Seat je redizajnirao svoj prvi SUV model, a mi smo testirali jednu od najpoželjnijih izvedbi, atraktivni FR sa snažnim i štedljivim TDI motorom koji razvija 150 KS
Dizel joj savršeno pristaje, a u novom ruhu još je atraktivnija
Ateca je bila prvi Seatov SUV. U međuvremenu je španjolski proizvođač predstavio još dva SUV modela, a Ateci je došlo vrijeme za pomlađivanje. Novi prednji dio s upečatljivijom maskom najvidljivija je promjena na redizajniranoj Ateci. I straga je auto blago promijenjen, a ono što se najviše primjećuje su novi, drugačiji natpis s imenom modela te novi odbojnik.
U unutrašnjosti Ateca donosi nove digitalne instrumente koji dobro izgledaju, vrlo su pregledni i nude mnogo funkcija. Vrlo dobar i funkcionalan je i veliki dodirni zaslon dijagonale 9,3" s potpuno promijenjenim, naprednijim infotainment sustavom.
Steca je kompaktni SUV, a to znači da u unutrašnjosti ima obilje prostora, a i prtljažnik je vrlo prostran. U njega stane 510 litara. Kvaliteta izrade i materijala u unutrašnjosti ne zaslužuje nikakve zamjerke, a isto vrijedi i za ergonomiju koja je vrhunska.
Za pogon testnog auta zaslužan je najsnažniji dizelski motor u ponudi koji je mnogim vozačima u Hrvatskoj na samom vrhu liste želja. Neumorni TDI odolijeva vremenu i još uvijek je jedan od najboljih dizelskih motora u klasi. Njegovih 150 KS dovoljno je da testirana Ateca ima zavidne performanse, pogotovo kad su u pitanju ubrzanja od nule i međuubrzanja u kojima je vrlo uvjerljiva.
Pritom je vrlo pohvalno da Ateca, bez obzira na stil vožnje uvijek može biti vrlo štedljiva. Uz umjerenu vožnju potrošnja u gradu nam je iznosila 6,2 l/100 km, a u kombiniranoj vožnji 5,6 l/100 km. U agresivniju vožnju kombinirana potrošnja popela se tek na 6,9 l/100 km.
Ono što najviše impresionira kod Atece je ponašanje u vožnji. Po prolascima kroz zavoje i drugim dinamičkim karakteristikama rijetko kad ste svjesni toga da vozite visok SUV. Ponašanje ovog auta je vrlo neutralno i uglađeno, kao kod hatchback kompakta ili limuzine srednje klase. Pohvale zaslužuje i izravan upravljač te vrlo dobar ručni mjenjač sa šest brzina, iako bi karakteru ovog auta možda bolje pristajao automatski.
Cijena je, usporedimo li Atecu s konkurencijom, prilično povoljna. Za najsnažniji dizelski motor i obilje opreme koju naš FR ima kod mnogih konkurenata traže i više od 250.000 kuna. Tako da je ova Ateca zapravo, vrlo dobra kupnja.
masa: 1360 kg
dimenzije: 438x184x160 cm
obujam: 1968 ccm
snaga: 110 kW/150 KS
0-100 km/h: 9,3 s
najveća brzina: 203 km/h
potrošnja: 4,8 l/100 km
cijena: 226.979 kn (testni model), 160.970 kn (osnovni hibrid)
Testirani Seat Ateca 2.0 TDI FR FUERTE u opremi ima alunaplatke 18", dvozonski automatski klima uređaj, LED svjetla, dodirni zaslon 9,3“, navigaciju, prednje i stražnje parkirne senzore, digitalne instrumente 10,25"...