Američka udruga za zaštitu potrošača analizirala je pametne televizore te su otkrili da neki mogu biti relativno laka meta za hakere. Uz to navodi se i da televizori mogu znati o nama više nego što mislimo
Hakeri bi vas mogli napasti i preko ekrana vaših televizora
Pametni televizori su odlični kad nam omogućuju da brzo i jednostavno gledamo Netflix, YouTube, HBO Go i druge servise, međutim ti televizori su prilično ranjivi na hardverske napade, otkrilo je novo istraživanje Consumer Reportsa, američke udruge za zaštitu potrošača.
Oni su analizirali pametne televizore poznatih tvrtki (Samsung, LG, Sony, TCL i Vizio) i otkrili da svi mogu pratiti što korisnici gledaju, a dva su proizvođača pala na testu sigurnosti.
Kako prenosi USA Today, hakeri su mogli potpuno preuzeti kontrolu nad daljinskim nad Samsungovim i TCL-ovim Roku TV-om. To znači da su mogli pojačavati glasnoću, mijenjati kanale, instalirati aplikacije ili puštati razne sadržaje, a ističe se kako je relativno jednostavno bilo hakiranje tih uređaja.
Neprofitna organizacija i tvrtka Disconnect hakirali su uređaje i kažu da nisu slijedili osnovne sigurnosne prakse, a Samsung i Roku navode da će detaljnije proučiti sporne točke i riješiti ta pitanja. Međutim, Roku je na svom blogu napisao u srijedu da su u Consumer Reportsu krivo shvatili stvari te da nema sigurnosnog rizika kod njihovih proizvoda i da ozbiljno shvaćaju sigurnost platforme te privatnost korisnika. Naime, Roku navodi da se opcija koju Consumer Reports navodi može isključiti, a da bi hakeri to i iskoristili morali bi biti na istoj Wi-Fi mreži.
Druga sporna stvar koju Consumer Reports navode je opcija automatskog praćenja sadržaja koju imaju mnogi televizori kako bi pratili gledanost određenih emisija. Tako bi teoretski nakon gledanja neke emisije na svojim povezanim uređajima mogli vidjeti oglase za taj sadržaj. Kao rješenje navode isključivanje praćenja sadržaja ili Wi-Fi mreža (što nema smisla ako gledamo online sadržaje) te vraćanje na neki 'glupi' televizor.
No ističe se da su televizori pitali korisnike za dozvolu da prikupe podatke o navikama gledanja i druge informacije, ali da nije nužno da su korisnici shvatili na što pristaju.