Uvijek ću se osjećati odgovornim za smrt Ayrtona Senne. Pogriješio sam u dizajnu, u mojem bolidu preminuo je veliki čovjek, napisao je u autobiografiji Adrian Newey, koji je tada bio šef dizajna u Williamsu
Odgovoran sam, dizajnirao sam bolid u kojem je poginuo Senna
Ayrton Senna i 23 godine nakon smrti mitski je lik Formule 1. Simbol nekoć velikog sporta i referentna točka za sve vozače.
Michael Schumacher možda je osvojio najviše trofeja, njih sedam, Alain Prost možda ima nadimak 'profesor', no Senna je bio taj s kojim su se svi željeli mjeriti.
Njegov život ugasio se 1. svibnja 1994. u Imoli, imao je samo 34 godine kad je u jurećem bolidu udario u zid na zavoju Tamburello.
Poginuo je samo dan nakon što je život u kvalifikacijama izgubio i austrijski vozač Roland Ratzenberger (33).
Provedena je i istraga nakon Sennina stradanja, čelni ljudi Williamsa bili su na sudu, no nitko nije optužen, niti se ni danas zna zašto je Brazilac izgubio kontrolu nad bolidom.
Jedan od ljudi koji se nikad nije oporavio nakon Sennine smrti je legendarni dizajner, vjerojatno jedan od najboljih u modernoj F1, Adrian Newey. On je te 1994. bio šef dizajna u Williamsu.
Ovih je dana objavio autobiografiju 'Kako konstruirati automobil' u kojoj je jedan dio posvetio i tom nesretnom danu.
- Uvijek ću se osjećati odgovornim za Senninu smrt. Ja sam bio tip koji je konstruirao bolid u kojem je poginuo veliki čovjek - napisao je Newey.
Isprva se mislilo da je Senna izgubio kontrolu jer je puknuo stup volana, no kasnije istrage su odbacile tu mogućnost. Usprkos tomu, Newey i dalje misli da je njegova uloga u pogibiji jednog od najvećih vozača prilična. Pogotovo jer je on prije utrke podešavao volan na Sennin zahtjev.
- Bez obzira na to je li stup volana puknuo ili nije, činjenica je da je bolid imao grešku u dizajnu. To se nije smjelo dogoditi - piše u autobiografiji.
Ayrton je baš te 1994. prešao iz McLarena u Williams, koji je te godine zaostajao za konkurencijom. A Newey misli da je i to jedan od razloga zašto je Brazilac poginuo.
Senna u prve dvije utrke te sezone nije osvojio nijedan bod te je u Imoli vozio na samoj granici kako bi kompenzirao slabiju aerodinamiku bolida.
- Da, pogriješio sam u dizajnu, posebno u tranziciji s aktivnog ovjesa na pasivni te je bolid bio aerodinamički vrlo nestabilan. Bilo ga je teško kontrolirati na stazi. Ayrton je pokušavao raditi neke stvari, koje taj bolid nije mogao pratiti - stoji u autobiografiji.
Newey se našao i na optuženičkoj klupi. I iako se osjeća dijelom odgovornim za Senninu smrt, smatra da nije trebao biti pozvan na sud.
- Uvijek ću osjećati određenu odgovornost u Ayrtonovoj pogibiji, ali ne i krivnju - piše Newey.