Nova guma široke uporabe za osobna vozila donosi znatno veću uštedu u potrošnji goriva, veću trajnost i bolje prianjanje na mokroj podlozi u odnosu na FastResponse
Dunlopove BluResponse više štede i bolje drže na mokrom
Zbog proslave 125 godina postojanja Dunlop je predstavio novu gumu za široku uporabu. Sport BluResponse nasljednik je modela FastResponse i namijenjena je potrebama 60% korisnika. Na posebno pripremljenim poligonima imali smo prilike isprbati njeno ponašanje i na mokrom i na suhom, i to u najtraženijoj dimenziji 205/55 VR. Takva se dimenzija upotrebljava na kompaktnim modelima poput VW Golfa, ali i limuzinama srednje klase poput Mercedesa C-klase.
Statistika jasno pokazuje kako veličina kotača od 14 inča polako izumire, a da 16 inča i više postaje standard na većini novih automobila. Također, primjetan je znatan rast u V indeksu brzine, pa su u Dunlopu ovu gumu prilagodili tzv. prvoj ugradnji. Dunlopove gume serijski se već sada nalaze na novim automobilima Alfa Romea, Audija, Bentleya, BMW-a, Jaguara, Lexusa, Mercedesa, Porschea i Volkswagena. Nova guma ionako pripada “Blue generaciji” (BlueMotion, BlueEfficeincy), što dokazuje smanjenjem otpora kotrljanja za čak 40% u odnosu na FastResponse, što donosi uštedu u potrošnji goriva. Uz to, nova je guma lakša za 12%, pa je s njome na sva četiri kotača smanjenje neovješenih masa ukupno 1,5 kilograma.
Osim toga, zahvaljujući novoj tehnologiji i dizajnu uzdužnih blokova na gaznoj površini, BluResponse se sjajno ponaša na mokrom. Otporna je na aquaplaning te ima 8% kraći zaustavni put od prethodnika i 10% od izravnih konkurenata prema tvrdnjama iz Dunlopa. Činjenica je da je guma izvrsno izbalansirana i postojana u svim uvjetima, pa razlika u vožnji na suhom i mokrom nije drastična. Zbog toga guma i nosi sjajnu ocjenu BA na EU etiketi, koju mora imati svaka nova guma koja se prodaje u Europi od studenog prošle godine. Na njoj se nalaze ocjene za otpor kotrljanja i kočenje na mokrom, što su dva oprečna zahtjeva, te podatak o tome koliko guma proizvodi buke pri kotrljanju. Iako je teoretski moguće napraviti gumu s ocjenom AA, što je Dunlop posebnim prototipom i dokazao, na serijskoj gumi za široku uporabu to je za sada nemoguće. Kod istog modela gume cijena varira i ovisno o dimenziji, pa tako BluReposnse većinom nosi ocjenu BA iako postoje i BB i CA gradacije.
Problem vanjske buke u Dunlopu su uspjeli smanjiti približavanjem kanala na gaznoj površini, snižavanjem ramena gume te ravnomjernim pritiskom na površinu. Takav ujednačeni otisak gume, kao i smanjeno unutarnje zagrijavanje gume zahvaljujući uporabi polimera razvijeni za trkaće gume, povećava i njenu trajnost. Dunlop će novi model BluResponse nuditi u 40 dimenzija, od 14 pa do 17 inča.
Na utrku izdržljivosti dovezu 7000 guma
Dunlop je jedini dobavljač guma za utrke izdržljivosti koji opslužuje sve timove, pa godišnje proizvede 250.000 visokokvalitetnih guma za utrke
Utrke izdržljivosti “u genima” su tvrtke Dunlop - tako je proizvođač počeo karijeru u autosportu još prije 110 godina. Iako dobavljaju trkaće gume za sve grane autosporta, posebno su specijalizirani za 24-satne utrke izdržljivosti. Zbog specifičnih uvjeta eksploatacije - gume moraju pružati vrhunske performanse i biti postojane tijekom duljeg vremena - takve je gume izuzetno teško konstruirati. Osim toga, važan je jednak tretman svih timova, a Dunlop je posebno cijenjen zbog fair playa. To pak postavlja enormne zahtjeve na logistiku - na posljednjoj 24-satnoj utrci, primjerice, dovezli su 7000 guma, a kad je safety car izašao na stazu, svi su vozači pohrlili u boks po nove gume, pa je u samo pola sata trebalo promijeniti čak 144 gume.
Sa 125 godina iskustva okreću se zelenoj budućnosti
Slaveći 125 godina tvrtke u Dunlopu ne gledaju u prošlost, već je pozornost vodstva usmjerena u bolju iskoristivost goriva, kako na cesti tako i na trkaćoj stazi. Tako se vesele bolidu na ćelije goriva Green GT za 24-sata Le Mansa, za koji pripremaju posebne gume.
1888.
John Boyd Dunlop, osnivač tvornice rođen 1849. godine, patentira prvu gumu koja je punjena zrakom i time počinje revoluciju u svijetu automobila. Takve su gume bile daleko udobnije od prijašnjih punjenih gumom, a jedina im je mana bila što su se mogle probušiti.
1889.
Samo godinu dana nakon izrade prve gume njen prvi kupac, Willie Hume, na biciklu opremljenom Dunlopovim zrakom punjenim gumama pobijedio je na sve četiri utrke Queen’s College kupa u Belfastu, a nedugo zatim je u Liverpoolu osvojio tri od ukupno četiri utrke.
1902.
Dunlop je odnio pobjedu na utrci Pariz-Beč i time je tvrtka počela svoju karijeru u autosportu. Prvu Veliku nagradu osvojio im je Henry Segrave s trkaćim Sunbeamom 1923. godine, a 1950. Dunlop postaje službeni dobavljač guma za Formulu 1 i motoutrke.
1959.
Dunlop je prvi naslov svjetskog prvaka osvojio s timom Cooper i Jackom Brabhamom, a 1969. osvajaju osmo svjetsko prvenstvo Formule 1 s Jackiejem Stewartom i Mantrom. Godinu dana kasnije Dunlop se povlači iz svijeta F1 i orijentira na druge grane motorsporta.
2012.
Prvi dan nakon što je počelo dobrovoljno označavanje performansi guma po EU standardima, Dunlop predstavlja prototip gume s oznakom AA, što se smatralo nemogućim jer je riječ o top rezultatima oprečnih zahtjeva - štedljivosti i držanja na mokrom.