Malibu se proizvodi od 1983. godine, a tijekom posljednjih 36 godina zabilježeni su različiti incidenti i nesreće s 221 žrtvom - od raspadanja u zraku, urušavanja, otkazivanja motora do pogrešaka pilota
Letio je najgorim avionom ikad: Od tisuću njih, 168 se srušilo...
Avion u kojem je putovao Emiliano Sala (28) s pilotom Daveom Ibottsonom (60) po ovakvoj europskoj zimi nije smio letjeti noću, rekao je zrakoplovni stručnjak Jorge Polanco.
- To je kao da zimi letite iznad Antarktike - dodao je.
Letjelica Piper Malibu PA-46 koja je argentinskog nogometaša prevozila iz Nantesa do Cardiffa nestala je sat i pol nakon polijetanja.
Od tada, s prekidima zbog lošeg vremena, traje potraga za Salom i pilotom koji su bili u avionu.
Iako Polanco tvrdi da je riječ o "odličnoj letjelici", statistika otkriva da je to daleko od istine.
168 teških nesreća, 221 žrtva Malibua
Od 1983. godine kada je letjelica proizvedena, od oko 1000 aviona ovog modela koji su poletjeli, srušilo ih se čak 168! Sedam od njih su se u jednoj godini samo raspali u zraku, krila aviona su se odvojila od trupa. Ukupno je kod ovih modela aviona zabilježeno 225 incidenata sa 221 žrtvom, ne računajući posljednju nesreću.
Pokretanje videa...
Prije nesreće iznad La Manchea, posljednja se dogodila samo mjesec dana ranije, 20. prosinca u Floridi. U Atlantskom je oceanu nestao avion u kojem su bili otac i sin. Još uvijek nije pronađen.
Najviše žrtava, po šest, je bilo u nesreći koja se dogodila u kolovozu 1994. godine u Ontariju, te u lipnju 2000. godine u nesreći u Francuskoj.
Malibu se proizvodi od 1983. godine, a tijekom posljednjih 36 godina zabilježeni su različiti incidenti i nesreće - od raspadanja u zraku, urušavanja, otkazivanja motora do pogrešaka pilota.
Avion s jednim motorom i jednim pilotom
Riječ je o propelerskom zrakoplovu s jednim motorom koji je opremljen autopilotom. Jedan od pilota koji je imao priliku voziti ga francuskim je medijima rekao kako je riječ o "letjelici krhkog sustava koja je podložna otkazivanjima".
Iako se vjerovalo da je avion vlasništvo predsjednika nogometnog kluba Cardiff, doznalo se da si je napadač Sala sam organizirao prijevoz. Odnosno, pomogao mu je škotski agent Willie McKay koji je i posredovao u transferu.
Nevjerojatno je da je Cardiff čovjeka kojeg je platio najviše u svojoj povijesti (17 milijuna eura), pustio da ide na prekomorski put s tako nesigurnom letjelicom.
- Nažalost, osobno mislim da nema nikakve nade da ih pronađemo žive. U ovo doba godine uvjeti su užasni ako si u vodi - posljednja je izjava Johna Fitzgeralda, šef Službe zračne potrage Kanalskih otoka. I dalje ih traže, ali čini se da je nade sa svakim satom sve manje i manje...