Obavijesti

Tech

Komentari 0

Igrali smo Horizon Zero Dawn Remastered: Što donosi novo ruho starog hita i isplati li se?

Igrali smo Horizon Zero Dawn Remastered: Što donosi novo ruho starog hita i isplati li se?
13

Fantastični Horizon Zero Dawn iz 2017. dobio je temeljita grafiička poboljšanja, bogatije sporedne likove, bolju prirodu, teren i nove razgovore i došao vizualno na razinu nastavka

Nizu starijih naslova koje je Sony odlučio remasterirati za PlayStation 5 priključio se i Horizon Zero Dawn. Ovaj akcijski hit nije toliko star, igra je izašla 2017. godine, tada je izgledala fantastično, ali otvorila je cijeli 'Horizon' svemir i nakon PC verzije nastavka, na red je došla i prerada originalne igre. Paralelno su objavili remaster igre za PC i PS5 i nakon što sam prošao otprilike pola igre, mogu reći da je ovo odlična prerada.  Ako ste imali prvu igru, nadogradnja će vas koštati 10 eura i čini se kao sasvim prihvatljiva investicija, osobito ako nakon 7 godina želite ponovno uskočiti u postapokaliptični svijet u kojem otkrivate zašto svijetom dominiraju robotske životinje, ljudi žive u plemenima i koja je vaša uloga u svemu tome kao junakinja Aloy, koja otkriva svoje podrijetlo. Puna verzija remastera košta 50 eura i uključuje Frozen Wilds ekspanziju te razne DLC dodatke. No upitno je hoće li sva poboljšanja biti dovoljna da privuku igrače koji se i dosad nisu upustili u ovu priču. 

Usporedite verziju igre iz 2017. i 2024.

Najvažnije stvari koje se navode kao poboljšanja

Preoblikovanje prirode: 
Cijeli okoliš je detaljno obnovljen – od shadera i tekstura do složenijih animacija biljnog svijeta. Nova verzija igre prikazuje bogatije i realističnije pejzaže, osobito uz rijeke, koje su sada uređene s više biološke raznolikosti i dodatnih detalja inspiriranih konceptualnom umjetnošću.

Življi svijet NPC likova:
U naseljima poput Meridiana i Daytowera, gradovi i sela su detaljno obnovljeni s većim brojem ne-igrivih likova (NPC). NPC likovi sada imaju raznolikije dnevne aktivnosti – primjerice, žena koja hrani guske kod bunara. Time se postiže živopisnija i dinamičnija atmosfera.

Poboljšani teren i građevine: 
Uvedene su potpuno nove teksture tla i arhitektura, osobito u gradovima, koje pružaju vizualno impresivnije okruženje. Osim toga, građevinski elementi poput stijena, biljaka i zgrada sada su bogatiji detaljima i daju igraču osjećaj veće autentičnosti.

Animirane scene i razgovori:
S više od 10 sati nove snimljene motion-capture animacije, razgovori u igri postali su prirodniji, s dodatnim naglaskom na govor tijela i izraze lica, uz ručno podešavanje kamera i osvjetljenja za svaku scenu.

Rasvjeta i vremenske prilike: 
Tim je posvetio posebnu pažnju svjetlosnim efektima, uključujući rekreaciju oblaka i atmosferskih elemenata pomoću naprednog sustava Nubis iz Horizon Forbidden West. Rasvjeta je nanovo usklađena kako bi se postigla jedinstvena atmosfera koja se proteže kroz obje igre.

Poboljšani likovi: 
Likovi su značajno unaprijeđeni u smislu detalja na koži, kvaliteti kose, te odjeći. Model Aloy, kao djeteta i odrasle osobe, dobio je posebnu pažnju u izradi detalja poput teksture kože, očiju i materijala odjeće, a nova razina interakcije omogućava da svi likovi u igri reagiraju na vremenske uvjete.

Kako sve to zajedno izgleda?

Fantastično, Zero Dawn je potpuno grafički dotjeran na razinu Forbidden West nastavka i na momente lako pomislite da ste u nastavku. No, onda bih poželio aktivirati 'glider', odnosno spravu koja omogućuje Aloy da leti, i sjetio se da toga u prvoj igri nije bilo. Nastavak igre je donio i poboljšanje sa upravljanjem resursima, što je ovdje bolno dosadan dio igre u kojem morate balansirati sa onim što nosite.

Međutim, kad se pomirite s tim detaljima koji su popravljeni u nastavku i prepustite igri, uživat ćete u sjajnim vremenskim detaljima u pustinjskom dijelu igre, ali i na snijegu gdje se Aloy stisne od zime, ali i ostavlja duboke tragove u snijegu. Jednostavno, igra izgleda kao što bi očekivali od svake igre da izgleda na kraju 2024. godine. Svaki detalj igre izgleda bogatije, punije i življe u odnosu na original iz 2017., a osobito to dolazi kod izražaja s osvjetljenjem u igri. Razumijem komentare onih koji su govorili da je ova igra dovoljno 'svježa', ipak je prošlo samo sedam godina od izlaska, i da se dobro nosi sa današnjim igrama. No, količina poboljšanja stvorili su vizualno impresivni svijet, sada u dvije igre, koje su vjerojatno nešto najlješpe što možete igrati na PS5.

Iako, bilo je nekoliko trenutaka u kojima mi se igra potpuno srušila, ali i nekih grafičkih bugova, poput čudne izmjene noći i dana. Igra je dobila i patch 1.1 koji je popravio audio probleme, bugove sa sjenama te niz drugih popravaka.


 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
Virtualni Vatikan: Uz dronove, lasere i umjetnu inteligenciju izradili 3D baziliku svetog Petra
NOVA ISKUSTVA

Virtualni Vatikan: Uz dronove, lasere i umjetnu inteligenciju izradili 3D baziliku svetog Petra

U suradnji s tehnološkom tvrtkom Microsoft i tvrtkom Iconem specijaliziranom za digitalizaciju baštinskih lokacija, Vatikan je pokrenuo novu interaktivnu web stranicu
Tvrtka čiji su proizvodi ugrađeni u najveće hrvatske projekte
PROMO

Tvrtka čiji su proizvodi ugrađeni u najveće hrvatske projekte

Tvrtka Sika u svijetu postoji 115 godina, a u Hrvatskoj četvrt stoljeća. Prisutni su na svim većim i značajnijim projektima diljem Lijepe Naše, a za idućih 25 godina postavili su si vrlo ambiciozan cilj.
Francuski mediji tuže X: Naš sadržaj koristi bez plaćanja
NISU PRISTALI NA PREGOVORE

Francuski mediji tuže X: Naš sadržaj koristi bez plaćanja

Mediji tvrde da X, nekoć znan kao Twitter, nikad nije pristao na otvorene pregovore s njima, za razliku od Googlea i Mete.