škoda Octavia je već godinama najprodavaniji auto u Hrvatskoj. Isprobali smo novu generaciju s osnovnim dizelskim motorom i osnovnom opremom, u verziji koja bi trebala biti najtraženija kod kupaca
Vozili smo novu Octaviju: Teško će je moći skinuti s vrha prodaje
Osnovni dizelski motor i osnovna oprema, nešto malo dodatne opreme te srebrna metalik boja. Upravo kao naš testni auto će izgledati velika većina Octavia koje će se prodavati na našem tržištu.
Octavia je godinama najprodavaniji auto u Hrvatskoj, a s obzirom na to što nudi novi model, tako bi moglo ostati i u budućnosti. Octavia jednostavno daje mnogo za fer cijenu.
Nova generacija i u osnovnoj verziji (ušminkanoj s Chrome paketom i većim alunaplatcima) izgleda elegantno. Dizajn je pogođen, vrlo dobar, štoviše odličan i ima "jamstvo" da neće brzo zastariti. Pogon je uvjerljiv, materijali i izrada vrlo dobri, ponuda prostora bolja nego u mnogim autima srednje klase, a cijena na razini kompaktne klase.
Možda će sveopća digitalizacija i nedostatak odvojenih komandi za klima uređaj isprva malo zbuniti, no time je ergonomija samo minimalno narušena. I dvokraki upravljač zbunjuje, no u praksi mu ništa ne nedostaje. Očito je u Octaviji samo zato da bi ovaj auto bio još malo drugačiji od Golfa s kojim dijeli gotovo svu važnu tehnologiju. Mjesta ima u izobilju, kako sprijeda tako i straga te u prtljažniku u koji stane čak 600 litara.
Najbolji dio Octavie je pogon. Novi dvolitreni motor mnogo je bolji od nekadašnjeg 1,6-litrenog dizelaša koji se ugrađivao u staru Octaviu. U radu je tiši, uglađeniji s mnogo manje vibracija, elastičniji, živahniji i uz sve to i manje troši. Mi smo na testu uz živahniju vožnju u gradu trošili 5,9 l/100 kilometara, a kombinirano 5,2 l/100 km. Odlični rezultati.
Osim toga Octavia je i mnogo brža nego što očekujete od osnovne verzije. Maksimalna brzina od 211 km/h jamstvo su da je pri brzini od 120 do 150 km/h, koliko se većina ljudi vozi našim autocestama, Octavia još uvijek vrlo ugodna za vožnju s velikom rezervom snage. Dodajmo tome dobar mjenjač sa šest brzina, izuzetno udoban i sposoban ovjes i dobili smo auto u kojem je užitak putovati i koji nudi odličan odnos uloženog i dobivenog.
masa: 1423 kg
dimenzije: 469x183x147 cm
obujam: 1968 ccm
snaga: 85 kW/115 KS
0-100 km/h: 10,3 s
najveća brzina: 211 km/h
potrošnja: 3,9-5,1 l/100 km
cijena: 183.724 kn (testni model), 143.051 kn (osnovni model)
Testirana Škoda Octavia Ambition 2.0 TDI u opremi ima 17” alunaplatke, digitalne instrumente, dodirni zaslon dijagonale 8,25”, automatsku klimu, parkirne senzore straga...