Učenicima danas treba novi pristup. Kod mene sjede gdje žele, grickaju zdrave grickalice, a odmor uzimaju kad žele, kaže učiteljica Mirjana Kromar iz Krnjaka...
'Djeca nisu za strogoću, mnogo bolje uče kad mogu birati sami'
Najvažnije mi je da su djeca sretna i da s veseljem dolaze u školu. Zato s njima i radim više neformalno, nema strogih kriterija, sjedi tko gdje želi, klupe smo spojili u središtu razreda i učenici sjede na svojim pilates loptama jer su dobre za kralježnicu i za koncentraciju, otkriva nam Mirjana Kromar, učiteljica razredne nastave Osnovne škole Katarine Zrinski u mjestu Krnjaku u okolici Karlovca.
Učiteljica u ovoj maloj školi novitete u nastavu uvela je prije šest godina, kad je reformom Hrvatski nacionalni obrazovni standard dao zeleno svjetlo učiteljima i nastavnicima da rade na drugačiji način.
- Nema ni onog formalnog da oni mene ne smiju pitati, prekinuti dok nešto radim, pitaju u svakom trenu kad im nešto padne na pamet što je vezano uz ono što radimo. Također sami biraju mjesto u učionici gdje će sjesti i raditi. Ako im ne ide, mogu se odmoriti, odraditi nešto drugo što im se sviđa, bitno je da odrade zadatke koje imamo taj dan - priča nam učiteljica Mirjana.
- Ja idem i ne želim stati jer smatram da učenicima treba prilagoditi gradivo i način pristupa jer djeca nisu za strogoću, oni su buntovni i imaju vrlo kratku koncentraciju i pažnju, ne možete dugo s njima razgovarati o jednoj temi i to ne ide. Zbog toga mnogo istražujem i po internetu da vidim kako se radi u školama u inozemstvu, ali kad poziv odaberete srcem, tad vam padaju ideje. Važno je slušati djecu - govori učiteljica.
Svoje učenike uči poduzetništvu tako da na radionicama izrađuju razne predmete, koje potom prodaju te vode evidenciju. Uči ih i domaćinstvu, a u razredu imaju “kutić” u kojem mogu skuhati čaj. Djeci su u razredu svakodnevno dostupni lješnjaci, bademi, sušeno voće, suncokretove sjemenke koje vole jesti. Učiteljica im je u razred uvela pilates lopte, koje su kako ističe, financirali roditelji. Roditelji su nabavili i VR naočale kako bi mogli učiti i raditi na VR Educationu.
Uza sve to djeca u školi uče i o brizi za životinje, te humanitarnom radu. Tako je s njima u školi od prošle zime i Šapa, kujica koja je lutala oko škole. U dvorištu škole ima kućicu, a djeca je šetaju i hrane.
Učiteljica Mirjana ističe kako su učenici odlično prihvatili ovakav pristup nastavi, primjećuje se da su samostalniji, s veseljem pristupaju kompleksnijim zadacima.
- Djeca ne osjećaju pritisak i puno im je lakše ovako raditi i učiti, a uočavam da su i kasnije puno povezaniji, osjetljiviji su i empatičniji na društvo i životinje. Vole ići u školu, a to je i mjesto gdje se mogu družiti jer stanuju raštrkani po selima - govori učiteljica. Inače, OŠ Katarina Zrinski jedina je osnovna škola koja je kroz fondove EU povukla 167.000 eura.
- Upravo uz ta sredstva smo u fokus stavili drugačiji rad s učenicima i stvorili naprednu, inovativnu, multikulturalnu školu - kaže ravnateljica Željka Stojković, ravnateljica škole. I dok čekaju opremu koju je financiralo Ministarstvo, ističu kako im je to najveća potreba. Naime, kako njezin razred nije u reformi ove godine, učionica neće dobiti projektor, a ni učenici tablete.
- Učenici bi istraživali jer sad ima dosta digitalno obrađenih sadržaja, ali mi ih nemamo gdje puštati. Zaista bi nam dobro došao kompjuter - zaključuje učiteljica Kromar.