Obavijesti

Tech

Komentari 1

Frankina skulptura ukrasila je Učiteljski fakultet: 'Predstavlja važnost djetinjstva i igranja'

Frankina skulptura ukrasila je Učiteljski fakultet: 'Predstavlja važnost djetinjstva i igranja'
4

Spomenik djetetu postavljen je ispred fakulteta u Zagrebu na Svjetski dan učitelja. Model koji je izradila sedmogodišnja Franka izliven je u bronci

Bila sam vrlo sretna kad sam čula da je moj rad izabran. Htjela sam da točno ovako izgleda. Napravila sam skulpturu svojeg bratića Viktora, sestre Dore i mene kako se igramo. To sam napravila sa svojom tetom Lucijom. Izradile smo malu verziju od glinamola, a ovo je uvećano, objasnila je malena umjetnica Franka Cindrić (7).

Djevojčica sad pohađa prvi razred osnovne škole, a skulpturu koja je pobijedila na natječaju “Spomenik djetetu” izradila je kad je imala pet godina te pohađala Dječji vrtić Petar Pan. Skulptura je prošli tjedan postavljena pred zgradom Učiteljskog fakulteta u Zagrebu povodom 160. obljetnice učiteljstva u Petrinji.

Zagreb: Otvorena skulptura Spomenik djetetu povodom Dana Učiteljskog fakulteta

Frankina odgojiteljica Lucija Pejić došla je na ideju da djevojčicu prijavi na natječaj za izradu skulpture.

- Franka je veoma nadarena. Znala sam odmah da ću nju izabrati za izradu skulpture. Bogatstvo je u karijeri upoznati ovakav mali biser pun talenta. Izrazito kreativna djevojčica s velikim srcem, koja je uvijek spremna pomoći prijateljima. Neumorna je, vrlo je mnogo radila. Nije prošao jedan ponedjeljak a da mi u vrtić nije donijela crtež, sliku, instalaciju ili narukvicu koje je napravila tijekom vikenda. U njoj se odmah prepoznaje talent za umjetnost i za ostale stvari - opisala nam je Lucija Pejić.

'Previše je nasilja, htjela sam nešto napraviti'

Projekt je prije dvije godine pokrenula prof. dr. art. Antonija Balić na Učiteljskom fakultetu kako bi pomogla zaštititi najranjivije.

- U Hrvatskoj se zaredalo nekoliko strašnih slučajeva nasilja nad djecom. Sve to za mene je bilo vrlo potresno i nije mi dalo mira. Dekana sam pitala smijem li pokrenuti takav projekt jer zapravo mi smo ti koji moramo skrbiti za našu djecu. Naš fakultet je mjerodavna institucija koja mora dati doprinos da se takve stvari ne događaju. Projekt ‘Dijete u središtu’ s jedne je strane pokrenuo radionice za roditelje i djecu, zatim dva znanstveno-umjetnička skupa te natječaj ‘Spomenik djetetu’ - kazala je prof. dr. art. Antonija Balić te istaknula da se na natječaj prijavilo stotinjak djece.

Zagreb: Otvorena  skulptura Spomenik djetetu povodom Dana Učiteljskog fakulteta

Sve njihove skulpture pregledala je stručna komisija na čelu s dekanom fakulteta, prof. dr. sc. Sinišom Opićem. Radove su ocjenjivali i mag. ing. arh. urb. Nina Mia Čikeš, akademska kiparica doc. dr. art. Ida Blažičko, akademski kipar izv. prof. mr. art. Denis Krašković i akademska kiparica prof. dr. art. Antonija Balić Šimrak.

'Svi radovi su bili prekrasni'

- Taj rad imao je sve komponente koje su nam bile bitne. Svi su radovi stvarno bili prekrasni. Oni su svi pravi dječji i autentični. Imali smo mnogo radova u kojima su prikazani dijete i knjiga, a nismo htjeli poslati poruku da je knjiga jedino mjesto na kojem dijete raste. Zato nam je bila bitna igra. Kod ovog rada odgovarala nam je i rodna zastupljenost jer prikazuje jednog dječaka u sredini i dvije djevojčice, s lijeve i desne strane. Nismo znali čija je skulptura te, kad smo otvorili podatke i vidjeli da je riječ o šestogodišnjoj djevojčici, bili smo posebno sretni jer je izvrsno da tako malo dijete napravi skulpturu koja će reprezentirati djetinjstvo te važnost dječje igre i podrške djeci - istaknula je prof. dr. art. Antonija Balić.

Ova skulptura podsjetnik je svim budućim učiteljima i odgojiteljima da su oni u školama zbog djece i da im daju podršku da ostvare svoj puni potencijal u životu.

Zagreb: Otvorena  skulptura Spomenik djetetu povodom Dana Učiteljskog fakulteta

Rad je uvećan i odliven u Ljevaonici umjetnina ALU, u čijoj je organizaciji i postavljen u parku ispred zgrade Učiteljskog fakulteta. Franka i odgojiteljica Lucija o ideji su promišljale tjednima.

- Nismo odmah znale odakle bismo počele. Dva tjedna smo izrađivale skice dok su se ostala djeca iz grupe igrala. Franka me stalno ispitivala kad ćemo početi modelirati u glinamolu. Ostavile smo to po strani na mjesec dana, a onda smo opet počele. Franka je odlučno rekla da želi prikazati svog bratića, mlađu sestru i sebe kako se igraju. Pomislila sam da su tri figure malo previše, ali sam se na posljetku složila s njom. S glinamolom smo imale velikih problema jer je cijelo vrijeme pucao, tako da sam u jednom trenutku umalo odustala, ali sam ipak na Frankin nagovor pokušala još jedanput. Shvatila sam da ja za to nisam imala dovoljno iskustva, ali sam kroz rad puno naučila. Zadnji model smo napravile, zamotale smo ga u mokre krpe i čekala sam dan kad ću to odnijeti. Kad sam prevozila rad, upozorila sam taksista da vozi pažljivo kako se skulptura ne bi slomila - opisala je ponosna teta Lucija, koja želi da ova skulptura podsjeti odrasle na njihovo djetinjstvo, na odrastanje, i na to da nikad ne zaborave ono maleno i zaigrano dijete u sebi.

POGLEDAJTE VIDEO: PRVO RADIO U RIMCU PA NAPRAVIO BARKU NA SOLARNI POGON

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 1
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u