Ante Lešina iz Zagreba bavi se restauriranjem oldtimera zajedno s bratom koji automobile pronalazi u SAD-u. Pažnju posvećuju najsitnijim detaljima, kako bi automobil vratili u originalno stanje
Ante oldtimere vraća u život: 'Ovdje treba najviše - ljubavi'
U ovom poslu treba najviše ljubavi. Ima jako puno ulaganja i ne možete misliti da ćete se jako obogatiti, rekao je Ante Lešina, direktor tvrtke Intermoto koja se bavi restauracijom i prodajom oldtimera u Zagrebu.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Cijelu priču započeo je Antin brat Mario koji pronalazi aute u SAD-u. Šalje ih u Hrvatsku, a onda ih Ante sa svojim timom restaurira i prodaje.
- Brat Mario otišao je u Zagreb u vojsku gdje je i ostao, a ja sam u Osijeku radio u Zoološkom vrtu. Mario je u Jastrebarskom vozio motokros s Dragutinom Marovićem, koji je u Rakovu Potoku imao servis Mercedesa gdje je počeo raditi. Ubrzo je na sajmu na Jakuševcu počeo nabavljati dijelove za starije aute. Imali smo štand, a onda smo brat i ja otvorili trgovinu s dijelovima za Volskwagene. Naš je dućan tada bio jedini u ovom dijelu grada specijaliziran za tu marku vozila.
Počeli su s VW-om
Bio je još jedan u Maksimiru, ali bili smo poznati da se kod nas može nabaviti sve - priča nam Ante koji je dijelove nabavljao u Njemačkoj, a išao je nekoliko puta tjedno i u Austriju te Italiju. S oldtimerima su krenuli kad je Mario otišao u SAD kao član mehaničarskog tima tadašnjeg prvaka Jugoslavije u Superbikeu, Miroslava Škare, koji se ondje natjecao.
- U Sacramentu je stric našeg prijatelja imao radionicu za servis njemačkih automobila. Brat im je popravio neke Mercedese pa su bili zadovoljni te mu dali povoljno VW Caddy. Onda smo našli Yugo 55 za američko tržište i to je bio naš prvi kontejner - rekao je Ante te nastavio:
- Krenuli smo s VW jer su bili jeftiniji pa smo si mogli to priuštiti. Mario bi ih malo sredio u SAD-u, a cijeli posao bismo završili u Zagrebu. VW su bili iznimno zanimljivi za američko tržište - kazao je. Dok smo šetali dvorištem za oko nam je zapeo Jaguar E-Type 12 V u zelenoj boji, a odmah do njega je bio Porsche 911 SC. Nismo mogli odoljeti pa smo zamolili Antu da upali Jaguar. Prvi prvom zvuku prošli su nas trnci. Cijena mašine je oko 410.000 kuna, a toliko košta i Porsche.
- Najstariji auto koji restauriram, a trenutno je kod kooperanata je Mercedes Ponton Cabrio iz 1954. Cijeli proces restauracije je vrlo kompliciran. Ne možemo obavljati sve ovdje, to se na malom tržištu ne isplati. Samo bi nas lakirnica izašla oko 100.000 eura. Imamo mehaničare koji kompletno rastavljaju motor, uređuju svaki njegov dio te ga opet sastavljaju - kaže nam.
Tu su i razne strojne obrade za motor, limar detaljno otklanja karoserijske nedostatke, lakirer pjeskari i lakira karoseriju u originalnu boju. Tapetar do najsitnijeg detalja uređuje interijer automobila, od kože i tkanine do opruga u sjedalima. Klasični auti često imaju drvene dijelove koje treba restaurirati ili izraditi nove. Kad bi se sve zbrojilo, po automobilu imaju oko 2000 sati rada. Majstori moraju procijeniti koliko se takav posao isplati. Najveći problem su im majstori kojih je u ovoj branši vrlo malo.
Pitali smo tko su najčešće kupci.
'Žena se nikada nije ljutila'
- Nismo se morali nikad oglašavati. Ljudi prolaze ovuda, a mnogi stanu i navrate, a meni nije teško pričati s njima jer stvarno volim svoj posao. Pravih kolekcionara je u Hrvatskoj malo. Postoje ljudi koji zbog prestiža žele oldtimera. Neki nam se jednostavno jave i pitaju možemo li im nabaviti neki model - kaže Ante. Osim Maria u poslu pomaže i Antina supruga Vesna.
- Supruga mi nikad nije rekla ni riječ iako sam znao sve novce ulagati u tvrku ili neki auto. Uvijek mi je bila potpora i to mi je mnogo značilo. Znao sam potrošiti više nego što bih planirao - rekao je Ante. Ulaskom u radionicu zapazili smo Porsche 911 koji se rastavio do najsitnijeg detalja te ponovo sastavljen pri tome se pazilo na svaki detalj. U dvorištu je bio i kultni klasik Rolls Royce koji će se iznajmljivati za oko 6000 kuna dnevno za određene događaje. Osim njih tu je bio Mercedes 380 SL, VW Karman Ghia, Cadillac Seville iz 1984. i drugi.