Obavijesti

Tech

Komentari 6

Audi RS Q3 Sportback na testu: Zvijer s pet cilindara i 400 KS

Audi RS Q3 Sportback na testu: Zvijer s pet cilindara i 400 KS
18

Sposoban je "uhvatiti se u koštac" s najbržima na cesti i u njemu možete itekako uživati. A s druge strane ima i onu svoju "nježnu", svakodnevnu stranu zbog koje nikada nije naporan u vožnji

Kako godine prolaze, na našim testovima vozimo sve snažnije i snažnije automobile. No uzbuđenje naše uzbuđenje tim autima ne raste previše jer uglavnom se radi o električnim modelima koji pružaju ogromne snage i strelovita ubrzanja, no bez potpunog gušta za koji im fali dobar zvuk i za koji imaju previše kilograma. Zato se uvijek iznova jako razveselimo kada dobijemo priliku testirati "dobrog starog" benzinca s puno konjskih snaga. A ova auto ih zaista ima u izobilju. 

Ovo nije Q3 kakvog obično viđate na cesti. Pod poklopcem motora je pravi biser, legendarni redni motor s pet cilindara obujma 2,5 litre koji razvija okruglih 400 KS! No nije sve u motoru, ovaj je  Audi, kao da je bio u teretani, nabildan na razinu pravog snagatora u svakom pogledu koji je u stanju uhvatiti se u koštac s najbržima na cesti. 

RS Q3 je izuzetno brz i prilično zabavan auto. Kažemo "prilično" zato što potpunu zabavu kvare ipak neki detalji. Automobil je poprilične mase, a i automatski mjenjač s dvostrukom spojkom nije idealno rješenje za zabavu. Do 100 km/h auto ubrzava za 4,5 sekundi što je fantastično brzo, a maksimalna brzina mu iznosi 250 km/h. Motor je izvrstan, vrlo je elastičan i pun rezerve snage i na najnižim okretajima te glatko razvija snagu sve do crvenog područja na obrtomjeru. Sve to prati odličan, nezamjenjiv zvuk kakav može proizvesti samo motor s pet cilindara, a koji je na testnom autu dodatno intenziviran sportskim ispušnim sustavom. No nemojte očekivati da će RS Q3 pucati iz ispuha i proizvoditi nesnosnu buku, kao mnogi slični auti. On je u tom pogledu vrlo diskretan, i koncentrira se samo na dobar zvuk koji će pobuditi sjećanja na legendarni Quattro. 

Potrošnja ovakvog motora u ovakvom automobilu ne može biti mala. Audi navodi 9,5 do 10,1 litara po WLTP-u, no tu je potrošnju moguće ostvariti samo ako se ne želite nimalo zabaviti i to na otvorenoj cesti. Realne vrijednosti su oko 12 litara u nježnijoj  kombiniranoj vožnji i oko kombinirano 16 l/100 km ako vozite agresivnije. U gradu nam je automobil trošio oko 14 litara uz umjerenu vožnju, a u gradskim gužvama i s malo težom nogom na gasu ili uz agresivnu vožnju na otvorenoj cesti lako probijete i granicu od 20 l/100 km. Na autocesti uz prosječne brzine od oko 130 km/h potrošnja je oko 13 l/100 km. Auto "voli potrošiti", no što drugo očekivati od ovakvog stroja...

Ono što malo kvari zabavu pri ekstremnoj vožnji je mjenjač. I sok u svakodnevnoj, nježnijoj vožnji djeluje vrlo uglađeno, kada stisnete gas do kraja trebat će mu malo više od očekivanog da pronađe nižu brzinu i prenese svu tu snagu i moment na kotače. Prema višim brzinama izmjene su uvijek munjevite, a pohvalan je i launch control koji jednostavno munjevito "ispaljuje" automobil s mjesta, čak i kada cesta nije idealno suha. Sportski način rada čini mjenjač osjetno "odlučnijim" i kada su promjene brzina na nižu u pitanju, ali za najizravniju kontrolu najbolje je koristiti poluge iza upravljača. Upravo na taj način smo i mi najviše uživali u brzoj vožnji ovog automobila. 

