Dio starog Savskog mosta propao je u dužini od nekoliko metara, a njegova potpuna obnova koštat će 23 milijuna kuna. Predrag Štromar najavljuje inspekciju i pregled i zatvaranje svih opasnih mostova
Štromar prijeti: Zatvorit ćemo mostove koji su opasni za ljude
Nakon što se u Zagrebu urušio dio starog Savskog mosta, ministar graditeljstva Predrag Štromar preko Facebooka je najavio kako će već u petak zatražiti od građevinske inspekcije da odmah pregleda i zatvori sve zagrebačke mostove koji su sigurnosna prijetnja ljudima.
POGLEDAJTE VIDEO
Pokretanje videa...
- U više navrata sam upozoravao na loše stanje mostova u glavnom gradu Hrvatske i od nadležnih tražio detaljan plan održavanja mostova. Današnje propadanje pokazuje da je sigurnost građana ugrožena, a Grad Zagreb koji je zadužen za održavanje i dalje ignorira ozbiljan problem - napisao je Štromar.
Podsjetimo, dio Savskog mosta propao je u dužini od nekoliko metara, a tijekom dana su iz Grada rekli kako su iz Zagrebačkih cesta hitno izašli na teren kako bi osigurali nekoliko metara dugo oštećenje te krenuli u sanaciju. Iz Gradskog ureda za prostorno uređenje navode da je gotova izrada projekta sanacije starog Savskog mosta koja bi nas trebala koštati čak 23 milijuna kuna.
Inače, iz Štromarova ministarstva rekli su kako su samo dva od 25 gradova do 17. rujna prošle godine poslala podatke o planu održavanja cestovnih građevina, a nitko nije ispoštovao rok za dostavu kompletnog izvješća. Tako samo Rijeka (13 mostova) i Vinkovci (dva mosta) imaju priručne planove održavanja. Devet gradova je poslalo odgovore koji nisu bili u zadanom obrascu, odnosno nemaju planove održavanja s određenim rokovima sanacije kritičnih građevina, kao ni s predviđenim sredstvima. Čak 14 gradova ni nakon mjesec dana od zadanog roka nije dostavilo ništa, navode iz Ministarstva.
- Grad Zagreb je poslao izvještaj o stanju i potrebnim zahvatima sanacije za nekoliko mostova (Jadranski most, Domovinski most, Most mladosti, Most slobodne i Podsusedski most) ali ne i za druge mostove uključujući i Savski most. Međutim niti za jedan od mostova nije dostavljen Plan i program održavanja cestovnih građevina - navodi se i ističe da osim pregleda mostova, bitno je donijeti Plan i program održvanja, jer sam pregled mostova bez da postoje rokovi i planirana sredstva, ne znači ništa.
Ističu i kako nakon odgovora koji, osim izuzetaka, nisu zadovoljavajući u nastavku planiraju voditi računa da li uprave gradova poduzimaju svoje zakonske obveze u cilju zaštite građana i proračunskih sredstava
- Naime, sigurnost svih građana Hrvatske na prvom nam je mjestu, ali bitno je i racionalno trošenje poreznih sredstava koja su naplaćena građanima stoga ćemo inzistirati na definiranim planovima i redovitom održavanju svih mostova u jedinicama lokalne samouprave. To nije ničija dobra volja, već zakonska obaveza. Prevencija i održavanje najbolji su način za garanciju sigurnosti - kažu u Ministarstvu i dodaju: "Napominjemo kako je za poduzimanje zakonom predviđenih mjera radi zaštite građana te poduzimanja mjera protiv neodgovornih osoba nadležan Državni inspektorat. Zakonske odredbe su jasne i propisane su da štite zdravlje i život korisnika građevina ali i javna sredstva koja svi građani izdvajaju".
Pokretanje videa...