Ukupna prosječna starost svih vozila je iznosila 14,83 godina, a osobnih automobila 13,35 godina, a starost automobila se nije bitno mijenjala u odnosu na 2023. godinu
Hrvati ove godine kupili preko 100.000 vozila, ali vozni park nam je i dalje pun starih auta
Centar za vozila Hrvatske ove je godine u prvih šest mjeseci zabilježio 116.296 prvih registracija svih kategorija vozila (novih i rabljenih), a broj prvih registracija za osobne automobile iznosio je 83.828.
Prošle je godine u istom razdoblju u kategoriji osobnih automobila registrirano 34.503 novih vozila i 38.402 rabljena, a u 2024. godini obje su te brojke narasle pa je tako bilo 39.486 novih automobila i 44.342 rabljena automobila koji su prvi put registrirani.
Hrvati voze stare automobile
Najviše registriranih novih vozila su benzinci (48,8%) dok su kod rabljenih vozila najpopularniji dizelaši (67,8%).
Porastao je broj prodaje električnih vozila i to za 1415. Kod električnih auta popularnija su nova vozila kojih je registrirano ove godine 790, naspram rabljenih električnih auta kojih je registrirano 625.
Registrirano je i 1.739 hibridnih vozila s vanjskim punjenjem i 12.335 ostalih hibridnih vozila. Automobila pogonjenih plinom (benzin +LPG) u prvoj polovici godine registrirano je 871.
U Hrvatskoj je do 30. lipnja ove godine bilo ukupno 1.381.807 vozila svih kategorija s važećom registracijom, od čega 1.019.155 osobnih automobila. Ukupna prosječna starost svih vozila je iznosila 14,83 godina, a osobnih automobila 13,35 godina, a starost automobila se nije bitno mijenjala u odnosu na 2023. godinu.
Najstariji su traktori
- Nažalost, i ove godine polugodišnja statistika tehničkih pregleda vozila pokazuje da starosna struktura vozila nije povoljna i da vozila koja se prvi puta registriraju, bez obzira na povećanje broja registracija, nisu u dovoljnom postotku bila nova da bi se vozni park pomladio. Tako smo u prvoj polovici godine zabilježili gotovo 668.000 automobila starih deset i više godina, traktora je u toj starosnoj kategoriji preko 86%, a “najmlađi” su mopedi s tri kotača, s prosjekom od 4,21 godine. Sve navedeno ukazuje na važnost tehničkih pregleda i održavanja ispravnosti vozila, jer starija vozila češće od novih trebaju popravke ili zamjenu dotrajalih dijelova i sklopova. No, svako vozilo, pa tako i ono starije od deset godina, može biti ispravno i sigurno za sudjelovanje u prometu, uz prikladnu brigu - izjavio je Tomislav Škreblin, pomoćnik Uprave CVH za tehničke poslove, prenosi N1.