Upravljač se ne prvu doima malo premalo izravnim za sportsku vožnju, no zahvaljujući progresivnom servo sustavu on postaje sve izravniji kada vozite brže tako da prvi dojam vara. Uz takav stil vožnje upravljač je vrlo direktan i prenosi dovoljno povratnih informacija do vozača da biste u svakom trenutku znali što se događa. Prilično tvrd ovjes pomaže u obuzdavanju naginjanja karoserije relativno visokog SUV-a, automobil djeluje vrlo agilno prilikom promjena smjera i to može biti izuzetno zabavno za jedan SUV. Kada pretjerate može doći do podupravljanja, no ono je vrlo lako predvidivo. U svakom slučaju ovaj je auto pravi gušt voziti i vrlo brzo dobijete mnogo povjerenja u njega i njegove sposobnosti uzbudljive jurnjave zavojitom cestom. 

S druge strane udobnost vožnje je vrlo korektna. Ovjes je vrlo tvrd, a kotači vrlo veliki, no unatoč tome RS Q3 nije automobil koji će vam izbiti bubrege, kao neki drugi sportski automobili. U svakom slučaju zbog toga se vrlo dobro snalazi i u svakodnevnom prometu i na lošim cestama na kojima vas neće izluđivati već voziti prilično razumno komforno i "civilizirano". U tom kontekstu svidjela nam se je i vrlo dobra izolacija od buke vjetra i buke ovjesa. 

Kočnice su još jedan detalj na ovom automobilu koji nas je jednostavno oduševio. Vrhunske keramičke kočnice  su razina supersportskih automobila i zaustavljaju ovaj automobil tako uvjerljivo da vam je pri agresivnom kočenju ponekad čak malo nelagodno s obzirom na G sile koje se tom prilikom razvijaju. Kočnice su također vrlo izdržljive te će vam omogućiti dugu jurnjavu uz nagla kočenja bez ikakvih znakova do bi se mogle pregrijati. 

Toliko o voznim karakteristikama, pređimo sada na ono po čemu je ovaj Audi manje različit od drugih. Unutrašnjost ovog automobila je impresivno kvalitetno izrađena i dizajnirana u klasičnom Audijevom stilu. RS se od "civilnih" Q3 na prednjim armaturama razlikuje vrlo malo i nema previše naznaka da je ovo ekstremna verzija. S druge strane sportski upravljač s istaknutim RS logom i vrhunska RS sportska sjedala jasno daju do znanja o čemu se ovdje radi.

Sjedala su prilično udobna, ergonomski oblikovana i savršeno je jednostavno pronaći idealan položaj za vožnju. Položaj sjedenja je relativno nizak za jedan SUV,  ali svejedno imate dobar pregled ceste ispred sebe, dok je pogled straga malo ograničen kosim stražnjim dijelom i malim stražnjim prozorom izvedbe Sportback. 

Digitalni instrumenti prilagođeni su RS-u, imaju mogućnost jedinstvenog RS prikaza i općenito su bogatiji informacijama  od sličnih instrumenata u "običnim" Q3. Često ističemo da Audi ima jedne od najboljih digitalnih instrumenata na tržištu, a to važi i za RS. Infotainment je klasičan Audijev, vrlo pregledan i bez previše nepotrebnih funkcija.

Prostranost za noge je vrlo dobra i sprijeda i straga, a prednja sjedala se pomiču dovoljno daleko da se čak i oni s posebno dugim nogama mogu udobno smjestiti. Unutrašnjost je dovoljno široka da se ne trljate o ramena sa svojim suputnicima. Što se tiče prostora za glavu, straga može biti problematično višim odraslim osobama zato što Sportback ima prilično kosu "kupeovsku" liniju krova. No taj problem malo kompenziraju stražnja sjedala čiji naslon je moguće naginjati. Prtljažnik je s 530 litara izuzetno prostran. 

