TEST Isprobali smo povišenu i ušminkanu verziju Fiatovog kompakta. Najbolje strane ovog automobila su prostranost, praktičnost te snažan i vrlo štedljiv dizelski motor
I Tipo je krenuo prema SUV-ima, testirali smo novu izvedbu Cross
Skoro svi danas žele voziti SUV. Ili barem nešto što malo liči na SUV. Stoga je i Fiat prilagodio svoju ponudu u tom smjeru. Kompaktni Tipo koji se do sada nudio u klasičnim karoserijskim verzijama (kosi stražnji kraj, limuzina, karavan) sada je dobio i povišenu crossover verziju nazvanu - Tipo Cross. Kakva je ona u praksi isprobali smo na testu.
Fiat Tipo ccross je nastao na osnovi klasičnog kompakta, dakle verzije s kosim stražnjim dijelom. Njegova karoserija je od podloge udaljena dodatnih 4 centimetara, a auto je uz to dobio i tipične crossover šminkerske detalje poput dodatnih plastičnih zaštita na prednjem i stražnjem odbojniku te na pragovima kao i krovne nosače. Također tu su i minimalno primijenjena prednja svjetla. Zbog svega toga minimalno je narastao u dužinu i širinu, a u visinu solidnih 7 centimetara te sada zaista nalikuje na SUV.
U unutrašnjosti je Tipo Cross praktično identičan klasičnom Tipu. No, iako nisu vidljive, razlike u odnosu na klasični Tipo se osjete. U auto je zbog povišene karoserije lakše ući, a i pozicija sjedenja je viša što pak daje malo bolju preglednost.
Iako se radi osnovnoj opremi za Tipo Cross, testni auto je prilično dobro opremljen. Ništa ne nedostaje. Kvaliteta materijala je na dobroj razini, kao i kvaliteta izrade i završne obrade. Ponuda prostora je vrlo dobra za auto ovih dimenzija, prosječnoj obitelji prostora neće nedostajati, kako straga tako i u prtljažniku od 440 litara.
U vožnji Tipo ostavlja dojam vrlo agilnog i čvrstog automobila kojem problem ne predstavljaju oštri zavoji u kombinaciji s velikom brzinom. S druge strane udobnost je na vrlo visokoj razini. Tako da se za ovjes može reći da je dobra kombinacija 'između dva svijeta'. Nije ni čudo jer Fiat je na Crossu posebno preradio ovjes kako bi se bolje nosio s povišenim modelom.
Motor je najjači koji se nudi za ovaj auto. Riječ je o poznatom dizelašu obujma 1,6 litara koji razvija 130 KS. Motor je po zvuku i mirnoći rada prilično uglađen, no kada je u pitanju razvijanje snage vrlo agresivan. Kad stisnete gas do kraja imate dojam da 'konja' ima više nego na papiru. Sve u svemu, ovaj motor dodatno čini Tipo Cross zabavnijim za vožnju.
Tipo Cross je korak u dobrom smjeru. Dobro izgleda, dobro se vozi i koketira s onime što kupci najviše traže. Ne bi iznenadilo da ova izvedba postane najprodavaniji Tipo.
masa: 1415 kg
dimenzije: 439 x 180 x 156 cm
obujam: 1598 ccm
snaga: 96 kW/ 130 KS
0-100 km/h: 9,8 s
najveća brzina: 201 km/h
potrošnja: 4,8 l/100 km
cijena: 169.534 kn (testni model), 149.109 kn (osnovni Tipo Cross)
Važnija oprema Fiat Tipo City Cross 1.6 MJT
Automatski klima uređaj, 17" alunaplatci, dodirni zaslon 7", stražnji senzori za parkiranje, kamera za vožnju unatrag, adaptivni tempomat...