Obavijesti

Tech

Komentari 11

Futurologinja hrane: 'Moći ćemo jesti pribor za jelo, a mladi će radije piti vodu nego alkohol'

Futurologinja hrane: 'Moći ćemo jesti pribor za jelo, a mladi će radije piti vodu nego alkohol'
1

Vode, one čiste, nezagađene ima jako malo već sada. Ljudska fascinacija njome će porasti do te mjere da mladi neće više piti toliko alkohola, već će se za Božić darivati velikim lijepim bocama vode, kaže futurologinja

Doktorica Morgaine Gaye futurologinja je hrane. Na Digital Takeoveru dala je uvid u trendove budućnosti te način živlota koji nas čeka i koji je već nagovijestila karantena uzrokovane korona virusom.

Futurologija hrane je znanost i umjetnost koja analizira trendove hrane s uvidom u geopolitiku, ekologiju, modu, dizajn i ljudsko ponašanje. 

Prema Gaye, postoji nekoliko trendova budućnosti, od kojih je glavni preživljavanje. 

- Voda, zrak, i zaštitna odjeća će nam pokazati što i kako možemo u budućnosti. Bit će jako bitno što možemo ponijeti sa sobom i konzumirati da nam daje mnogo energije. Isto je s odjećom koja mora biti multifunkcionalna te će biti bitno da ju nitko prije nas nije dirao jer će u sebi imati dijelove koji će nam koristiti da nas zaštite od bakterija i virusa - započela je.

Budite uz Digital Takeover: Preuzmite ulaznicu i pratite sva vrhunska predavanja online
Budite uz Digital Takeover: Preuzmite ulaznicu i pratite sva vrhunska predavanja online

Inovacijom 21. stoljeća smatra zrak, koji će biti primjenjiv na svim razinama potrebnim za funkcioniranje ljudi, no pogotovo na razini hrane.

- Zrakom možemo promijeniti teksturu hrane. Zrak je prije svega besplatna sirovina, koju već sada industrije koriste kako bi  recimo napuhali vrećicu čipsa da izgleda puno veće no što jest. No u budućnost ćemo moći promijeniti cijelu teksturu hrane. Primjerice, avokado mnogi ne vole jesti jer je sluzav, no ako ga obradimo zrakom, postat će hrskav i više će ga ljudi jesi - kaže.

Osim toga, u dizajniranju hrane, veliku će ulogu imati i 3D printanje.

- Ljudi po prirodi vole jesti i imati puna usta hrane. Tako će brendovi moći napraviti hranu zamjenjivu 3D printanjem, gdje ćemo imati doživljaj da jedemo puno, no zapravo ćemo jesti manje, što će nam odgovarati - kaže.
Takvo razmišljanje odrazit će se i na jednokratnu ambalažu.

- Već sada postoje tehnike kojima vodu pakiramo u jestiva pakiranja ili ona koja se mogu kompostirati, tako da uopće ne koristimo plastiku. Tu su i vilice, noževi, tanjuri,.. pribor koji se može pojesti te će to dati jednu novu dimenziju hrani i načinu na koji joj pristupamo - objašnjava Gaye.

Osim toga, porast će i naša fascinacija vodom. 

- Vode, one čiste, nezagađene ima jako malo već sada. Ljudska fascinacija njome će porasti do te mjere da mladi neće više piti toliko alkohola, već će se za Božić darivati velikim lijepim bocama vode, koje garantiraju svoju čistoću - kaže.

'Rasprave o rodu i spolu u Saboru su nebitne. Mogu li dva mužjaka miša imati djecu? Da!'
'Rasprave o rodu i spolu u Saboru su nebitne. Mogu li dva mužjaka miša imati djecu? Da!'


Osim preživljavanja, drugi je trend eko futurizam. 

- Generacija Z jako je fokusirana na prirodu i na njenu dobrobit. Vidjeli smo i sami koliko se planet oporavio dok smo bili u karanteni. Samim time ljudi su vidjeli da žele biti bliže prirodi, da žele suživot s njom i to će nam u budućnosti postati jako važno - kaže.

Paralelu povlači i s modnom industrijom. 

- Mnogi brendovi počeli su se fokusirati na održivost, na načine na koje proizvode odjeću i materijale. Priroda postaje sve važnija i osviještenost o njoj. Tako recimo jedna od sirovina iz koje ćemo moći raditi materijale jest gljiva. Savršena je jer joj treba mračno i vlažno mjesto za rast, a u isto vrijeme primjenjiva je kao hrana i kao materijal - objašnjava.