Na kraju ćemo se malo osvrnuti i na vanjski izgled auta. Tu je na prvi pogled jasno da ovo nije "vaš uobičajeni Q3 iz susjedstva". Prednji dio sa sportskom maskom i odbojnicima i s crnim znakom (doplata) je mnogo agresivniji nego na ostalim Q3, a jasnu poruku šalju u crvena kočiona kliješta iza ogromnih naplataka. Straga je RS još "nabildaniji" s velikim crnim difuzorom na rubu kojeg su sa svake strane po dvije ispušne cijevi koje su maskirane ovalnim "ogrtačem" da izgledale još impresivnije. Sve u svemu, izgled ovog auta šalje jasnu poruku - "brz sam"...

Zaključak

Audi RS Q3 je sportski auto ali je i udoban, praktičan i ima sve što vam je potrebno da bude savršen za svakodnevnu upotrebu. Kao što smo već spomenuli, sposoban je "uhvatiti se u koštac" s najbržima na cesti i u njemu možete itekako uživati. A s druge strane ima i onu svoju "nježnu", svakodnevnu stranu zbog koje nikada nije naporan u vožnji. Osim po potrošnji goriva, no to je za ljude koji su spremni izdvojiti više od 100.000 eura za auto, ionako nevažna stavka. Za vozače koji traže prestižni svakodnevni i impresivni sportski auto u jednom, ovo je vrhunsko rješenje. 

 

Plus:

Vrlo uzbudljiv u vožnji
Odličan zvuk motora
Vrlo dobar i kao svakodnevno vozilo 

Minus: 

Visoka potrošnja goriva
Cijena
Mjenjač pri sportskoj vožnji

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1715 kg
dimenzije: 451 x 185 x 160 cm
obujam motora: 2480 ccm
snaga: 294 kW/400 KS  
0-100 km/h: 4,5 s
najveća brzina: 250 km/h
potrošnja benzin: 9,5-10,1 l/100 km
cijena: 112.023 € (testni model), 88.651 € (bez dodatne opreme)

Važnija oprema testirani Audi RS Q3 Sportback

Aluminijski naplatci 21", trozonski automatski klima uređaj, dodirni zaslon 10", navigacija, digitalni instrumenti 12,3", sportski upravljač s polugama za izmjenu stupnjeva, električno podesiva grijana RS sportska sjedala presvučena nappa kožom, prednji i stražnji parkirni senzori, sustav kamera s pregledom od 360 stupnjeva, Sonos 3D premium audio sustav, električno otvaranje prtljažnika, panoramski krov, RS keramički kočioni sustav 19", RS sportski ispušni sustav...

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 6
Uspješno lansirali prvi hrvatski satelit CroCube: Uspostavio je prvu komunikaciju sa Zemljom
HRVATI U SVEMIRU

Uspješno lansirali prvi hrvatski satelit CroCube: Uspostavio je prvu komunikaciju sa Zemljom

Uspješno lansiranje satelita počelo je danas u 12:34 sati po hrvatskom vremenu. U 14:16 CroCube se uspješno razmjestio iz rakete i poletio u svoju trajnu ekvatorsku orbitu oko Zemlje
Najbolji domaći kolači bake Ane
10 SUPER RECEPTA

Najbolji domaći kolači bake Ane

Svi recepti spremaju se prema dugogodišnjim tradicijama te vas okusom i mirisom vraćaju u djetinjstvo. Među ovih deset slastica možete pronaći sve - od mirisnih medenjaka do kremastih šaum rola
Ako nećemo imati više od korice kruha, i nju ćemo podijeliti, samo da djeca ostanu zajedno
PUNA KUĆA

Ako nećemo imati više od korice kruha, i nju ćemo podijeliti, samo da djeca ostanu zajedno

Ivana i Mario posvojili su petero djece, a sve kako bi biološka braća mogla ostati i odrasti zajedno, jer kako kažu: 'Nije humano razdvajati djecu koja su već prošla toliko toga u svojemu malom životu'