Obavijesti

Tech

Komentari 4

Stellantis upozorava: Carine na kineske aute mogu potaknuti inflaciju i neće riješiti problem

Stellantis upozorava: Carine na kineske aute mogu potaknuti inflaciju i neće riješiti problem

Carine na uvoz kineskih vozila u Europu i SAD "velika su zamka za zemlje koje ih se odluče uvesti", a zapadne proizvođače automobila neće poštedjeti restrukturiranja

Stellantis očekuje veliku bitku s kineskom konkurencijom na europskom tržištu električnih vozila, ali carine neće riješiti problem i mogle bi potaknuti inflaciju, upozorio je u srijedu izvršni direktor multinacionalne automobilske grupe Carlos Tavares.

Carine na uvoz kineskih vozila u Europu i SAD "velika su zamka za zemlje koje ih se odluče uvesti", a zapadne proizvođače automobila neće poštedjeti restrukturiranja u uvjetima jeftinije kineske konkurencije, rekao je Tavares na Reutersovom konferenciji o europskoj automobilskoj industriji.

Izvješće Amerikanaca: BMW, Jaguar i Volkswagen koristili zabranjene kineske dijelove
Izvješće Amerikanaca: BMW, Jaguar i Volkswagen koristili zabranjene kineske dijelove

Istodobno mogu samo potaknuti inflaciju u regijama koje ih uvedu i potencijalno pritisnuti prodaju i proizvodnju, dodao je šef Stellantisa.

Europska komisija objavit će 5. lipnja preliminarnu odluku o potencijalnim carinama na uvoz kineskih električnih vozila, a SAD je već najavio 100-postotne carine koje bi trebale stopirati uvoz. Peking je pak zaprijetio recipročnim mjerama.

"Borba s konkurencijom i pokušaji da se apsorbira 30-postotna troškovna prednost Kineza nose sa sobom i društvene posljedice. Vlade u Europi ne žele se trenutno suočiti s tom činjenicom", upozorio je izvršni direktor Stellantisa.

Cjenovna bitka s azijskom konkurencijom bit će žestoka, naglasio je Tavares, dodavši da je razdoblje u kojem preživljavaju samo najjači već počelo.

U listopadu Stellantis je izvijestio da će za oko 1,5 milijardi eura kupiti približno 20 posto udjela u kineskom proizvođaču motora za električne automobile Leapmotoru. Stellantis i Leapmotor osnovali su i zajedničku tvrtku za proizvodnju i distribuciju automobila izvan Kine, s vlasničkim udjelima od 51 odnosno 49 posto.

Kinezi: Američke carine rizik za postizanje ugljične neutralnosti
Kinezi: Američke carine rizik za postizanje ugljične neutralnosti

Cilj je partnerstva povećati prodaju Leapmotora na visoko konkurentnom kineskom tržištu električnih automobila i proširiti njegovu prisutnost u inozemstvu, a prvo ciljano tržište bit će Europa, poručili su tada.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 4
Jakirović za 24sata prvi put nakon odlaska iz Maksimira: Ja sam vratio Kulenovića u Dinamo
EKSKLUZIVNO

Jakirović za 24sata prvi put nakon odlaska iz Maksimira: Ja sam vratio Kulenovića u Dinamo

Nekad moraš imati i sreće. Sudac u Bratislavi nije svirao penal za Slovan, a da je glavni sudac bio onaj iz VAR sobe, Slovan bi dobio penal. Bayern je protiv nas dobio penal za 'benigniji' kontakt...
Ana iz Duge Rese: Imala sam 107 kg pa skinula 44, evo kako
ŽIVOTNI ZAOKRET

Ana iz Duge Rese: Imala sam 107 kg pa skinula 44, evo kako

Ana Marčec iz Duge Rese, prije 15-ak godina borila se s viškom kg i nekoliko dijagnoza, potražila je pomoć u nutricionizmu i alternativnoj medicini, a danas joj je to i posao