Obavijesti

Lifestyle

Komentari 12

‘Sramoćenje zbog dojenja dalo nam je ideju za pametnu klupu’

‘Sramoćenje zbog dojenja dalo nam je ideju za pametnu klupu’

GLOBALNI PROBLEM Dobili smo zamisao kad smo svjedočili sramoćenju jedne mlade mame koja je dojila dijete na javnome mjestu, kaže dizajnerica Ivana Preiss

Heer je klupa za dojenje i hranjenje beba. To je mala oaza mira, mjesto gdje se mame jednostavno mogu doći odmoriti, ako žele i izolirati od užurbane sredine javnih prostora, pojašnjavaju dizajneri klupe Heer.

Zagrepčanka Ivana Preiss (38) i njen partner Filip Vasić (43) iz Beograda ponosno stoje iza design studija 52hours - koji je zaslužan za ideju, concept design, produkt design, strategiju, istraživanje i plasman klupe. Par je svjedočio sramoćenju mlade majke koja je dojila na javnome mjestu i tako je stvorena ideja o klupi za dojenje.

Dojenje štiti bebu od astme, infekcija, alergija i dijabetesa
Dojenje štiti bebu od astme, infekcija, alergija i dijabetesa

- Proučavali smo i otkrili da stvarno postoji globalni ‘problem’ dojenja na javnome mjestu, da gomila žena ima neugodna iskustva. Ključan problem je zapravo taj što ne postoji dovoljno infrastrukture prilagođene potrebama majki. Nakon tog saznanja napravili smo upitnik o iskustvima žena koje doje i poslali ga u nekoliko zemalja te su rezultati bili stvarno konzistentni. Shvatili smo da imamo nešto stvarno dobro, da se isplati probati te smo odlučili krenuti s dizajnom i proizvodnjom prototipa. Pozvali smo našeg bliskog prijatelja, industrijskog dizajnera Nikolu Kneževića (43), i on se oduševljen primio zadatka - priča Ivana.

- Klupa se okreće pa mame mogu izabrati poziciju koja im najbolje odgovara. Heer se i ljulja te tako umiruje i bebe i mame. Heer ne izolira, nego nudi svakoj mami da ostane u prostoru u kojem želi biti, ali da zadrži kontrolu nad njim. Ako ima društvo ili drugu djecu, ona mogu sjediti kraj nje - ističe dizajnerica i dodaje da će klupa dobro doći u bilo koji javni prostor ili ustanovu.

- Heer bi se savršeno uklopio na aerodromima, u shopping centrima, autobusnim, željezničkim stanicama, robnim kućama, javnim ustanovama, poslovnim središtima, čak i parkovima. Jednom riječju, svugdje gdje se mame kreću. Naši klijenti su poslovni subjekti, ali i javni - kaže Ivana.

Finalni proizvod bit će napravljen od ekoloških materijala koji se mogu reciklirati. Funkcionalan prototip napravljen je u Rakitju, u Hrvatskoj, od kombinacije kompozitnih materijala i staklene vune.

Hrvatske lampe hit u svijetu: Škver je zamijenio dizajnom
Hrvatske lampe hit u svijetu: Škver je zamijenio dizajnom

- Što se tiče cijene finalnog produkta, o njoj još ne možemo govoriti, ali bit će povoljna - obećavaju dizajneri koji su prvi autori ideje o dizajnu koji sluša i poštuje potrebe majki.

Funkcionalnost klupe Heer testirale su majke iz Zagreba i Beograda

Prvi prototip bio je sagrađen od medijapana i sastojao se samo od stolice koju smo onda testirali s petnaestak beogradskih mama. Cilj prvog testiranja bio je utvrditi precizne ergonometrijske parametre koji su potrebni da bi namještaj bio ugodan i zadovoljavao međunarodne ergonometrijske standarde. Nakon toga je uslijedila revizija dizajna i plan izrade složenog funkcionalnog prototipa. Izrada je trajala pola godine i kulminirala prvim milestoneom u svibnju ove godine, kad smo ga opet testirali, s petnaest zagrebačkih mama.

Tek počinju, a već imaju 188 zahtjeva za klupicom u Europi

Prije nekoliko dana tek smo pokrenuli kampanju i predstavili Heer u Londonu i već imamo 188 zahtjeva za klupicom u raznim gradovima Europe. I prije našeg proizvoda bilo je pokušaja da se neke normalne klupe u parku označe kao klupe za dojenje. Ali ovo je prvi put da je rješenje pronađeno kroz dobar i promišljen dizajn u čijem središtu su potrebe majki. Radi se o zaista originalnom izumu, kažu dizajneri.

Heer je glavna atrakcija na sajmu u Londonu

Od početka, kad smo predstavili mamama naš prvi prototip koji se sastojao samo od stolice od medijapana, reakcije su bile sjajne. Na prvom testiranju majke su pred sobom imale sjedalicu položenu na kantu.

Pred njima nije bio gotov proizvod, ali svejedno su shvatile koncept i oduševljeno ga podržale. Tako je bilo i u Londonu na sajmu. Klupica je bila glavna atrakcija i najinventivniji proizvod na sajmu, o kojoj se brzo pročula vijest tako da su mame same dolazile na štand s namjerom da doje. Bila je to stvarno izvanredna potvrda koncepta.

U 21. stoljeću dojenje je i dalje tabu tema

Ima jako puno majki kojima je jednostavno neugodno dojiti na javnome mjestu, koje preferiraju malo privatnosti, kojima je dojenje bolno i komplicirano. Mi majkama želimo dati još jednu mogućnost izbora. A sama kulturna stigma oko dojenja u javnosti je nešto što se ne mijenja preko noći. Mi smatramo da je Heer rješenje na pola puta i da može pomoći u razbijanju te kulture stigme. Svaka debata oko Heera je dobrodošla jer govori o tome koliko je bitan problem koji pokušavamo riješiti, a i zato što podiže svjesnost ne samo o njemu, nego i o našemu brendu.

VIDI OVO! Ovo su najpopularnije boje kose ove jeseni.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 12