U pretvorbi su sredinom devedesetih godina prošlog stoljeća, plaćene nekretnine i druga imovina nekadašnjeg Jugotona, no vrijedna diskografska materija preuzeta je u nepravilnom procesu
Štulić je bio u pravu? Sud je sad potvrdio da je Croatia Records nepravilno privatizirala Jugoton
Visoki upravni sud Republike Hrvatske ustvrdio je da Croatia Records pri privatizaciji otuđila iznimno vrijednu diskografsku imovinu Jugotona - fonograme, odnosno originalne prve snimke izvođača kao što su Azra, Bijelo Dugme i Novi Fosili, na kojima je ta izdavačka kuća desetljećima zarađivala milijune kuna, piše Telegram.
POGLEDAJTE VIDEO:
Sud je pravomoćnom presudom utvrdio da vrijednost tih snimki, na temelju koje se rade nove snimke i kompilacije, nikada nije procijenjena, niti ju je Croatia Records platila. U pretvorbi sredinom devedesetih godina, plaćene su nekretnine i druga imovina nekadašnjeg Jugotona, no vrijedna diskografska materija preuzeta je u nepravilnom procesu. Naime, pojam ‘fonogram’ uveden je u Zakon o autorskim pravima tek 2003. godine, stoga su u Croatia Recordsu tvrdili da fonogrami nisu ni mogli biti na popisu imovine iz 1996. godine. 2003. je, između ostalog, provedena i revizija izdavačke kuće, a revizor je tada potvrdio da je u privatizaciji sve bilo po zakonu. No iz Hrvatske glazbene unije se nisu slagali s tim jer na revizijskom popisu nije bila procjena vrijednosti fonograma Jugotonove arhive.
Riječ je o tisućama i tisućama master snimki koje pokrivaju golemo razdoblje - od prvih pjesama Ive Robića, do kompletnih opusa nekih od najpopularnijih hrvatskih izvođača. Nakon raspada Jugoslavije, kao sljednica Jugotona preuzela ih je Hrvatska naklada zvuka i slike koja je kasnije preimenovana u Croatia Records. Udjeli te tvrtke, prema Zakonu o pretvorbi, devedesetih su privatizirani.
Večernji list svojedobno je objavio analizu moguće štete za državu zbog ovog problema. Prema njihovima informacijama, Croatia Records prosječno je na njima prihodovala oko pet milijuna kuna godišnje, od čega se oko polovice odnosi na snimke Jugotona.
- To je kao da u vrijednost Plive nije bila procijenjena vrijednost Sumameda, ili da je Podravka kupljena, a da nije procijenjena dugoročna tržišna vrijednost Vegete, a da su novi privatni vlasnici nastavili proizvoditi Vegetu i zarađivati na njoj – rekao je tada Paolo Sfeci.
Branimir Johnny Štulić u svojim je rijetkim javnim istupima tvrdio da ga je Croatia Records oštetila.
- Sudovi u Srbiji su bar prihvatili žalbe mojih odvjetnika, dok u Hrvatskoj nisu čak željeli ni započeti postupak. Ja sam zaista jedinstven slučaj vjerojatno u svijetu, da mi se za sve moje glazbene i literarne radove nisu plaćali zasluženi honorari. Mnogi misle da meni nije stalo do novca, ali ja ne razmišljam tako. Normalno je da dobijem novac koji sam pošteno zaradio. Nitko mi ne može uzeti dušu. Blues pjevačica Billie Holiday je umrla u bijedi, a ja kažem nije sirota Billie, već skladatelj i pisac Johnny, ne želim tako skončati - rekao je Štulić.
Sve Štulićeve tvrdnje čelnici najveće domaće diskografske kuće su demantirali. Pravdali su se ugovorima koje su imali s Azrom još od 1980-tih.
Telefonski smo kontaktirali Croatia Records kako bi nam komentirali slučaj, no rečeno nam je da su svi na kolektivnom godišnjem odmoru. Nakon kratkog razgovora, upućeni smo na odvjetnika Igora Svilara u čijem uredu do objave ovog članka nitko nije odgovarao na telefonske pozive.
POGLEDAJTE VIDEO: