Prema Boomu prototip XB-1 trebao bi pokazati i dokazati "ključne tehnologije" Overturea, poput konstrukcije od kompozita ugljičnih vlakna i računalno optimiziranu visoko učinkovitu aerodinamiku
Concorde će dobiti nasljednika: Preko oceana za samo tri sata
Više od 50 godina od prvog leta Concordea priprema se polijetanje novog nadzvučnog zrakoplova, piše CNN.
Start-up tvrtka Boom Supersonic iz Denvera objavila je da će 7. listopada predstaviti prototip XB-1, trećine veličine novog supersoničnog komercijalnog zrakoplova Overture, a testni letovi počet će 2021.
Taj će potez pomoći otvaranju puta za prvi komercijalni nadzvučni let nakon što je umirovljen legendarni Concorde 2003.
- XB-1 je prvi korak u povratku nadzvučnih putovanja u svijetu kazao je Blake Scholl, utemeljitelj i direktor Boom Supersonica u priopćenju.
"Letovi dvostruko većom brzinom znače da možemo putovati dovstruko dalje, što nam približava nove ljude, mjesta i kulture".
Prema Boomu prototip XB-1 trebao bi pokazati i dokazati "ključne tehnologije" Overturea, poput konstrukcije od kompozita ugljičnih vlakna i računalno optimiziranu visoko učinkovitu aerodinamiku.
Tvrtka je objavila i fotografije eksperimentalnog zrakoplova u hangaru opisanog kao "najbržeg u povijesti privatno razvijenog zrakoplova".
"Brže putovanje omogućuje nam iskustvo svjetskih nacija, kultura i mjesta. S prototipom XB-1 pokazujemo da smo pripremljeni da se vratimo nadzvučnom".
Tvrtka tvrdi da rezultati XB-1 testnog programa pokazuju da je sto posto ugljično neutralan i da su rezultati takvi da će omogućiti da se finalizira dizajn nadzvučnog zrakoplova Overture.
"Osiguravamo da nadzvučna budućnost bude sigurna, prihvatljiva za okoliš i ekonomski održiva", dodao je.
Po njemu potražnja za nadzvučnim raste brže nego što je tvrtka očekivala.
Prije pandemije Boom je imao najmanje šest milijarda dolara vrijedne prednarudžbe za zrakoplov koji košta 200 milijuna dolara, a među kupcima su Virgin Group i Japan Airlines koji su u tvrtku investirali deset milijuna dolara 2017.
Overture koji može prihvatiti 55 do 75 ljudi trebao bi s putničkim letovima početi 2030., primarno na prekooceanskim letovima na kojima se može iskoristiti njegova brzina od 2,2 Macha, poput relacije New York - London. Taj bi let trajao samo tri sata i 15 minuta.
Zrakoplov je dizajniran uz pomoć najnovije tehnologije smanjivanja buke i nadzvučnim brzinama letio bi samo iznad oceana kako ne bi zvučno zagađivao naseljena područja.
Osim Booma na razvoju nadzvučnih zrakoplova radi i Aerion Corporation koji trenutno u Nevadi razvija putnički AS2 nadzvučni zrakoplov koji može primiti do 12 putnika.