Gluha djeca imaju poteškoća sa zbrajanjem brojki jer im nedostaje riječi koje bi im opisale odnose između brojeva, pogotovo ako rabe vlastite geste za razumijevanje
Da bi razumjeli matematiku, potrebno je poznavati jezik
Učenje jezika povezano je s s razumijevanjem brojki, otkrila je četverogodišnja studija provedena na gluhim ljudima u Nikaragvi. Djeca koja nisu imala naobrazbu u školama za gluhe te komuniciraju isključivo vlastitim gestama a ne službenim jezikom znakova, imaju poteškoća s razumijevanjem brojki većih od tri. Oni koji su naučili službeni jezik znakova bez problema razumiju matematiku i brojke, kao i djeca koja nemaju problema sa sluhom.
- Gluhi imaju problema i s razumijevanjem odnosa između riječi, kao npr. da je osam za jedan veći od sedam, a manje od devet - zaključila je voditeljica studije Elizabeth Spaepen.
U istraživanju su ispitanici s lakoćom prepoznavali koja od dviju ponuđenih novčanica je veća, no to su činili na temelju pamćenja boja i slika na novčanici. U zadacima s apstraktnim brojevima postigli su vrlo loše rezultate. Imali su teškoća i sa zbrajanjem brojeva ako su bili veći od tri i četiri. Usporedbe radi, istraživači su iste testove dali i grupi djece koji nemaju slušne probleme ali nisu nikad pohađala školu, i oni su ih dobro riješili.