Postoje tri discipline wakeboarda: vožnja iza broda, vožnja na ski liftovima i kao posljednja je wakeskate - vožnja iza broda na surferskoj daski koja nema vezove
Wakeboard je stil života, vozač je glavni, a daska samo 'sluša'
Od prvih pojavljivanja prototipa wakeboarda, negdje 1984. godine, oblik daske i vezova, kao i materijali od kojih se izrađuju, jako su se promijenili. Davne 1984. surfer i entuzijast iz San Diega Tony Finn proizveo je Skurfer, preteču današnjeg wakeboarda. Skurfer je bio dosta nalik surfu, ali manji, bez vezova.
Devedesetih godina prošlog stoljeća pojavio se Herb O'Brien, čovjek s velikim iskustvom u skijanju na vodi. O'Brein je prvi dizajnirao wakeboard kakav danas koristimo, Hyperlite. Taj wakeboard bio je tanji i nešto moderniji od svoga prethodnika. Najveću promjenu O'Brien je postigao kad je postavio vezove na taj "prvi wakeboard". To je omogućilo jednostavniji start iz vode i potpuno bolju kontrolu u vožnji.
Wakeboarding je tada postao dostupan svim uzrastima. Razvoj sporta i opreme doveo je ranih devedesetih do današnjeg "twin tail" wakeboarda, sa perajicama na oba kraja, što je rezultiralo velikim mogućnostima za izvođenje trikova.
Wakeboard se vozi u položaju regular ili fakie, razlika je u tome hoće li lijeva ili desna noga biti naprijed odnosno u pravcu kretanja. Posljednjih godina raste popularnost vodenih sportova, od kojih je wakeboard postao izuzetno popularan. U Hrvatskoj već godinama imamo liftovi za skijanje na vodi. U Poreču, na otoku Krku i na otoku Pagu.
Za one koji se bave wakeboardom, wakeboarding je više od sporta. Isto kao i kod ostalih "extreme" sportova, to je stil života. Vrlo sličan životu snowboardera ili skatebordera, ponajviše zbog daske koja plovi baš onako kako je to vozač zamislio.
Tri discipline:
Vožnja iza broda ili boat wakeboard
Vožnja na vučnicama za skijanje na vodi odnosno ski liftovima ili cable wakeboard
Wakeskate – daska bez vezova, naravno opet u vožnji iza broda ili na ski liftu
Osnovna je razlika u tome što kod vožnje iza broda za skokove i trikove se koristi val koji radi brod, a na liftu vozač koristi silu vučnice i svojom tehnikom i znanjem postiže trikove. U oba slučaja moguće je dodatno koristiti plutajuće objekte izrađene za posebne namjene i izvođenje raznih wakeboard trikova.
Za razvoj wakeboardinga bitna je postala brza izgradnja ski liftova kako bi se što većem broju ljudi omogućilo da se okušaju u wakeboardingu za puno prihvatljiviju cijenu nego što je vožnja iza broda. Lift postavljen na vodu vuče u prosjeku pet do sedam ljudi istovremeno i stalno vrti u krug. Danas u svijetu postoji preko 150 ski liftova odnosno vučnica za wakeboarding i skijanje na vodi. Najbrojniji su u Njemačkoj, postavljeni na prirodnim ili umjetnim jezerima.
Wakeboardingom se može baviti svatko. Rekreativci svih uzrasta i razina znanja, dok su profesionalci u pravilu mlađa skupina, od 15 do 25 godina.
Što se natjecateljske strane wakeboarda tiče u svijetu postoje dvije krovne organizacije koje upravljaju ovim sportom.
WWA (World Wakeboard Association) koju je 1990. godine osnovao Jimmy Redmon i počeo razvijati pravila i formate natjecanja.
Malo nakon toga IWSF (International Waterski Federation) koja diljem svijeta ima 80 nacionalnih federacija, primila je pod svoje okrilje i wakeboard. Tada je započela era dvije organizacije u svojstvu globalnog upravljačkog tijela za ovaj sport, koja traje i danas.