Obavijesti

Tech

Komentari 30

Sljedeći kat - svemir: Japanci će testirati svoj svemirski lift

Sljedeći kat - svemir: Japanci će testirati svoj svemirski lift
1

Svemirski lift koji bi bio dug 36.000 kilometara kolosalan je projekt, koji bi koštao 90 milijardi dolara, no tu su i brojni tehnološki izazovi. Japanci će sada u svemiru testirati minijaturnu verziju svog sustava

Ideja svemirskog lifta zvuči kao čista znanstvena fantastika. Mnogima je teško pojmiti kako je moguće na Zemlji ući u prostoriju, pritisnuti 'svemir' i sljedeći put kad se vrata otvore gledati u svemirsko prostranstvo. 

Međutim, japanski znanstvenici pripremaju se za svemirski eksperiment u kojem će testirati dio dizajna za dizalo koje bi nas povezalo sa svemirom. Ovo će biti prvi ovakav eksperiment u povijesti, piše japanski Mainichi, a ideja futurističkog dizala mogla bi biti iznimno povoljna alternativa dopremanja astronauta i tereta u orbitu. 

Iako bi sama izgradnja bila kolosalan globalni projekt. 

Astrofizičar Neil DeGrasse Tyson u videu objašnjava kako bi se ovo moglo izgraditi 

U eksperimentu će znanstvenici dva malena satelita od 10 centimetara spojiti čeličnim kabelom dugim 10 metara. Njih će izbaciti sa Međunarodne svemirske postaje, a na kabelu će biti maleni spremnik koji će se uz pomoć motora kretati duž kabela - baš kao i dizalo. Kamera na satelitima pratit će kretanje 'dizala' u orbiti. Njihov maleni sustav u svemir će poletjeti 11. rujna raketom iz Japana. Mainichi navodi da je i ranije bilo eksperimenata u kojima se kabel postavljao u svemiru, ali ovo je prvi u kojem se duž njega kreće i spremnik i bude li sve uspješno, ovo će biti veliki korak prema izgradnji dizala. 

Na projektu sa znanstvenicima iz Shizuoke radi i kompanija Obayashi koja je još prije nekoliko godina razvila dizajn dizala koji bi odjednom mogao voziti 30 ljudi prema svemiru. 

U konačnoj viziji svemirsko dizalo bilo bi sustav kojem bi okosnica bio kabel dug 36.000 kilometara i protezao se od Zemlje do postaje u orbiti na kojoj bi bio laboratorij i prostor za život. Dizalo bi imalo šest ovalnih 'vagona' dugih 18 metara i promjera 7,2 metra. Prema svemiru bi se penjalo brzinom od 200 km/h - što je dvostruko brže od današnjih najbržih liftova - međutim put bi do te visine trajao čak 9 dana, prenosi Digital Trends.

I sad dolazimo do glavne stavke ove priče, a to je cijena projekta od 90 milijardi dolara. No, pitanje je tu i izgradnje kabela koji će morati biti iznimno čvrst i koristiti ugljikove nanocijevi te kako zaštititi svemirske putnike od zračenja i udara mikročestica. 

Uspiju li znanstvenici u svemu tome, operativni troškovi ovakvog lifta bili bi 100 puta manji od leta shuttlea što bi kroz dulje vrijeme stvorilo ogromne financijske prednosti.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 30
Velika promjena na Facebooku, Zuckerberg odlučio ugasiti fact checkere: 'Previše su pristrani'
'RADUJEMO SE OVOME'

Velika promjena na Facebooku, Zuckerberg odlučio ugasiti fact checkere: 'Previše su pristrani'

Kritičari, uključujući Real Facebook Oversight Board, upozorili su da ove promjene predstavljaju "odstupanje od razumnog i sigurnog pristupa moderiranju sadržaja" te ih nazivaju "političkim dodvoravanjem."
Kineska firma napravila hibridni auto, a u gepeku - helikopter!
PRVI AUTO S HELIKOPTEROM

Kineska firma napravila hibridni auto, a u gepeku - helikopter!

Xpeng AeroHT predstavio je automobil koji ima šest kotača, izgleda futuristički, koristi revolucionarnu bateriju, ali ima i nesvakidašnju dodatnu opremu
Telemach među prvima testirao 5,5G, u Zagrebu postigli brzinu skidanja od ogromnih 10 Gbit/s
RAZVOJ MREŽE

Telemach među prvima testirao 5,5G, u Zagrebu postigli brzinu skidanja od ogromnih 10 Gbit/s

Ključne prednosti 5.5G tehnologije su još niža latencija i znatno veća učinkovitost u smislu potrošnje energije, a sve to zahvaljujući umjetnoj inteligenciji koja postaje sastavni dio mrežne infrastrukture.