Poslije četiri desetljeća na asfaltnoj ljepotici osvanule su nova podloga, nove izletne zone i pasice, a vozači, koji su jedini mjerodavni, rekli su 'YES!'
Grobnik slavi 40 godina utrka koje je gledalo i 200.000 ljudi
Jedina 'prava' trkaća staza u Hrvatskoj uz brojne je goste obilježila punih četrdeset godina otkad je prvi trkaći stroj projurio tom 4168 metara dugačkom pistom. Od davne 1978. godine njome su jurila mnoga legendarna imena svjetskoga motociklizma, a pod svojim kotačima asfaltnu su podlogu osjetila i natjecateljska vozila na četiri kotača, pa i sama Formula 1, kojom je nekadašnji as Keke Rosberg napravio nekoliko krugova, piše Autostart.
Pogledajte video
Kenny Roberts, Barry Sheene, Eddie Lawson, Kevin Schwantz, Mick Doohan i ostali prvaci uvijek su tvrdili kako je ova pista jedna od najboljih, najbržih i najzahtjevnijih na svijetu. na nju se iz cijelog svijeta znalo sliti više i od 200.000 gledatelja. Cirkus velikih nagrada na Grobniku je trajao sve do 1990. godine, kada je naprasno prekinut ratom. Uslijedilo je punih osamnaest godina nirvane i iščekivanja velikih događanja.
Tu i tamo su se zaista i događale neke velike manifestacije, poput svjetskoga prvenstava motocikala s prikolicom, utrka Supermoto ili europskih natjecanja, odnosno onih iz Alpe Adria kupa, ali utrke za Veliku nagradu (GP) motocikala više se nikada nisu vratile na ovo mjesto. Uzrok tome bila je i loša kvaliteta samog asfalta, koju je opako načeo zub vremena, a i infrastruktura nekadašnje grobničke ljepotice više nije bila ni blizu standardima koje postavlja organizator tih velikih natjecanja koje putem malih ekrana prate milijarde ljudi.
Odgovorni iz MK Kvarner koji upravlja hramom automotosporta u Hrvata odlučili su reći DOSTA! Zasukali su rukave pa vlastitim sredstvima i bankovnim kreditima prošle zime započeli avanturu koja se zove 'preporod'.
Novi asfalt osvanuo je na Grobničkoj pisti u proljeće, pa je tako prekonoć opet postala 'ljepotica' i katedrala hrvatskog automotosporta. Ne, to nije sve, jer radovi se nastavljaju i na potrebnoj infrastrukturi, staza je dobila nove pasice (rubove) na zavojima, a mnogo je uloženo i u sigurnost koja je sada na vrlo visokom nivou zahvaljujući proširenjima izletnih zona.
Nedostaje još samo malo! Razgovarali smo s tehničkim direktorom Automotodroma Grobnik Robertom Žikovićem i saznali sve o novome asfaltu, sadašnjim i budućim svjetskim manifestacijama i velikom trudu kojeg je osoblje staze uložilo u oživljavanje grobničke ljepotice, koja ovih dana slavi jubilarnu četrdesetu obljetnicu postojanja!