Obavijesti

Tech

Komentari 0

Drukčiji pristup: Što prsti više rade, to mozak bolje ‘vergla’...

Drukčiji pristup: Što prsti više rade, to mozak bolje ‘vergla’...
3

U Waldorfskoj školi učenici imaju mnogo praktičnog rada, čime žele razigrati njihovo razmišljanje. Njihov nastavni plan sadrži sve predmete koje imaju državne škole...

Osnovna razlika kod nas jest da odgajamo i obrazujemo čovjeka u cijelosti. To znači da jednaku pozornost posvećujemo intelektu, osjećajima i volji, zato i kažemo da učimo glavom, srcem i rukama, govori ravnateljice Waldorfske osnovne škole u Zagrebu, Ivana Vukelić Bonifačić.

Waldorfska je škola privatna osnovna škola čiji se obrazovni program ne vodi načelima klasične pedagogije, koja se primjenjuje u državnim vrtićima i školama. Njihov nastavni plan sadrži sve predmete koje imaju državne škole, ali i dodatne, koji uglavnom uključuju praktičan rad učenika.

- Od dodatnih redovnih predmeta imamo ručni rad od prvog do osmog razreda, gdje djeca nauče sve tehnike, od štrikanja, heklanja, vezenja, šivanja, filcanja, šivanja na mašini, zatim predmet obrti od 5. razreda, gdje djeca uče raditi s drvom, te vrtlarstvo od šestog razreda. Tu su još euritmija, posebna plesna umjetnost, te zbor i orkestar - objašnjava Vukelić Bonifačić.

To su, kaže, predmeti koji kod djeteta jačaju volju, ali je rad rukama uključen i u druge segmente nastave, ne samo u navedene predmete. Kod vrtlarstva je raspored sati napravljen tako da prati godišnja doba, od početka školske godine do kraja, a u radu s drvom ide se od jednostavnih do kompleksnijih zadataka.

- U petom razredu izrađujemo jednostavne predmete poput žlice, dok u sedmom, kad iz fizike uče elementarnu mehaniku, na obrtima izrađuju npr. koloture. Ovdje dobivaju odmak od virtualnog svijeta, nauče mogu li u zadanom vremenu nešto izvesti ili ne. Voljni element je u svemu veoma važan, a posebno u ovakvom radu. Kad se ovakve vještine nauče, dalje se mogu samo usavršavati - kaže učitelj obrta Darko Bubanko.

- Fina motorika, pa tako i ručni rad, veoma su važni za razvoj mozga. Umrežavaju se lijeva i desna polutka, razvija se kreativno mišljenje, ali i volja - kaže ravnateljica.

Kad u prvom razredu krenu sa štrikanjem, učenici sami izbruse drvene štapiće od kojih će nastati njihove igle za pletenje.

- U početku može biti zastoja, to se zapetlja, učvori, nekad treba krenuti cijeli red ispočetka ili čak i cijeli uradak, što može biti dosta frustrirajuće. No tako se uče strpljenju, dosljednosti, ponavljanju, a sve da bi došli do cilja, svojeg uratka koji ima uporabnu vrijednost, koja je za njih nemjerljiva - kaže ravnateljica te dodaje da ti uspjesi pomažu u izgradnji samopouzdanja u djeteta jer je to još jedno područje u kojem mogu biti dobri.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u