Obavijesti

Sport

Komentari 3

Hrvatski motociklist završio je najopasniju utrku na svijetu i dobio posebno priznanje za debi

Hrvatski motociklist završio je najopasniju utrku na svijetu i dobio posebno priznanje za debi
3

Zašto je utrka toliko opasna? Jer je to obična cesta, magistrala, koja je zatvorena za promet, a mi idemo što brže možemo, objasnio je Loris nastup na utrci u kojoj se prosječno vozi 219 kilometara na sat

Hrvatski motociklist Loris Majcan (28) ostvario je zapažen rezultat na zloglasnoj utrci Isle of Man TT, najopasnijoj utrci na svijetu na kojoj je poginulo čak 269 ljudi. Zagrepčanin je završio na 43. mjestu među 60 natjecatelja glavne utrke na koju se kvalificirao prošli tjedan. Dobio je i priznanje i za najbolji nastup jednog debitanta. Utrku dugu 240 kilometara na otoku između Engleske i Irske završio je za sat, 18 minuta i 33 sekunde.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

Loris Majcan 00:55

Prošli ponedjeljak su počele kvalifikacije, Loris prvi dan nije imao sreće i morao je odustati zbog problema s elektronikom. Drugi dan su kvalifikacije odgođene zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta, a u četvrtak je Loris imao novi peh. Kako je i sam objasnio, skoro ništa na motoru nije radilo, pa su Loris i njegova ekipa imali pune ruke posla i danonoćno radili kako bi pripremili motor za zadnji dan kvalifikacija. Na kraju se njihov rad isplatio jer je Loris postavio 11. vrijeme od 36 vozača u kvalifikacijama. 

Ukupno je odvezao dva kvalifikacijska kruga, a najbolji mu je iznosio 19:36,837 uz maksimalnu brzinu od 263 kilometara na sat. Lorisu je ovo prvi nastup na Isle of Man utrci i već se nalazi rame uz rame s najvećim imenima. Utrka se ne održava na stazi, već na zatvorenim prometnicama uzduž cijelog otoka i upravo je to najveća opasnost za vozače. Umjesto izletnih zona koje sadržavaju šljunak i pjesak, na utrci Isle of Man TT motociklisti nemaju pravo na pogrešku. Jer svaka može biti kobna.

- Zašto je utrka toliko opasna? Jer je to obična cesta, magistrala, koja je zatvorena za promet, a mi idemo što brže možemo. Nema izletnih zona, već su tamo kuće, drveće i livada. Jako je zahtjevna utrka  i treba imati jako puno vještine i hrabrosti, zato se malo vozača odluči za takav pothvat. 

Tata i mama opravdano su zabrinuti

Upravo zato Loris razumije brigu svojih roditelja.

- Tata i mama su jako ponosni na mene, ali su i zabrinuti. I to opravdano. Međutim, razumiju moj pristup i posvećenost. Ovo je moja strast, ljubav i život. Oni to vide, zato su sigurni u mene - poručio je motociklist iz Dubrave. 

Hrvatski predstavnik, inače tek drugi u povijesti nakon Emila Mokrovčaka 1997., dobro se snašao i posudio mobitel od gledatelja kako bi javio boksu kako je sve u redu, jer su padovi i teške ozljede učestali prizor na utrci. Isle of Man TT utrka vozi se na četiri kruga uzduž cijelog otoka, a dužina jednog kruga je 60,73 kilometara. Ukupno ima 248 zavoja, a Englez Peter Hickman, koji je lani odvezao najbrži krug, prosječno je vozio brzinom od 219,447 km/h.

- Prvi izlazak na stazu bio je nevjerojatan, nemam riječi. Bilo je baš nevjerojatno, imao sam osmijeh na licu cijeli krug. Bilo je ludo i jako zabavno, ovdje sam da uživam u prvoj godini. Jako dobro poznajem stazu, sve je kako sam zamišljao, ovo je bilo dobro iskustvo i veselim se kvalifikacijama nakon što sam imao problem s elektronikom - rekao je Majcan za službenu stranicu Isle of Man TT. 

Išao na najopasniju utrku, nema vozačku dozvolu

Pomalo je bizarno što vrhunski motociklist poput Lorisa, koji juri na ogromnim brzinama 300 kilometara na sat, nema vozačku dozvolu za cestovni promet na motociklu!

- Pošto za moto utrke nije potrebna vozačka dozvola, ja nikad nisam položio vozački ispit za motor! Imam samo vozačku za automobil, ne planiram ići u promet na motoru zato što je vrlo opasno. Možda ovo sad zvuči čudno, čovjek koji ide na utrku Isle of Man priča o opasnosti u prometu, ali u njemu ima puno više varijabli na koje kao vozač nemam utjecaja, a ne želim svoj život riskirati više nego što moram kroz sport u uvjetima u kojima sam u kontroli, odnosno ovisim o mojoj vještini - objasnio je 28-godišnjak.

Loris je vozio Yamaha R6 motor u klasi 600cc, a riječ je o mašini s otprilike 150 konja i 160 kilograma mase. 

- Za utrku Isle of Man TT posebno smo ugradili veliki spremnik za gorivo od 22 L, ima četiri litara više nego u standardnom izdanju i pripremili smo mašinu za visoke obrtaje i dugačke ravnice na otoku.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 3
Poznati Šibenčani otkrivaju: Evo zašto je naš grad za Dinamo... I što se promijenilo nakon rata
I TAKO VEĆ STOTINJAK GODINA

Poznati Šibenčani otkrivaju: Evo zašto je naš grad za Dinamo... I što se promijenilo nakon rata

To je zbog rivalstva sa Splitom, koje traje od 1936. Ili iz dišpeta. Ili su Dinamo u Jugoslaviji smatrali hrvatskijim klubom. Analiziraju Antonija Mišura, Lokas, Bukić, Petrović, Schildenfeld... A Mišo Kovač ima poruku za sve...
Šibenik - Dinamo 0-4: Kulenović zabio dva, prvijenac pojačanja, Bjelica ostavio Gabriela doma...
PRVA UTAKMICA 12. KOLA

Šibenik - Dinamo 0-4: Kulenović zabio dva, prvijenac pojačanja, Bjelica ostavio Gabriela doma...

Dinamo je uvjerljivo slavio protiv Šibenika 4-0, a golove su zabili Petar Sučić (11), Sandro Kulenović (45+1-11m, 49) i Nathanael Mbuku (85)