Prošle godine se vozilo po istočnoj Europi, a ove godine Dakar se seli u Južnu Ameriku. Nikad prije staza nije bila teža, zahtjevnija i opasnija od ove
Reli Dakar: 9500 km preko Anda i surovih pustinja...
Više od 500 automobila, motocikala, "buggyja" i kamiona kreće u subotu ujutro iz Buenos Airesa na 9574 kilometara dugo jubilarno trideseto izdanje relija Dakar, po mnogima najteže utrke na svijetu. Legendarni reli trideset godina vozio se kroz pustinje Sjeverne Afrike, no zbog teroristikih prijetnji u Mauritaniji prošle godine vozilo se kroz Mađarsku i Rumunjsku. Budućnost relija bila je pod velikim upitnikom. Na sreću, spas dugogodišnje utrke nađen je u pustošima Argentine i Čilea, gdje će vozači proći najveća iskušenja dosad. Iz suhih predjela Atacame penjat će se na Ande, koje će prijeći na gotovo 4000 metara nadmorske visine. U autu ili kamionu nije toliki problem, ali na motoru bi moglo biti vrlo "prohladno". Osobito kad se uzme u obzir da će vozači iskusiti temperaturne razlike od čak 40 stupnjeva. Za dva tjedna, 17. siječnja, natjecatelji se vraćaju u Buenos Aires. Tko "preživi"...
MILIJUNIMA GODINA BEZ VODE
U Atacami godišnje padne mililitar kiše, a u nekim dijelovima pustinje 20 mil. godina nije bilo vode.
PREKO ANDA NA ČETIRI KILOMETRA VISINE
Vozači će Ande prijei u 11. etapi relija na gotovo 4000 metara nadmorske visine.
SUROVA PATAGONIJA
Patagonija je izrazito teška zbog stalne promjene terena, a vozači se vrlo lako mogu izgubiti.