Obavijesti

Tech

Komentari 2

Digitalna transformacija u vrijeme korona krize

Digitalna transformacija u vrijeme korona krize
1

Neke tvrtke uspješnije su provele digitalnu transformaciju poslovanja, a druge su u doba korona krize na sto muka. Biti inovativan nije lako, no u vrijeme globalne pandemije upravo je inovativan pristup ono što čini razliku

Prema izvješću World Press Trends za 2019. godinu, digitalni mediji u posljednjih pet godina doživjeli su rast od 320%, a taj je broj u ovoj turbulentnoj godini, kad smo svi bili primorani prilagoditi se novim radnim procesima i ubrzanoj digitalizaciji, zasigurno i veći.

Nužda da se uhvate se u koštac s „novim normalnim“ većinu svijeta natjerala je na korjenite promjene, kako svijesti tako i načina života, što se odrazilo i na poslovanje i uvjete rada, kao bitan aspekt ljudskog života.

Svakako, promjene nas ne trebaju plašiti jer donose mnogo dobroga – promjenom mindseta i modificiranjem postojećih poslovnih procesa kreiramo budućnost po mjeri svih dionika društva.

Nezaustavljiv rast videa

Konzumiramo razne medije, streaming servisi su ono što je nekad bila televizija, koja upravo zahvaljujući njima doživljava određeni vid vlastite transformacije, a svakodnevno konzumiramo velike količine digitalnih formata, pri čemu slobodno možemo reći kako video prednjači.

Prema istraživanju Ipsos BRANDPulsa, u prvoj polovici ove godine digitalni video gledalo je čak 63 posto populacije,  vrijeme provedeno uz TV formate poraslo je za samo 9 minuta, a na internetu za čak 49 minuta na dan. I Hrvatska prati globalne trendove - digitalni video u odnosu na 2019. godinu doživio je rast od 11 posto.

Najveći znaju što znači digitalizacija i koliko je važna u vrijeme korona krize

Iako je i televizija u određenim potrošačkim segmentima doživjela rast, jasno je kako publika sve više konzumira digitalni sadržaj.

Naš sugovornik, jedan od najinovativnijih marketinških stručnjaka u Europi, Lars Silberbauer, vrlo dobro zna kolika je moć videa, a što je, prije nego što je 2018. godine prešao u Viacom, i sam potvrdio svojim radom za LEGO.

Kad je počeo raditi za LEGO, tvrtka tad nije imala niti svoju službenu internetsku stranicu niti YouTube kanal, a kamoli razvijenu multimedijalnu strategiju. No pod Silberbauerovim vodstvom godine 2015. magazin Adweek proglasio je LEGO najboljim brendom na društvenim mrežama i na YouTubeu u kategoriji proizvođača igračaka.

- Digitalna transformacija mnogo je više od Facebook oglašavanja – riječ je o temeljitoj promjeni poslovanja kako biste zadovoljili zahtjeve konzumenata sadržaja, koji se rapidno mijenjaju.

Danas svatko može snimati i pomoću raznih aplikacija proizvesti zabavan sadržaj koji će zaokupiti pažnju publike – to je bitna promjena koju su donijeli razvoj tehnologije i  njezina dostupnost.

- Alati su dostupni svima. A prava vrijednost platformi kao što su YouTube, TikTok ili Twitch jest sposobnost ljudske kreacije.

Budućnost videa, streaming servisa i televizije vidi u smislu kontinuiranog rasta i razvoja te kreiranja novih modela.

- Televiziju će zamijeniti mnogi streaming servisi, koji će se sve manje baviti oglašavanjem – to je prepušteno digitalnim platformama. Videoformati će nastaviti evoluirati, a ne zaboravimo i na AR i VR – razvoj virtualne stvarnosti potaknut će nove smjerove u storytellingu, a ljudi su u osnovi ostali isti; svatko voli čuti, vidjeti, pročitati dobru priču.

Silberbauerov veliki izazov jest i Viacom (CBS), medijska kuća koja je u korona krizi iznašla načine za prilagodbu, iako nisu prošli bez gubitaka i potrebe za restrukturiranjem. Oni su dobar primjer kako se digitalna transformacija može provesti na svim razinama, od organizacijske strukture do protokola i kadroviranja te distribucije sadržaja. A kako bi lakše komunicirali, uspostavili su naviku slanja tjednih mailova u kojima su izvještavali zaposlenike o procesima koji se odvijaju. I nisu stali na tome nego su počeli i kreiranje te distribuciju videointervjua sa zaposlenicima „5 pitanja s“ (5 Questions With) i „Uspinjanje“ (Going Up). Svaki veliki ekran u njihovim zgradama i uredima postao je mjesto razmjene informacija.

A promjene su se odrazile na sve branše, mediji i streaming servisi nisu jedini.

Transformacija trgovine: S web shopom je lako

Na području retaila i web kupnje došlo je do strelovitog rasta. Nekoliko je razloga za to, no svakako je izolacija u vrijeme pandemije virusa potpomogla razvoju novih trendova.

Jean Jacques Vandenheede, „kovač vlastite sreće“, analitičar i konzultant u maloprodajnoj industriji te čovjek koji najbolje razumije potrebe potrošača, iznio je svoje viđenje svijeta u digitalnom dobu.

- Uspjeh nije nikad zagarantiran, pa čak su i najbolji iskusili neuspjeh! No golema je prednost imati uvid u promjene na tržištu i prvi odgovoriti na njih. Konzumenti su puni iznenađenja, i uvijek su u pravu.

