Na cestama njemačkog Schwarzwalda isprobali smo Grandland X u hibridnoj verziji s pogonom na sve kotače. Čak 300 'konja' imat ćete na raspolaganju, a možete voziti i potpuno nečujno na struju
Snažan i zelen: Isprobali smo Opelov hibridni Grandland X
Opelov veliki plan je da do 2024. godine svaki automobil u njihovoj ponudi bude elektrificiran. Pritom se misli na potpuno električne i hibridne modele, a nakon što smo nedavno vidjeli novu Corsu u električnom izdanju, na red je došao i Grandland X u hibridnoj varijanti.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Prvi je to njemački kompaktni hibridni SUV, a nakon što je najavljen prije par mjeseci, sad smo ga imali prilike isprobati na cestama njemačkog Schwarzwalda.
Grandland dolazi s 1,6 turbo motorom od 200 KS, a uz njega dolaze i dva elektromotora na svakoj osovini koji Grandlandu daju ukupno 300 konjskih snaga na raspolaganje. Njima upravlja 8-brzinski automatski mjenjač koji radi iznimno uglađeno. No, osim varijante sa 300 'konja', hibridni Grandland nudi se i u verziji sa prednjim pogonom i ukupno 225 konjskih snaga.
Na testnoj vožnji vozili smo upravo ovu snažniju varijantu s pogonom na sve kotače, a iako on raspolaže sa 300 KS, karakter automobila je puno smireniji, no u svakom trenutku znate da imate dovoljno snage za praktično svaku situaciju na cesti, jer automobil raspolaže sa čak 520 Nm maksimalnog okretnog momenta.
U njegovu snagu smo se uvjerili na testnoj ruti dugoj 250 km, koja nas je vodila kroz različite njemačke prometnice od Basela preko Feldberga pa nazad. Grandland ćete moći voziti u nekoliko režima, a najčešći odabir bit će hibridni koji bi trebao ponuditi najbolji kompromis načina vožnje i uvjeta na cesti. Tu je još i opcija da uključite pogon na sve kotače, ako se nađete na takvom terenu, a brzina će vam biti ograničena na 135 km/h. Isto je ograničenje brzine i ako se odlučite samo na električni pogon.
Kapacitet baterije od 13,2 kW trebao bi osigurati do 59 km (WLTP) vožnje samo na struju. Inače, u Opelu ističu da bi to trebalo biti dovoljno energije za dnevne potrebe 80 posto njemačkih vozača koji u prosjeku rade manje od 50 kilometara. Slične brojke mogu se preslikati i na naše vozače, što otvara dodatni prostor za uštedu u vožnji hibridnog Grandlanda. Kad se na ručici mjenjača prebacite u "B" mod vožnje, tu ćete uključiti i dodatnu rekuperaciju snage, što vam može donijeti još nešto energije u baterije pri kočenju.
Sportski mod vožnje hibridnog Grandlanda izvlači ono najbolje od njega, a tu i zvuči snažnije, u što smo se uvjerili u vožnji na autocesti. Maksimalnu brzinu Grandlanda od 235 km/h nismo mogli isprobati, zbog prometa, ali i guma kojima je preporučena maksimalna brzina 210 km/h. No i pri 200-210 na sat, vidjelo se da Grandlandu to ne predstavlja nikakav problem.
Uz dodatnu aplikaciju preko telefona ćete moći upravljati punjenjem Grandlanda, ali i namjestiti klimu na temperaturu do 21 Celzij. Ljeti to može brzo rashladiti vozilo, a zimi kad uključite grijanje lakše ćete odlediti automobil. Računajući na elektrifikaciju i strože propise te zelene zone u gradovima, Opel je u auto ugradio i LED svjetlo u retrovizor koje će prolaznicima sugerirati da se trenutno vozite samo na električni pogon.
U Hrvatskoj je hibridni Grandland dostupan po cijeni od 310.799 kuna, što se odnosi samo na prednji pogon. Početni Hybrid s pogonom na sve kotače starta od 359.116, dok najjači i najopremljeniji stoji 371.931 kunu. Naravno, to je bez poticaja za električna i hibridna vozila. Budu li na razini prošle godine, hibridni Grandland mogao bi biti jeftiniji 40.000 kuna.