Rusi rade na novoj podmornici koja će tražiti minerale i nove izvore energije. Gradnja bi trebala početi 2020. godine, a za dizajn je zadužen Ured za dizajn u Rubinu, koji je razvijao i klasu Tajfun
Bit će najveća ikad: Divovska podmornica imat će i - krila!?
Duplo veća od Airbusa A380, divovska podmornica s krilima koju razvijaju Rusi trebala bi istraživati podmorske dubine ispod arktičkog leda u potrazi za novim prirodnim izvorima do kojih se može doći zbog globalnog zatopljenja.
Arktička istraživačka podmornica težit će 13,280 tona, bit će dugačka 135 metara i imat će posadu od 40 ljudi. Napajat će ju nuklearni reaktor i bit će najveća civilna podmornica ikad izgrađena, piše Daily Mail.
Za usporedbu, bit će dvostruko dulja od najvećeg putničkog zrakoplova (Airbusa A380 koji je dugačak 73 metra), ali dijelit će i sličnost: krila promjera 100 metara, kojima će lakše istraživati podmorje. Podmornica će biti nenaoružana; umjesto torpeda, lansirat će dronove, kojima će istraživači moći zalaziti u teško dostupna mjesta. Njezina maksimalna brzina bit će 12 čvorova, zaranjat će na dubinu od 400 metara, a na istraživačkim misijama će moći ostajati i do 90 dana.
Ocean će pregledavati pomoću nisko-frekventnog sonara, koji će prodirati duboko kroz morsko tlo. Sonar će biti ugrađen u krilima, koja će se izvlačiti i uvlačiti iz trupa podmornice. H.I. Sutton, analitičar podmornica, napominje kako krila neće služiti da bi se stvarao uzgon, jer to ne bi bilo praktično za održavanje stalne dubine, a uzgon bi ometao i rad sonara.
Rusija se nada pronaći minerale, te naftu i plin u arktičkim područjima koja su postala pristupačnija zbog globalnog zatopljenja i topljenja leda.
Iako se navodi da bi podmornica imala civilnu namjenu, Sutton, koji je pisao o špijunskim podmornicama, kaže da je logična i vojna primjena u mapiranju podmorja i pozicioniranju elemenata za novi sonar.