Trgovci su se korona krizi morali dobrano prilagoditi. Web shopovi zamijenili su kupnju u dućanima, dostava proizvoda postala je neophodna kako bi se održalo poslovanje. Fleksibilnost i pristup koji je outside-the-box, sposobnost prilagodbe – to su krucijalne stvari. 

- Potrošački marketing je umjetnost u kojoj su ishodi nepredvidljivi. A problem nastaje kad imate različite skupine ljudi koji imaju drugačija očekivanja. Treba moći sagledati okolnosti iz drugoga kuta i kreativno pristupiti pronalaženju rješenja.

Danas postoji brzorastuća grupa konzumenata koji funkcioniraju pod egidom: "Slobodan pristup svemu, bilo kad i bilo gdje!“

- Živimo u svijetu minimalnih ograničenja. Imamo pristup vijestima prije no što ih vidimo na TV-u i to nije ograničeno samo na jedan aspekt našeg života – riječ je o cjelokupnoj promjeni mindseta, što je ujedno izazov i pruža mnogobrojne mogućnosti.

Biti otvoren i britka uma, napraviti nešto prije drugih, čini se kako je u tome ključ uspjeha.

- Uber je prvi kreirao platformu koja spaja ponudu i potražnju. Mnogo su griješili i još osjećaju posljedice. No jedno je sigurno – transformirali su poslovanje branše. Onaj tko zadovolji potražnju, uspio je.

Hrvatska ne kaska za svjetskim trendovima

Entrio je sjajan domaći primjer prilagodbe novonastaloj situaciji, no jasno je da su infrastruktura i brza reakcija pripomogle opstanku. Kupci mijenjaju svoje navike i prepoznaju prednosti internetske trgovine, no transformaciju prolaze i organizatori događanja.

- Koncept mobilne ulaznice, koji kupcu omogućava da svojim mobitelom pristupi eventu, mala je revolucija. Uveli smo i besplatne Entrio scan aplikacije za organizatore, kojom organizatori jednostavno i brzo skeniraju ulaznice na ulazu, pa tako danas kupci na apsolutno svaki Entrio događaj mogu ući samo svojim mobitelom, čime štede i vrijeme i novac.

Sve je dostupno u samo nekoliko klikova, a uspjeli su se prilagoditi i pandemiji bolesti Covid-19.

- Nismo očajavali nego smo hladne glave osmislili Entrio.stream, jedinstveni hibrid ticketinga i streaminga - zaokruženu platformu za virtualne evente. Odradili smo desetak virtualnih događaja s odličnim rezultatima i odličnim povratnim informacijama – kako kupaca tako i organizatora.

Golem rast internetskih usluga te proširenje baze korisnika, čak i među starijom populacijom, onima koji nikad nisu kupovali online, a u vrijeme lockdowna su prvi put počeli koristiti mnoge online usluge, promjena je na bolje. I upravo je to budućnost svih industrija.

- Zamislite koliko je ljudi spriječeno doći na događaj jer nisu u istom gradu ili u istoj zemlji, jer su doma bolesni ili jer vani pada kiša, a željeli bi konzumirati sadržaj tog eventa. Zašto ne bi poznati izvođač organizirao ekskluzivni interaktivni koncert samo za najvjernije fanove u Australiji, a sve bez troška putovanja?

Virtualni događaji nisu zamjena za fizičke događaje - oni su njihova ekstenzija. Obogaćuju ih te omogućuju realizaciju novih i drugačijih koncepata te povećanje prihoda organizatorima i veći doseg publike.

Preuzmite besplatnu ulaznicu

Zbog epidemiološke situacije i brige za zdravlje svih sudionika, ovaj veliki događaj odvijat će se online, a za sve naše čitatelje smo osigurali besplatne ulaznice koje možete preuzeti na Digital Takeover stranici ili putem Entrio sustava.

U pet dana summita donosimo vam preko 24 sata programa u kojem sudjeluju stručnjaci i inovatori iz svijeta biznisa, marketinga, inovacija, blockchain tehnologije, fintecha, retaila, medicine, medija i drugih industrija.

Svi koji preuzmu ulaznicu moći će svaki dan uživati u live streamu, a dodatno je Digital Takeover 2020 upotpunjen i bogatom videotekom gdje se na zahtjev može pogledati dopunski sadržaj programa summita.

Program summita i besplatna ulaznica čekaju Vas na digitaltakeover.hr 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 2
Emil Tedeschi: Ne postoji kristalna kugla koja garantira uspjeh
DIGITAL TAKEOVER

Emil Tedeschi: Ne postoji kristalna kugla koja garantira uspjeh

Predsjednik Uprave Atlantic Grupe jedan je od najuspješnijih biznismena u Europi, a njegov poslovni put do vrha inspirativna je priča o poslovanju u kojem uvijek treba imati rješenje u rukavu za najgore situacije
Evo kako kupovati povoljnije nakon sezonskih sniženja
ZNAČAJNA UŠTEDA

Evo kako kupovati povoljnije nakon sezonskih sniženja

Ljetna sezonska sniženja su završila, no to ne znači i kraj popustima i niskim cijenama. Ako pomnije pratimo ponude u trgovinama i web shopovima, proizvode po sniženim cijenama možemo kupovati tijekom cijele godine
Znate li što je kriptomarka? Evo kako izgleda prva hrvatska
Marka iz budućnosti

Znate li što je kriptomarka? Evo kako izgleda prva hrvatska

Uskoro će se na domaćem tržištu pojaviti prva digitalno-analogna kombinacija poštanske marke, čiji će dio služiti za uobičajeno slanje pošte, a dio za korištenje na blockchainu