U posljednjih 20 godina svijet su preplavili južnokorejski 'proizvodi', od K-popa i korejskih TV drama do kozmetičkih proizvoda, mode i hrane. Zemlja je postala međunarodna kulturna sila
Zbog uspjeha korejskog benda BTS i serije 'Squid game' mladi sve više žele učiti njihov jezik
Čini se da nikada dosad nije bilo bolje vrijeme za učenje korejskog jezika, jednog od onih koji se danas najbrže šire u svijetu, nadmašujući tradicionalno popularne konkurente, poput kineskog, što odražava globalni fenomen koji mnogi nazivaju "korejskim valom".
U 2022. korejski je bio sedmi najizučavaniji jezik u aplikaciji za učenje jezika Duolingo, prema godišnjem izvješću tvrtke, prenosi CNN.
Poseban uspjeh zabilježio je u dijelovima južne i jugoistočne Azije, kao strani jezik koji se najviše uči na Filipinima, a nije daleko ni od prvog mjesta na Tajlandu, u Indoneziji i u Pakistanu.
I premda je kineski, koji se godinama smatrao poslovnim jezikom budućnosti i dalje drugi jezik po broju govornika na svijetu, djelomično zahvaljujući veličini kineske populacije, posljednjih je nekoliko godina na Duolingu pao na osmo mjesto, i po broju osoba koje ga uče zaostaje za korejskim.
Iza japanskog, korejski je drugi najizučavaniji azijski jezik na Duolingu, prema izvješću o jeziku.
Duolingo, koji u svijetu ima više od 500 milijuna korisnika, korejski je rangirao ispred kineskog, ruskog i hindskog, a iza talijanskog. Engleski i španjolski i dalje zauzimaju prva dva mjesta.
Za ovakav porast interesa za učenje korejskog, po mišljenju jezičnih stručnjaka i nastavnika zaslužan je takozvani "korejski val", odnosno širenje i popularizacija korejske kulture na međunarodnoj razini.
Od K-popa preko korejskih tv-drama do kozmetike, mode i hrane
U posljednjih 20 godina svijet su preplavili južnokorejski 'proizvodi', od K-popa i korejskih TV drama do kozmetičkih proizvoda, mode i hrane. Zemlja je postala međunarodna kulturna sila, u tolikoj mjeri da je Oxford English Dictionary godine 2021. dodao više od 20 riječi korejskog porijekla uz objašnjenje:
- Svi mi jašemo na vrhu korejskog vala.
Ovaj je fenomen potpomogla i vlada Južne Koreje, koja se od devedesetih angažirala na širenju kulturnog utjecaja zemlje kroz glazbu i medije.
Desetljećima je učenje istočnoazijskih jezika u inozemstvu bilo uglavnom ograničeno na mandarinski kineski i japanski.
No to se počelo mijenjati u prošlom desetljeću nakon velikih hitova korejskih izvođača i redatelja, poput Psyjeve pjesme iz 2012. “Gangnam Style”, trilera iz 2019. "Parazit”, serije "Igra lignje" emitirane 2021. na Netflixu i pojave BTS-a, nedvojbeno najveće svjetske zvijezde K-popa.
Brojke pokazuju porast interesa za jezik u istome razdoblju.
Broj studenata upisanih na satove korejskog na visokoškolskim ustanovama u Sjedinjenim Državama skočio je s 5211 u 2002. na gotovo 14.000 u 2016., prema podacima koje je analizirala Udruga za suvremeni jezik.
Sada bi korejski jezik mogao biti sljedeći izvozni proizvod koji će postati globalan.
- U usporedbi s vremenom kada sam započinjao karijeru, percepcija Koreje kao nacije, korejske kulture i društva te korejskog jezika doživjela je značajnu i pozitivnu promjenu - rekao je Joowon Suh, voditelj programa za korejski jezik na američkom Sveučilištu Columbia.
- Danas se smatra modernijim, naprednijim, prikladnijim za tržište, zanimljivijim i naprednijim.