Osamnaesto izdanje cijenjenog filmskog festivala započelo je u poprilično drugačijim okolnostima nego li je publika na to navikla, no u ovom trenutku online projekcije bile su jedina moguća alternativa.
ZFF započeo projekcijom filma 'Otac', a publika je pogledala i pulskog pobjednika 'Tereza37'
Direktor Zagreb Film Festivala Boris T. Matić i izvršni direktor Hrvoje Laurenta otvorili su putem internetskog prijenosa uživo u nedjelju navečer ovogodišnje, po mnogočemu posebno, osamnaesto izdanje Zagreb Film Festivala. Festival koji već gotovo dva desetljeća slovi kao jedna od najživljih domaćih manifestacija ove će se, epidemijom obilježene godine u cijelosti 'odigrati' bez fizičkog druženja i bez zabava, ali će zato osam festivalskih dana ispuniti online projekcijama preko sto filmskih naslova, zanimljivim predavanjima i radionicama koje će moći pratiti publika iz cijele Hrvatske.
POGLEDAJTE VIDEO:
Najbolji online filmski tulum u Hrvatskoj počeo je projekcijom izvankonkurentskog naslova, miljenika berlinske i pulske publike, filma 'Otac' u režiji Srdana Golubovića, a nastavio se u ponedjeljak od 18 sati uz projekcije biografskog filma 'Havel' u režiji Sláveka Horáka o slavnom češkom piscu i državniku, filma 'Jeka', vizualno očaravajuće razglednice s Islanda u režiji Rúnara Rúnarssona i drugih, kao i domaću dramu 'Tereza 37', koja je briljirala na ovogodišnjem 67. Pulskome filmskom festivalu.
U naslovnoj je ulozi Lana Barić, koja je i napisala scenarij, a za režiju je bio zadužen Danilo Šerbedžija. Film je to koji je i dobitnik velike Zlatne Arene za najbolji film u Puli, dok je nagrada publike Zlatna vrata Pule pripala filmu 'Otac', koji je i otvorio ovogodišnji ZFF.
- Od početka pandemije, u proteklih 8-9 mjeseci pozorno smo pratili što se zbiva na festivalskoj sceni i kod nas i u svijetu te smo sve vrijeme radili na nekoliko različitih scenarija kako održati ovaj ‘punoljetni’ Zagreb Film Festival. Planirali smo, da tako kažem, ‘normalno’ izdanje festivala. Onda neku kombinaciju između prikazivanja filmova u kinima s dijelom programa online. Htjeli smo se vratiti u dvoranu Studentskog centra, iz koje je cijela festivalska priča započela 2003. godine, gdje je prema novim mjerama umjesto 1100 mjesta trebalo biti njih 300. Do zadnjeg trenutka nadali smo se da ćemo se ipak, pa makar i u ograničenom broju, gledati u mraku kinodvorana. No kako je u proteklih par tjedana broj oboljelih jako narastao, jedino odgovorno i razumno rješenje bilo je ići u pot-punosti online - zaključio je Boris T. Matić, no to nije prepreka da se propusti neke od ovih sjajnih naslova.