Obavijesti

Tech

Komentari 34

ADAC ispituje sigurnost: Mali automobili opasniji od velikih

ADAC ispituje sigurnost: Mali automobili opasniji od velikih
7

Iako EuroNCAP testovi ostavljaju dojam da su nova vozila gotovo savršena, realnost je daleko od toga. ADAC dokazuje da su manja vozala opasnija u sudaru s većim

Što se s malim automobilom događa kad se sudari s limuzinom srednje klase, pokušao je saznati  ADAC koristeći sasvim novu metodu crash testova. Za razliku od sveprisutnih Euro NCAP testova gdje se automobili razbijaju o statičnu prepreku, u ADAC-ovu testu ta se prepreka kreće jednakom brzinom kao automobil - 50 km/h. Oblikom dijela kojim udara u testirani automobil prepreka vjerno oponaša prosječan automobil srednje klase, a toliko je i teška - oko 1400 kilograma. 

Zakoni fizike u ovakvom sudaru su na strani većeg i težeg automobila,  pa nije niti čudo da su  Smart ForTwo, Fiat 500, Renault Twingo i Kia Picanto u srazu prošli loše, uz veće deformacije nego u Euro NCAP testovima. 

Ipak, ozljede koje bi u ovakvom sudaru zadobili vozač i putnik ne bi bile opasne za život, te bi u samo rijetkim slučajevima one bile teže prirode. Stoga je ADAC razinu zaštite za sve testirane automobile ocijenio kao zadovoljavajuću.

Iako je prema Euro NCAP testovima sigurnost automobila odlična, ADAC je ovim testom pokazao da još ima mnogo mjesta za napredak.

Kia Picanto je opasna za noge

Prilikom sudara vozač prsima probija zračni jastuk, a koljenima snažno udara u armaturu. Osim toga, pedale se pomiču prema nogama i tako povećavaju opasnost od ozljeda. Putnik na prednjem sjedalu je u boljoj poziciji, te za njega nema velike opasnosti od ozljeda.  

Twingo vreba koljena putnika

Prilikom sudara pedale se pomiču u prostor za noge vozača, što može izazvati ozljede. Koljena jako udaraju u armature, a relativno velik je rizik i za ozljedu prsnog koša. Putnik na prednjem sjedalu može ozlijediti koljeno na srednjoj konzoli.  

Smart ForTwo ne čuva glavu i noge

Prilikom udarca u “drugo vozilo” prednja osovina Smarta se osjetno pomiče prema natrag. Zbog toga se upravljač podiže, prostor za noge deformira i pedale ulaze u njega. Posljedice su opasnost od ozljeda glave i nogu. Kod suvozača su ugrožena koljena i prsni koš.

Fiat 500 ne čuva koljena

Prednji zračni jastuk i zračni jastuk za koljena ne mogu spriječiti probijanje zbog siline udarca. Zbog toga je opasnost od ozljeda prsnoga koša i koljena osjetno veća nego na Euro NCAP testu. Kod suvozača  mogu stradati potkoljenice. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 34
Programeri iz Zagreba u Hrvatsku donose prestižno svjetsko priznanje
SVAKA ČAST

Programeri iz Zagreba u Hrvatsku donose prestižno svjetsko priznanje

Ivica Siladić (54), Korina Šimičević (25) i Bruno Iljazović (26) – programeri iz hrvatske IT tvrtke Mireo, nakon godine rada na svojoj C++ biblioteci u Hrvatsku su donijeli ovo vrijedno priznanje
Kristijan Iličić: Na Maliju sam ležao 50 sati pokriven u jednom čamcu, skrivao se od terorista
EKSKLUZIVAN INTERVJU ZA 24SATA

Kristijan Iličić: Na Maliju sam ležao 50 sati pokriven u jednom čamcu, skrivao se od terorista

Poznati travel influencer prvi je Hrvat koji je proputovao svih 197. država svijeta. Šri Lanka mu je bila posljednja na listi, otkriva nam u koju se zemlju ne bi vraćao, koja mu je najdraža, ali i kako je sve krenulo
Veliki tjedni horoskop: Bik će briljirati na poslu, Djevica uživati, a Jarac se zaljubiti
OD 22. DO 28. PROSINCA

Veliki tjedni horoskop: Bik će briljirati na poslu, Djevica uživati, a Jarac se zaljubiti

Kod Jarca je moguća velika ljubav i zaljubljenost pa će mnogi ovih dana ući u novu vezu. A oni koji su već u vezi bit će privrženiji jedno drugom i razveseliti se darovima