3D printanje važno je i kod ovog trenda, jer budući da će ljudi htjeti suživot s prirodom, željet će graditi kuće bliže šumama, livadama i lijepim mjestima te raditi vrtove, a to će se moći jedino ako koristimo tehnologiju.

Treći trend je ljudskost koja je postala jako važna za vrijeme karantene.

- Želimo se osjećati lijepo u vezi nas i planeta, a taj osjećaj želimo podijeliti. Važno je postati dobar sam prema sebi i prema drugima, a to će nam postati važno i kod brendova koje koristimo. Više neće biti važno da su oni najbolji u nečemu, već da šire dobrotu - objašnjava.

Četvrti trend je zaigranost.

- Postalo je važno da mi budemo dobro čak i ako nismo savršeni. Želimo biti stvarni, a u tome se želimo ostvariti i napraviti komfor. Želimo ostati zaigrani i iznjedriti iz sebe kreativnost. Bit će nam važno da u budućnosti imamo hranu koja je raznih oblika i boja i to će biti ono što će nas njoj privlačiti - kaže.

Dejan Donev: Budućnost je digitalna i beskontaktna
Dejan Donev: Budućnost je digitalna i beskontaktna



Transformacija kao peti trend postala je važna za vrijeme karantene. 

- Vidimo kako se svijet mijenja pred našim očima i moramo mu se moći prilagoditi. Države će padati, ekonomija se mijenjati, a događat će se i velike ekološke katastrofe. Neizvjesnost budućnosti pogurala nas je da se vratimo sami sebi, meditaciji i jogi. Želimo se u neizvjesnosti osjećati dobro, a samim time i jesti hranu zbog koje se osjećamo dobro, tako da ćemo ju pomnije birati - kaže.

Zadnji trend budućnosti koje ističe doktorica jest jednostavnost.

- Pojednostavit ćemo sebe i svoj život jer ćemo shvatiti da nam ne trebaju materijalne stvari da se osjećamo sretnima. Radit ćemo kvalitetnu i multifunkcionalnu odjeću, obuću, kuće... A shvatit ćemo da je to važno i kod hrane. Bitno je da je jednostavno, brzo i da nama daje osjećaj zadovoljstva - objašnjava.

Na kraju dana bitno je da se mi osjećamo dobro.

- Željet ćemo se osjećati ispunjenima, brinuti o nama i pronaći ono dobro u svakome danu. Vratit ćemo se sami sebi i svojim korijenima i uvidjeti ono što je zaista važno - zaključuje.

Ove godine Digital Takeover bio je zamišljen kao veliki dvodnevni summit na Zagrebačkom velesajmu, prvi put s atraktivnim Expo izložbenim programom i brojnim premijerama najsuvremenijih proizvoda i tehnologija. No zbog nemogućnosti održavanja fizičkog događaja, medijska kuća 24sata odustala je od naplate kotizacija i daruje pristup svim sadržajima i predavanjima svim zainteresiranim virtualnim posjetiteljima, prvenstveno inovatorima, profesionalcima i poduzetnicima, kojima žele pružiti podršku i inspiraciju. Besplatne ulaznice možete preuzeti na Digital Takeover stranici  ili putem Entrio sustava.

Detaljni program Digital Takeovera, koji traje od 7. do 11. rujna, pogledajte OVDJE

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 11
Emil Tedeschi: Ne postoji kristalna kugla koja garantira uspjeh
DIGITAL TAKEOVER

Emil Tedeschi: Ne postoji kristalna kugla koja garantira uspjeh

Predsjednik Uprave Atlantic Grupe jedan je od najuspješnijih biznismena u Europi, a njegov poslovni put do vrha inspirativna je priča o poslovanju u kojem uvijek treba imati rješenje u rukavu za najgore situacije
Evo kako kupovati povoljnije nakon sezonskih sniženja
ZNAČAJNA UŠTEDA

Evo kako kupovati povoljnije nakon sezonskih sniženja

Ljetna sezonska sniženja su završila, no to ne znači i kraj popustima i niskim cijenama. Ako pomnije pratimo ponude u trgovinama i web shopovima, proizvode po sniženim cijenama možemo kupovati tijekom cijele godine
Znate li što je kriptomarka? Evo kako izgleda prva hrvatska
Marka iz budućnosti

Znate li što je kriptomarka? Evo kako izgleda prva hrvatska

Uskoro će se na domaćem tržištu pojaviti prva digitalno-analogna kombinacija poštanske marke, čiji će dio služiti za uobičajeno slanje pošte, a dio za korištenje na blockchainu