Obavijesti

News

Komentari 45

Sueski kanal: Nasukani brod i dalje blokira promet, poremetio je svjetske lance nabave

Sueski kanal: Nasukani brod i dalje blokira promet, poremetio je svjetske lance nabave

Obustava prometa u Sueskom kanalu i dalje traje, logističke tvrtke suočavaju se s kašnjenjem pošiljki kao i problema u prometu zbog pandemije koronavirusom

Obustava prometa Sueskim kanalom tek je najnovija u nizu nevolja koje su u posljednje vrijeme zadesile brodare, uzrokujući kašnjenja u isporuci robe potrošačima - pandemija je logistički sektor izbacila iz ravnoteže.

Logističke tvrtke već mjesecima balansiraju između ogromnih teškoća u prometu zbog pandemije koronavirusa i snažnog skoka potražnje za potrošačkom robom, koji stvaraju logistička uska grla širom svijeta.

Hrvatski kapetan: Brod koji je blokirao Suez treba iskopati iz pijeska, a ima 300.000 tona...
Hrvatski kapetan: Brod koji je blokirao Suez treba iskopati iz pijeska, a ima 300.000 tona...

Najnoviji je izazov nasukani 400-metarski brod Ever Given u Sueskom kanalu, koji je blokirao tranzit više od 30 brodova za kontejnerski prijevoz tereta.

Tegljači ga pokušavaju odsukati, a u jednoj od kompanija za Reuters kažu da bi se manevri mogli otegnuti na nekoliko tjedana.

"Lanci opskrbe već su neko vrijeme pod pritiskom, a sada je veliki kontejnerski brod doslovno blokirao jednu od glavnih ruta svjetske trgovine", konstatira Joanna Konings iz ING-a.

"Uprava Sueskog kanala pokušava ga osloboditi za promet, zastoj je sve veći, a izostanak inputa izazvat će poremećaj u globalnim lancima nabave", dodaje Konings.

Suez i dalje blokiran: Čak 150 brodova na čekanju, a vlasnici nasukanog broda se ispričali
Suez i dalje blokiran: Čak 150 brodova na čekanju, a vlasnici nasukanog broda se ispričali

Prijevoznici zatrpani poslom

Švicarski MSC, drugi brodar u svijetu za kontejnerski prijevoz tereta, tvrdi da je blokada Sueskog kanala pogodila sve velike prijevoznike.

"Kao česti korisnik kanala, MSC vrlo pozorno prati stanje kako bi ažurirao podatke u slučaju da ustrebaju krizni planovi za flotu ili mrežu usluga i kako bi procijenio mogući utjecaj na promet kontejnera na ionako vrlo izazovnom tržištu", ističu.

"MSC-ovi klijenti, čiji teret treba proći kanalom sljedećih dana moraju biti spremni na potencijalne promjene rasporeda", dodaje se.

Izvori u trgovini i otpremi navode da bi, ovisno o tome koliko će dugo trajati, poremećaj u Suezu mogao utjecati i na transport robe azijskih proizvođača do kupaca u Europi.

Leon Willems, glasnogovornik luke Rotterdam, najveće u Europi, naglašava da je potražnja za logističkim uslugama premašivala kapacitete i prije incidenta u Sueskom kanalu.

"Posljedice blokade osjetit će sve luke u zapadnoj Europi. Blokada sada traje već 48 sati i nadamo se, i zbog kompanija i zbog potrošača, da će uskoro biti riješena", kaže Willems. 

U Antwerpenu logistički kapaciteti za kontejnerski prijevoz tereta preopterećeni su već mjesecima, priča za Reuters direktor lučke uprave Jacques Vandermeiren.

"Poremećaji u globalnom lancu nabave pogađaju sve", dodaje.

Traže se prazni kontejneri

Sueski kanal i dalje blokiran: 'Moglo bi proći i nekoliko dana prije nego što pomaknu brod'
Sueski kanal i dalje blokiran: 'Moglo bi proći i nekoliko dana prije nego što pomaknu brod'

Eventualni novi poremećaji još bi više pogodili luke u SAD-u, u kojima pretovar već čeka više od 90 bodova, kažu izvori u logističkom sektoru.

Proteklih tjedana cijena prijevoza robe iz Azije na istočnu obalu SAD-a gotovo je udvostručena, premašivši 5.000 dolara po FEU (kontejneri od 40 stopa), a porasle su i vozarine na rutama prema zapadnoj obali, pokazuju podaci S&P Global Platts Containersa.

Kontejnerski brodovi dulje čekaju prihvat i istovar u lukama na zapadnoj obali SAD-a nego u onima u drugim dijelovima zemlje, ali i u ostatku svijeta, pokazuje analiza logističke platforme project44.

Glasnogovornica luka New York i New Jersey kaže da zasada ne primjećuju utjecaj blokade u Suezu, ali pozorno prate situaciju.

"Dulja blokada (Sueza) pogoršala bi i aktualni problem globalne nestašice kontejnerske opreme jer su uz brodove zapeli i kontejneri i ne mogu se vratiti u Aziju da bi ih se napunilo novim teretom", tumači Alan Murphy, izvršni direktor analitičke kuće Sea-Intelligence.  

"To bi pak moglo pojačati pritisak i potaknuti daljnji rast ionako rekordno visokih vozarina jer se izvoznici nadmeću u očajničkim pokušajima da se domognu malobrojnih praznih kontejnera", dodaje. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 45
Nijemci se spremaju za rat: 'Pozivamo građane da pretvore svoje podrume u bunkere'
STRAH OD RUSA

Nijemci se spremaju za rat: 'Pozivamo građane da pretvore svoje podrume u bunkere'

Njemačka u ovom trenutku ima 579 bunkera. Većina njih je izgrađena za vrijeme Trećeg Reicha i hladnog rata. Oko 480 000 ljudi stane u tih 579 bunkera
Grmoja rekao Plenkoviću: Ti si glava koruptivne hobotnice. Odrezat ću je! Ovaj mu vratio
KAOS NA SJEDNICI

Grmoja rekao Plenkoviću: Ti si glava koruptivne hobotnice. Odrezat ću je! Ovaj mu vratio

Zastupnik Mosta Nikola Grmoja poručio je Plenkoviću da je glava koruptivne hobotnice u Hrvatskoj