Cijena je prilično velika, nekima će maksimalnih 170 km/h biti premalo, ali sve to je manje važno kad vidite što HR-V pruža. Od izuzetno male potrošnje do genijalnog koncepta prostora u koji stane skoro sve
Honda HR-V je odličan SUV s genijalnom ponudom prostora i vrhunskim hibridnim pogonom
Nova Honda HR-V je jedan od onih automobila koji su malo zanemareni od strane kupaca na našem tržištu zbog toga što koštaju više od konkurencije. Mnogi je zbog toga već unaprijed zaobilaze, a možda ne ne bi da malo bolje upoznaju ovaj auto koji nudi zaista vrhunski pogon, prostranost na razini SUV-a više klase i genijalna stražnja sjedala zbog kojih u ovom auto možete prevesti i predmete koji nikako ne bi stali u drugi. Tu je i vrlo luksuzna oprema.
Honda HR-V je vrlo atraktivan SUV, posebno u top izvedbi koja donosi dosta karoserijskih ukrasa i praktičnih detalja, a najlakše ćete je prepoznati po dvobojnoj karoseriji, uzdužnim krovnim nosačima i zatamnjenim stražnjim sjedalima. I osnovni HR-V izgleda dobro no ovaj se u odnosu na njega prilično izdiže.
Unutrašnjost je skladno dizajnirana i ergonomično uređena sa svim potrebnim tipkama i bez pretjerivanja u digitalizaciji. Sviđa nam se i ploča s instrumentima koja je kombinacija klasičnog brzinomjera i LCD zaslona. Tu je i odličan infotainment sustav koji je vrlo jednostavan za korištenje i pun funkcija. Ipak, ono što nam se najviše sviđa ne može se vidjeti na prvu.
To su takozvana 'čarobna sjedala', najbolji dio unutrašnjosti ovog automobila. Riječ je o konceptu koji je Honda i ranije koristila u svojim modelima i nije nam jasno zašto ga neki drugi proizvođač još nije iskopirao. Čarobna stražnja sjedala naime jako dižu funkcionalnost automobila. Kako je spremnik za gorivo smješten ispod prednjih sjedala (realno najsigurnije mjesto jer je najbolje zaštićeno u automobilu) straga ima mjesta za 'ekshibicije'.
'Čarobna sjedala' nude brojne kombinacije na preklapanja stražnje klupe, kao što možete vidjeti na slici gore. Posebno praktično za prijevoz visokih predmeta koji moraju stajati uspravno, primjerice tegle s velikom biljkom. Mi smo ih iskoristili kako bismo iza prednjih sjedala utrpali dva bicikla ( sa skinutim prednjim kotačima), a pritom nam je prtljažnik ostao netaknut i raspoloživ za brdo druge prtljage. Kompletnim preklapanjem dobije se savršeno ravna površina.
Sama zapremina prtljažnika od 335 litara nije među najvećima, no to je zbog prostora kojeg je zauzela baterija hibridnog sustava. S druge strane ponuda prostora za noge na stražnjim sjedalima je na razini automobila koji je 20, 30 centimetara duži.
Druga stvar koja oduševljava je Hibridni pogon. Honda je bila jedan od pionira ove tehnologije i u početku je dosta zaostajala za Toyotom, no sa zadnjim CR-V-om su ih dostigli, a ovim autom otišli i korak dalje. Hibridni sustav radi izuzetno uglađeno i koristi električni motor mnogo više i efikasnije nego što smo očekivali pa je i potrošnja na testu bila minimalna. Prosjek testa je iznosio samo 4,6 l/100 km u kombiniranoj vožnji pri kojoj se nimalo nismo trudili štedjeti. U gradu je potrošnja iznosila oko četiri litre na 100 kilometara. Odlično!
Sam pogon može biti vrlo živahan i prilikom kretanja i pri međuubrzanjima imate dojam da je i snažniji od deklariranih 131 KS. Jedini problem će za neke vozače biti maksimalna brzina koja je ograničena na 170 km/h. Neobično nisko za automobil ove klase, no još uvijek mnogo više od onog što je zakonom dozvoljeno u Hrvatskoj.
Ponašanje u vožnji oduševljava. HR-V ima uglađen i komforan ovjes koji se lako nosi s našim lošim cestama, a ako želite pojuriti nekom zavojitom cestom auto se neće buniti. Imat ćete osjećaj da se vozite u nečem niskom i sportskom, a ne u SUV-u. Ni CVT mjenjač tu ne smeta jer njegovu poslovičnu lijenost nadoknađuje dodatni moment električnog motora.
Tišina je najveća prednost kad je u pitanju komfor. Zbog toga što se većinu vremena vozite na struju sve je mnogo tiše nego u konvencionalnim automobilima, a pri višim brzinama do izražaja dolazi besprijekorna zvučna izolacija.
HR-V je odličan automobil s jednim problemom. Njegova cijena premašuje 240.000 kuna već u osnovnoj verziji (doduše odlično opremljenoj). U top izdanju kakvo smo vozili cijena je 285.990 kuna. Ako HR-V usporedimo s kompaktnim SUV-ovim ispada da je većina konkurenata osjetno jeftinija. HR-V je mnogo bolji od prosjeka no, u vremenima kad se broji svaka kuna, to mnogima neće biti najvažnije. Onima koji imaju dovoljno novca toplo ga preporučujemo.
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
dimenzije: 434 x 179 x 158 cm
obujam: 1498 ccm
snaga benzinca: 79 kW/108 KS
snaga sustava: 96 kW/131 KS
0-100 km/h: 10,6 s
najveća brzina: 170 km/h
potrošnja: 4,2 l/100 km
cijena: 285.990 kn (testni model), 243.990 kn (osnovni HR-V)
Važnija oprema Honda HR-V 1,5 Hybrid Advance Style
Aluminijski naplatci 18", dvobojna karoserija, LED svjetla, dodirni zaslon 9", navigacija, djelomično digitalni instrumenti, automatski dvozonski klima uređaj, bežični punjač za mobitele, grijana sjedala presvučena kombinacijom tkanine i kože, grijani upravljač, prednji i stražnji senzori za parkiranje, ambijentalno osvjetljenje, električno pokretana vrata prtljažnika...