Kako se mobilni uređaji sve više koriste za surfanje, analiza Gemiusa pokazuje kako se može očekivati da će ulaganja u mobilno oglašavanje bilježiti veliki rast
Hrvati najviše koriste mobilne uređaje za pristup Internetu
Koje tipove uređaja koristi publika Središnje i Istočne Europe (Central and Eastern Europe – CEE) za pretragu Interneta? Postoji li obrazac u mobilnom korištenju Interneta? U kojoj državi u CEE regiji korisnici najviše koriste Internet putem mobilnih uređaja? Koliko se troši na mobilno oglašavanje? Odgovore na ova kao i na mnoga druga pitanja donosi Gemius u novom izvješću provedenom na 18 europskih tržišta.
Izvješće pokazuje kako svaki deseti prikaz stranice u Središnjoj i Istočnoj Europi dolazi s mobilnih uređaja ( 10% od online prometa u srpnju 2014.). Država u CEE regiji gdje korisnici mobilnih uređaja najviše surfaju putem pametnih telefona i tableta je Hrvatska (21%). Ispod prosjeka se nalaze Rumunjska, Bugarska i Rusija (9%), Bjelorusija (6%), Ukrajina (5%) i Moldavija (1%).
Mobilni korisnici interneta uglavnom radije koriste pametne telefone nego tablete. Prvi tip uređaja je zastupljeniji među Hrvatima (18% online prometa), a drugi među Rusima (5%). U istraživanju su uočili i razlike u načinu na koji se koriste različiti tipovi uređaja - vikendima su najpopularniji tableti i pametni telefoni, dok laptopi i računala više privlače korisnike u večernjim satima.
U cijeloj CEE regiji, što uključuje i Hrvatsku, Samsung bilježi vodeću poziciju u mobilnom online prometu kod korisnika pametnih telefona (37%), a Apple (55%) kod korisnika tableta. Android je vodeći operativni sustav u mobilnom prometu kod pametnih telefona sa 72 posto, dok je kod tableta vodeći iOS s 55 posto.
Jedan od najbitnijih zaključaka provedenog istraživanja je činjenica da u cijeloj CEE regiji display oglašavanje na mobilnim uređajima podosta zaostaje za korištenjem istih za pristup internetu. Iako je Hrvatska vodeća u CEE regiji po korištenju pametnih telefona i tableta za surfanje Internetom, oglašivači još nisu počeli pratiti ovaj trend. Dok mobiteli i tableti zajedno u Hrvatskoj čine 21% online prometa, istovremeno samo 2% od ukupnog display oglašavanja na Internetu odlazi na mobilno oglašavanje.
- Prema izvještaju “GSMA Intelligence” SIM penetracija (postotak mobilnih SIM kartica u odnosu na broj stanovnika) iznosi više od 100% u skoro svakoj zemlji u našoj regiji. Ipak, oglašivači ne smiju o mobilnoj tehnologiji razmišljati kao o samostalnoj strategiji. Potrošači koriste razne kanale za komunikaciju ili interakciju s određenom markom. Naša istraživanja pokazuju kako se korisnici ujutro bude s mobitelima i tabletima, radno vrijeme provode za računalom, dok predvečer opet intenzivnije koriste tablete. Ovu činjenicu ne bismo trebali zanemariti. Oglašivači trebaju planirati s ciljem da se obrate pravom potrošaču s pravom porukom putem pravog kanala u pravo vrijeme. Ono što nužno trebaju napraviti jest uključiti mobilnu tehnologiju u svoju sveobuhvatnu komunikacijsku strategiju – rezimira Vesna Gordon, Chief Sales Officer & Chief Marketing Officer, te članica upravnog odbora Gemius grupacije.
OVDJE pogledajte cijelo izvješće