Isprobali smo novi Volkswagenov auto sa snažnim benzinskim motorom, DSG mjenjačem i bogatom R-Line opremom. U ovoj kombinaciji mali coupe SUV je stvarno izvrstan
Taigo na testu: Jasno je zašto je sada najtraženiji Volkswagen
Golf više nije najvažniji Volkswagen, njegovu ulogu polako preuzimaju SUV-ovi. Do sada su Volkswagenovi konkurenti za Golfa bili T-Roc i T-Cross, a sada im se pridružio i mali Taigo. Taigo je otprilike istih dimenzija kao T-Cross, a od njega se razlikuje dizajnerskim konceptom. Taigo je, naime, svojevrsni križanac između coupea i SUV-a, koncept koji je sve popularniji i među manjim SUV-ovima.
Da je Taigo dizajnerski pun pogodak uvjerili smo se tijekom sedmodnevnog testa kada su mnoge oči pratile naš Taigo na cestama u Zagrebu i okolici. Broj ljudi koji su sa zanimanjem gledali u auto bio je mnogo veći od prosjeka. Auto izgleda zaista jako dopadljivo, atraktivno i čak i malo agresivno i svakako je mali odmak od klasičnog VW-ovog dizajna. Dobro mu pristaje i crvena boja koja naglašava agresivnost.
Dizajn unutrašnjosti je vrlo tipičan za jedan Volkswagen, nije previše razigran, više je konzervativan. No zato je sve vrlo praktično i ergonomično, logično posloženo i na dohvat ruke. Također, kvaliteta materijala i izrade je besprijekorna, a dojam dodatno podižu R-Line dodaci poput odličnih sportskih sjedala.
Za pogon testiranog Taiga zadužen je najsnažniji motor u ponudi, provjereni 1,5 TSI benzinac s četiri cilindra i 150 konjskih snaga. Ovaj motor je jedan od najboljih dijelova automobila. Pri nježnijoj vožnji oduševljava kako mirno i tiho radi te savršeno surađuje s također odličnim DSG automatskim mjenjačem.
Pri agresivnijoj vožnji imate dojam da je osjetno jači od nominalnih 150 "konja". To potvrđuju i vrlo dobre performanse, 8,4 sekunde do 100 km/h i maksimalnih 212 km/h što su vrhunske vrijednosti za auto ove klase. Potrošnja je vrlo umjerena za ovako snažnog benzinca. Na testu smo u gradu trošili 7,2 l/100 kilometara a u kombiniranoj vožnji okruglih šest litara.
Taigo je vrlo uvjerljiv u vožnji, mnogo uvjerljiviji u usporedbi s tipičnim malim SUV-om. Po pogledu udobnosti ovjesa je nešto bolji od prosjeka klase, a kada su u pitanju držanje zavoja i dinamična vožnja tu je pri samom vrhu klase, možda i na samom vrhu. Posebne pohvale zaslužuju i uvjerljive kočnice te činjenica da se karoserija vrlo malo naginje što žustriju vožnju čini ugodnijom.
Oprema testiranog auta je vrlo bogata. Posebno su nam se svidjela odlična LED Matrix svjetla s automatskim prilagođavanjem snopa dugih svjetala. Digitalni instrumenti dijagonale 10,25" su najbolji u klasi jer su veliki, pregledni, puni informacija, nude nekoliko različitih načina prikaza i imaju dobru rezoluciju. Oba spomenuta detalja opreme dodatno se plaćaju. U seriji ovaj Taigo ima manje i jednostavnije digitalne instrumente i klasična LED svjetla.
U testnom autu je još dosta dodatne opreme (veći naplatci, komplet zimskih guma, razni paketi opreme) što mu je podiglo cijenu na 236.569 kuna. Nije previše uzme li se u obzir da je ovo top model s mnogo dodatne opreme. U nešto skromnijim izvedbama Taigo ima prilično konkurentnu cijenu što mu uz sve njegove kvalitete jamči odličan tržišni uspjeh. Možda će ovaj model uskoro postati i najprodavaniji Volkswagen u Hrvatskoj. Ne bismo se iznenadili.
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
dimenzije: 427 x 176 x 152 cm
obujam: 1498 ccm
snaga: 110 kW/ 150 KS
0-100 km/h: 8,3 s
najveća brzina: 212 km/h
potrošnja: 6,1 l/100 km
cijena: 236.569 kn (testni model), 201.508 (Taigo 1.5 TSI DSG R-Line bez dodatne opreme) 151.920 kn (osnovni Taigo)
Važnija oprema Taigo 1.5 TSI DSG R-Line
Automatski dvozonski klima uređaj, digitalni instrumenti 10,25", 8" dodirni zaslon, 18" alunaplatci, LED Matrix svjetla, bežično punjenje mobitela, adaptivni tempomat, prednji i stražnji senzori za parkiranje...