isto vrijeme i zvučnik i svjetiljka

LG je na CES-u prikazao projektor koji spaja i zvučnik te podnu svjetiljku, ali i svoj dosad najmanji projektor kratkog dometa
Samsung ima novi pametni monitor na AI pogon i  Odyssey G6 s osvježenjem od čak 500 Hz
ADUTI ZA CES

Samsung ima novi pametni monitor na AI pogon i Odyssey G6 s osvježenjem od čak 500 Hz

Samsung je uoči CES-a prikazao novu liniju monitora koji će biti izloženi u Las Vegasu, a donose značajke poput umjetne inteligencije, nova OLED rješenja i ekstremno brzu sliku
Veliki godišnji horoskop: Stiže jako burna godina, evo koje promjene čekaju svaki znak
ŠTO DONOSI 2025.?

Veliki godišnji horoskop: Stiže jako burna godina, evo koje promjene čekaju svaki znak

Ovo je godina u kojoj učimo prepoznavati što je bitno za nas osobno i sa svojim talentima i darovima doprinositi zajednici i društvu. Svi ćemo doživjeti neki prijelaz od starog prema novom