HTC Vive bi trebao na tržište stići do kraja godine, a demo koji sam imala prilike isprobati na IFA-i u Berlinu dosad je bilo najbolje iskustvo virtualne stvarnosti
HTC Vive sustav pokazuje da dolazi era virtualne stvarnosti
Prošlog tjedna na IFA-i imala sam priliku isprobati Vive, HTC-ov sustav za virtualnu stvarnost, koji je toliko zabavan i uvjerljiv da će svatko tko ga isproba vrlo brzo biti uvjeren u činjenicu da je virtualna stvarnost sljedeća velika stvar.
Za korištenje Vive naočala za virtualnu stvarnost trebat će vam vrlo moćno računalo, same naočale, dva kontrolera i otprilike 14 'kvadrata'. Jedna od glavnih značajki HTC Vivea je da se krećete uokolo, odnosno unutar virtualne stvarnosti umjesto da sjedite u stolcu i gledate stvari oko vas. Vive vam dopušta da istražujete i sudjelujete u virtualnom svijetu.
U demou koji sam isprobala na IFA-i, a trajao je dvadesetak minuta, prvo sam se našla na dnu mora, na potopljenom brodu po kojem sam se mogla kretati i istraživati podvodni svijet. Oko mene su plivale ribe i raže, a teško je bilo ostati ravnodušan na divovskog kita. Detalji ove ogromne životinje toliko su dobro napravljeni da uživate u pogledu na njegovo golemo oko. Sljedeći prikaz stavio me u kuhinju gdje sam imala zadatak napraviti jelo prema receptu. Bilo je tu trčanja po kuhinji, rušenja stvari, no na kraju sam uspjela odraditi narudžbu u zakazanom vremenskom roku i poslužiti jelo od gljiva i rajčice.
Ako vam ovo ne zvuči zanimljivo, definitivni hit je trodimenzionalno crtanje. Iako zvuči vrlo jednostavno, zapravo me se najviše dojmilo. Kontrolerima možete izabrati boju kojom crtate te vrstu kista, od kojih su mi najzanimljiviji bili oni koji ostavljaju tragove pahulja, plamena i zvijezda. Kroz crteže se možete kretati te se osjećate kao da ste uronjeni u umjetničko okruženje koje ste sami stvorili. Iako vam se čini kao da nemate dovoljno vremena za nacrtati sve što ste željeli, cjelokupno iskustvo je vrlo zabavno. Nisam umjetnički tip, ali Tilt Brush mi je dao potpunu slobodu stvaranja te sam na kraju bila jako zadovoljna postignutim.
Nakon crtanja uslijedio je Portal demo u kojem mi je GLaDOS zadao hrpu zadataka. Morala sam rastaviti robota te ga popraviti dok su njegovi dijelovi eksplodirali i rotirali se u zraku. Najstrašniji dio Vive iskustva za mene je bila Dota 2. Demo je zabavan i dopušta vam da istražujete razne tzv.sobe, no iako mi HTC Vive nije prvo virtualno iskustvo, potpuno sam se skamenila kada se prema meni počeo kretati ogroman pauk toliko vjerno prikazan da se jednostavno nisam mogla pomaknuti dok nije nestao.
Sve u svemu, HTC Vive bio je najbolje iskustvo virtualne stvarnosti koje sam dosad imala, a koliko je doživljaj realan svjedoči i situacija u kojoj se jedna posjetiteljica prezentacije, koja je inače neplivačica, toliko prepala da je panično tražila da joj skinu naočale usred podvodne simulacije.
Na Computexu u Tajvanu imala sam priliku sudjelovati u Nvidijinom prikazu virtualne stvarnosti, no HTC se grafikom, detaljima i zvukom pokazao kvalitetniji.
Vive je glavni konkurent Oculus Rifta koji je u vlasništvu Facebooka. No, za razliku od Oculusa, koji stalno čeka službeni datum izlaska, Vive bi trebao stići do kraja godine, a na našem području mogli bismo ga očekivati u siječnju.
Nastao je u suradnji između Valvea i HTC-a, gdje Valve radi na softveru i sadržaju, a HTC se bavi hardverom. Početkom godine HTC Vive je predstavljen s 3D kontrolerima s trackpadom i kontrolom pokreta, puno ranije nego je Oculus predstavio svoje na E3 sajmu u lipnju.
I Oculus Rift i HTC Vive su prilično jaki te su oboje usmjereni prema PC-u, dok je Sony Morpheus dizajniran isključivo za PlayStation 4. Kao rezultat toga, Oculus i HTC Vive imaju pristup znatno boljim grafičkim mogućnostima zahvaljujući neograničenoj snazi računala. HTC Vive sustav bi trebao biti ultimativno iskustvo virtualne stvarnosti, a ima i tehničku pozadinu za to.
Valve i HTC su razvili Lighthouse tehnologiju koja koristi lasere za skeniranje prostorije što rezultira iznimno preciznim praćenjem pozicije korisnika. Ova tehnologija točno zna gdje se nalazite i to skenira oko 100 puta u sekundi pazeći da u svakom trenutku zna vašu poziciju i to s malo ili nimalo greški ili zastoja. Osim što ima vrlo dobar sustav za praćenje položaja, HTC Vive ima i OLED ekran rezolucije 2160x1200 piksela, odnosno 1080x1200 po oku uz osvježenje od 90 Hz. To znači da Vive ima višu rezoluciju od većine televizora koje danas imamo u svojim dnevnim sobama. Sve to donosi nam glatko iskustvo gdje nema kašnjenja i ne vidite piksele (jer je ekran toliko blizu vaših očiju). Vive ima i prilično široko vidno polje, što znači da možete vidjeti više od 110 stupnjeva oko sebe, zbog čega imate osjećaj da je ekran svuda oko vas.