Na ove piste slijeću samo vrlo iskusni piloti i oni koji imaju certifikat za ovakve uvjete. Iznimno kratke piste na vrhovima planina ili okružene morem vječni su rizik
Slijetanja i uzlijetanja od kojih se ledi krv: Najstrašnijih 10...
1. Paro u Butanu
Samo osam pilota u svijetu ima certifikat da sleti ovdje. Iznimno zahtjevno slijetanje u duboku dolinu Para zahtijeva prethodno manevriranje među vrhovima Himalaja, u samoj dolini, brzo slijetanje i konačno brzo skretanje ulijevo i spuštanje.
2. Matekane, Lesoto
Pista smještena visoko u planina podrazumijeva uzlijetanje na samom rubu planine. Nikako za strašljive. Ispod ruba je ponor od 100 metara, a zbog jakog vjetra, zrakoplovi vrlo često ne uspiju poletjeti prije nego dođu do kraja 400 metara duge piste.
3. Saba, Karibi
Slijetanje u Sabu na Karibima piloti opisuju sličnijem slijetanju na nosač aviona nego na pistu. Duga je 396 metara i na samom je grebenu, okružena morem s tri strane. Piloti prije slijetanja moraju oštro zaokrenuti ulijevo. Saba je ujedno i najmanja komercijalna zračna luka na svijetu.
4. Pista na morskom ledu, Antarktika
Uklesana na morskom ledu otoka Ross radi i ljeti i zimi. No ljeti postoji opasnost od potonuća, zbog čega se svako slijetanje strogo nadgleda kako bi se izbjeglo tonjenje dublje od 25 centimetara u led. Pista je duga 4000 metara.
5. Zračna luka Princeza Juliana, St Maarten, Caribbean
Pri slijetanju na aerodrom Princeze Juliane na St Maartenu na Karibima, avioni prolaze direktno iznad plaže Maho. Piloti moraju dobro provjeriti instrumente kako bi se uvjerili da drže dobru visinu jer prilazak moru može dezorijentirati pilote. Polijetanje je također vrlo zahtjevno jer nakon uzleta piloti moraju napraviti oštar zaokret udesno, praktički u obliku slova "u" kako bi izbjegli planinu s lijeve strane.
6. Narsarsuaq zračna luka, Grenland
Iako slijetanje na Grenland jamči i jedan od najljepših pogleda u svijetu, prije slijetanja jake turbulencije i udari vjetra iznad fjordova su zajamčeni. Doživjet ćete ih i za vrijeme najmirnijih dana. Samo piloti s dugim iskustvom i dobrim poznavanjem terena i vremenskih uvjeta imaju dozvolu letjeti iznad fjordova. Noćni letovi, polijetanja ili uzlijetanja, ovdje ne dolaze u obzir.
7. Funchal, Madeira
Zračna luka Funchal nekad je bila jedna od najopasnijih u svijetu zbog svoje kratke piste i blizine klifovima. No pista je produžena 1980. nakon što je 131 putnik poginuo u letu Boeinga 727 koji je sletio na kraju piste. Ponovno je produžena 2000. godine. No blizina planina i mora koje su obećani faktori za ekstremne turbulencije i loše vremenske uvjete, čine slijetanje ovdje i dalje vrlo traumatičnim. Kao i u drugim najopasnijim aerodromima na svijetu, i ovdje mogu navigirati samo vrlo iskusni piloti.
8. Otok Barra, Škotska
Ovo nije slijetanje niti dodirivanje tla. Ovo je zapljuskivanje i gotovo doslovan "buć" na pisti jer je pista na plaži. Jedina je takve vrste, a letove diktira smjena plime i oseke.
9. Gibraltar
Pistu na Gibraltaru siječe Avenija Winstona Churchilla, glavna cesta koja vodi zemaljskoj granici sa Španjolskom. Svaki put kada avion slijeće ili polijeće, cesta se zatvara. History Channel proglasio je ovaj aerodrom najopasnijim u Europi i petim najopasnijim u svijetu. Budući da pista viri iz mora, piloti čim dotaknu tlo moraju početi kočiti kako bi izbjegli opasno slijetanje u more.
10. Courchevel Altiport, Francuske Alpe
I ovdje lete samo piloti s certifikatom. Pista u Francuskim Alpama u regiji Saint-Bon-Tarentaise je kratka, stupnjevana i valovita, s usponima od 18,5 posto. Dizajnirana je tako kako bi se avioni usporili pri slijetanju. Do nje se dolazi kroz duboku dolinu, a planinski uvjeti nerijetko donose ekstremno opasne okolnosti.