U svijetu je prošle godine registrirano 4,5 milijuna novih električnih automobila, dvostruko više nego u 2020, ali tržišni udio njemačkih proizvođača pao je u posljednjem tromjesečju sa 17 na 14 posto
Azijske i američke tvrtke vode u električnoj utrci, Europa kaska
Svjetsko tržište električnih automobila snažno je poraslo u 2021. godini, ali europski proizvođači automobila zaostaju za kineskom i američkom konkurencijom, pokazalo je u utorak istraživanje konzultantske tvrtke PwC.
U svijetu je prošle godine registrirano 4,5 milijuna novih električnih automobila, dvostruko više nego u 2020, ali tržišni udio njemačkih proizvođača pao je u posljednjem tromjesečju sa 17 na 14 posto, pokazala je studija PwC-a.
Azijski proizvođači uspješnije su se nosili s krizom u opskrbi poluvodičima od europskih i njemačkih, objasnio je u utorak stručnjak PwC-a za autoindustriju Felix Kuhnert.
To pokazuju i podaci o prodaji, prema kojima su osam od 10 najpopularnijih modela u Kini i SAD-u proizvele azijske ili američke tvrtke. Nijedan europski model nije bio među 10 najpopularnijih u Kini.
Europski brendovi čine tek trećinu električnih vozila koja se prodaju u Kini, Europi ili SAD-u.
Podaci su važni jer će nadolazeći mjeseci donijeti bitne promjene u novim segmentima, istaknuo je Kuhnert.
"Na važnim tržištima poput Kine europski proizvođači moraju se nadovezati na uspjeh motora s unutarnjim izgaranjem i sačuvati ili po potrebi povećati tržišni udio", naglasio je.
Da bi im to pošlo za rukom, moraju moći isporučiti dovoljno automobila. "Povrat izgubljenog tržišnog udjela skupa je i izazovna zadaća", upozorio je Kuhnert.
Zemlje širom svijeta najavile su u međuvremenu da će početi postupno smanjivati subvencije za električna vozila.
Kina će ih tako u ovoj godini smanjiti za 30 posto, Britanija ih je već smanjila, dok u SAD-u prijedlog o poreznim olakšicama za električna vozila još nema većinu u Kongresu.
Unatoč tome, njihova se prodaja ne bi trebala smanjiti, procjenjuju u PwC-u. "Tržište električnih vozila s baterijama sve više raste vlastitim snagama", rekao je Joern Neuhausen, direktor PwC Strategyja.
Glavni su pokretači tog rasta šira lepeza modela, niži troškovi i veća snaga, zahvaljujući tehničkom napretku. Jednu svijetlu točku predstavljalo bi je povećanje proizvodnje baterijskih ćelija u Europi.