Znao je postupak, ponovio ga je u vježbama vjerojatno 1000 puta, ali u ovoj situaciji vodio ga je instinkt za preživljavanjem, a ne trening, komentirao je glavni liječnik Formule Grosjeanovu nesreću
Bio je usred buktinje, cipela mu zaglavila i nije smio dirati vizir
Francuski vozač Formule 1 Romain Grosjean doživio je tešku nesreću na Velikoj nagradi Bahreina, francuski vozač punom se brzinom zabio u zaštitnu ogradu, njegov se bolid prepolovio i eksplodirao. Sve je izgledalo jako ružno, no Grosjean se na koncu izvukao tek s opeklinama po rukama i gležnjevima.
Moderna Formula 1 napredovala je po pitanju sigurnosti, a Francuzu su u Bahreinu spasili zaštitno odijelo i sustav Halo.
POGLEDAJTE VIDEO: Život Nikija Laude
Pokretanje videa...
Romain Grosjean rekao je svojim prijateljima da želi voziti 13. prosinca u Abu Dhabiju, u posljednjoj utrci sezone (ove nedjelje na drugoj VN Bahreina zamijenit će ga testni vozač Pietro Fittipaldi). Kako sam kaže, ne želi napustiti F1 s lošim uspomenama, izvrsno je raspoložen, liječnici mu liječe opekline, a on bi već u utorak mogao napustiti vojnu bolnicu u Manami.
Nesreća je izgledala stravično: nakon udara u zaštitnu ogradu bolid se prepolovio, a benzin koji je iscurio iz spremnika zapalio je vatru, a Grosjean se nekako uspio izvući iz gorućeg vozila.
U najdužih 28 sekundi svog života Francuz je bio dovoljno pribran da napravi sljedeće:
- skine zaglavljenu cipelu
- otkopča sigurnosne pojaseve
- podigne volan
- napusti bolid
- ne otvori vizir kacige koja se topila od vrućine, a njega je zaštitila od otrovnih plinova
- preskoči vrelu ogradu zbog koje je opekao ruke.
- Znao je postupak, ponovio ga je u vježbama vjerojatno 1000 puta, ali u ovoj situaciji vodio ga je instinkt za preživljavanjem, a ne trening. Nije me začudila hladna reakcija francuskog vozača jer inače ne bi mogao (kao ni ostali vozači) juriti 300 kilometara na sat - rekao je glavni liječnik vozača F1 Riccardo Ceccarelli.
- Nesreća nas je podsjetila na opasnost od požara na koji se zaboravilo u zadnje vrijeme i dala nam signal da se o sigurnosti uvijek može ponešto naučiti. Srećom, FIA je stalno na poslu - zaključio je.
Grosjean je iz bolnice zahvalio svojim 'anđelima čuvarima' koji su ga spasili od većih ozljeda. Među njima je i Ian Roberts, koordinator liječničke službe FIA-e. Anesteziolog koji je prethodno radio na helikopterima za hitne slučajeve prije nego što je postao glavni liječnik u Silverstoneu.
Upravo je Roberts jedan od najzaslužnijih ljudi za uvođenje sustava Halo u bolide Formule 1, a iako je Grosjean bio najveći protivnik uvođenja takvog sustava, danas je zahvalan jer je zahvaljujući njemu ostao živ.
Što je sigurnosni sustav Halo? Riječ je o zaštitnoj šipki koja je u kokpitu postavljena iznad glave samih vozača, napravljena je od titanija, a teška je oko devet kilograma.
- Postoje i situacije u kojima on može pogoršati stvar, što mi se ne sviđa, a ima nekoliko problema na koje nismo mislili. Teže je vidjeti svjetla na startu, ona su uvijek drukčije postavljena. Čak i vidjeti zastave sa strane. Ne podupiremo Halo, ali da činjenicu da FIA bolide pokušava učiniti sigurnijima - govorio je tada Grosjean.
Ipak, francuski vozač u nedjelju se javio iz bolnice, pa rekao kako je sada ipak veliki pobornik Halo sustava.
- Iskreno, nisam bio za Halo prije nekoliko godina, ali sada mislim da je to odlična stvar za Formulu 1, a da ga nema danas vam se ne bih mogao ovako obratiti - kratko se iz bolnice putem svojih društvenih mreža oglasio Romain Grosjean.